Genderteam Groningen

Psychologen en procedures
Nate_0

Genderteam Groningen

Bericht door Nate_0 »

Zijn er mensen die ervaringen hebben met het genderteam in Groningen?

Ik ken wel mensen hier (stad Groningen) die transgender zijn (MtF dan) maar die zitten allemaal bij het VUMC... Wil zelf liever niet te ver hoeven reizen ivm fysieke problemen en ik ben al bekend als patient in het UMCG. (Ik sta hier officieel ingeschreven en woon hier inmiddels bijna 3 jaar).

Operaties hoeft wat mij betreft nog niet zo; wel diagnostiek en hormonen.
meerdere zakken met zaagsel
Paula050

Re: Genderteam Groningen

Bericht door Paula050 »

Mijn ervaringen met UMCG zijn alweer van 4/5 jaar geleden, daarna geswitched naar VU. Nu weer terug naar UMCG voor het laatste stukje richting operatie. Twee dingen die me opgevallen zijn: 1) wachttijden zijn ook hier in Gr gestegen; 2) de kleinschaligheid van UMCG heeft zijn voors en tegens. Ik stuurde drie weken geleden een mail naar het genderteam en kreeg automatisch antwoord dat mails niet gelezen zouden worden tot eind augustus ivm afwezigheid (vakantie neem ik aan) van de coördinatrice van het genderteam...
Klinisch bewezen effectief
Nate_0

Bericht door Nate_0 »

Hmm. Wachttijden zijn/blijven lang of het nu het VUMC is of UMCG, en wat mij betreft maakt dat nog niet zoveel uit. Mijn vrienden zijn accepterend genoeg mij wel als man te behandelen e.d. Ik heb alleen het probleem dat ik moeilijk loop ivm een ongeluk vorig jaar, dus dan kost alles qua reizen veel energie en heb ik het liever dicht bij huis? (Geldt ook voor de reistijd en reiskosten, natuurlijk).

E-mails die niet meteen beantwoord worden ivm vakantie o.i.d. kan ik ook wel mee dealen, denk ik. Heb ik ook met andere instanties en nooit als een direct probleem ervaren, zeker wanneer het niet een direct noodgeval is (in welk geval ik er van uit ga dat ik toch wel geholpen kan worden via de huisarts of iets dergelijks). Vind het wel een fijn idee dat het niet een megagroot team is, om eerlijk te zijn.

Mag ik vragen waarom je geswitcht bent naar het VUMC?
Paula050

Bericht door Paula050 »

Een mail die niet direct beantwoord wordt is ook niet iets waar ik verder wakker van lig, het geeft alleen maar aan dat de bezetting van het genderteam in Groningen anders/kleiner is dan bij het VUMC. Het heeft ook z'n voordelen, ik zou me daar ook niet door af laten schrikken als ik jou was.
Nate_0

Bericht door Nate_0 »

Brenda050 schreef:Een mail die niet direct beantwoord wordt is ook niet iets waar ik verder wakker van lig, het geeft alleen maar aan dat de bezetting van het genderteam in Groningen anders/kleiner is dan bij het VUMC. Het heeft ook z'n voordelen, ik zou me daar ook niet door af laten schrikken als ik jou was.
Prima. Ik ga het eerst vertellen aan mijn psychiater want hij weet het nog niet (ik heb hem een maand oid niet gezien, en daarvoor kon ik het er gewoon nog niet over hebben met andere mensen hoewel het natuurlijk wel al speelde) en kijken of hij het verstandig vindt om resultaten van een bepaald psychiatrisch onderzoek af te wachten (die afspraak staat op 8 sept).

Bedankt voor de reactie, in ieder geval! En veel succes met je laatste loodjes :mrgreen:
Paula050

Bericht door Paula050 »

Dank je wel, jij ook heel veel succes met je verdere stappen!
Nate_0

Bericht door Nate_0 »

Dankjewel :) Gaat goed komen!
Jannet V

Bericht door Jannet V »

Ik heb er vanaf 2011 een fijn traject doorlopen. Er ging wel eens iets fout maar achteraf gezien ben ik heel erg goed geholpen. Vooral Astrid was voor mij een engel maar zij heeft afscheid genomen van het Genderteam. Voor mij was het heel erg positief, een fijn team, ik kan het niet anders zeggen.
Samen hand in hand door de stormen van de stilte langs het eindeloze strand, ...was ik een stukje van jou. Nu de wind is gaan liggen, rust jij als herinnering in mij.