Ik ben een (nieuwe) vrouw, en soms is dat kut.

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
janine2363

Re: Ik ben een (nieuwe) vrouw, en soms is dat kut.

Bericht door janine2363 »

>> Maar als de maatschappij verder van mening is dat dat niet zo is dan heeft de wet kennelijk geen waarde meer.
De wet is de reflectie van de maatschappij. In een sociale maatschappij is dat gebaseerd op de normen en waarden
over vele jaren en niet alleen de roep van de meerderheid van nu.

De uitdrukking "the letter of the law vs. the spirit of the law"

En de hele constructie van wetten en rechtspraak, straf, accepteren van straf, ontmoediging, en voorbeeld
Dus ja, een wet werk alleen als de individuen in de maatschappij de logica van de wet accepteren, tot het punt dat als
ze overtreden en gestraft worden, ze de straf accepteren. Als dat ontbreekt werkt rechtspraak niet en de wet dus ook
niet

Ik heb vrienden in landen waar "democratie" staat voor: "De meerderheid bepaald", dus daar heeft de minderheid inderdaad
geen inspraak (in dit voorbeeld, zal het land niet noemen, mag een bevolkingsgroep hun eigen taal niet spreken, tenminste
niet als ze een publieke functie willen. Dit kan geen discriminatie zijn, want dit is de wet, euh,.... of toch wel)

Bij ons is het andersom denk ik. We hebben de wet, maar die kan je niet zomaar afdwingen, je kan de wet wel gebruiken
als sterk argument in je discussie
Suikerklontje

Bericht door Suikerklontje »

Dieuwertje schreef:Twee dingen:
1 je zegt ' Laten zien dat je bent als ieder ander tot het niet meer zo'n zwaar onderwerp is en het steeds meer wordt geaccepteerd.' Dat vind ik niet geheel rijmen met 'Dus blijf uit specifieke geslacht situaties als je er nog niet past'.
2 We hebben dus de wet die bepaald dat je past. Maar als de maatschappij verder van mening is dat dat niet zo is dan heeft de wet kennelijk geen waarde meer.

En verder, wat is de maatschappij? Een grote gemene deler of een minderheid die problemen heeft met bepaalde situaties?
Wanneer ben je een specifiek geslacht? Dit bepaal je vind ik zelf. Oprecht. Zie je er uit als een man maar voel je je een vrouw? Dan ben je een vrouw. Ga je het vrouwen toilet in en word je er uit gestuurd? Dan ben je dus nog niet het specifieke geslacht of word je in ieder geval niet zo gezien. Je kan het wellicht proberen.. daar is niks mis mee, in zoverre. Maar wees dan sportief als een ander zijn of haar onzekerheid botst met het jouwe. Je kan iemand overtuigen tot jouw standpunt en een plekje 'veroveren', of weggestuurd worden, een rechtzaak beginnen en het door iemands strot heen douwen. Zo krijg je geen respect of word je niet geaccepteerd. Je drijft iemand in het nauw en ik denk dat mensen op de manier hoe het nu gaat in die media, transseksuelen alleen maar gaat haten. Het lijkt een groep van mensen die constant nieuwe regels wilt en zichzelf niet aanpast. Dat vindt men vervelend, jijzelf ook met andere standpunten.

Transseksuelen in de media moeten naar mijn mening even een tandje lager zingen. Er is al veel meer acceptatie.. het is super snel gegaan in maar een paar jaar door een aantal grote namen. Genoeg is even genoeg.. je moet anderen ook de kans en de tijd geven om er aan te wennen.

@Joukje Bedankt ^^!
Suikerklontje

Nate_0 schreef:Suikerklontje, zoals ik het begrijp vanuit de Amerikaanse media is deze issue is ontstaan dankzij het idee dat mensen denken dat transseksuelen hun genderidentiteit willen gebruiken om mensen te misbruiken op het toilet/in de kleedkamer die zij kiezen. Hierbij worden transgenders vereenzelvigd met zowel perverts als pedofielen (dit komt vanuit een conservatieve hoek die vinden dat alle homo's ook pedofiel zijn).

Ik snap het hele issue ook wel, maar... Lesbische cisvrouwen worden toch ook toegestaan de vrouwenkleedkamer te gebruiken? Ik ken voor zover ik weet geen vrouwen die daar een issue mee hebben... (Cishet mannen die last hebben van homo-mannen, daarentegen, is een debat wat ik een aantal keren met mensen heb gevoerd die hier op tegen was--"wat hij doet is aan hemzelf maar niet bij mij in de buurt").

Wanneer iemand die zich dus niet als cisman of cisvrouw presenteert welke kleedkamer dan ook kiest, gaat diegene een probleem krijgen. Welke kamer moet ik straks kiezen, als ik met hormonen mag beginnen en mannelijke baardgroei/stem/spieren ga krijgen maar nog wel borsten en een vagina heb?

Het enige wat je tegen discriminatie kunt doen is het aangeven, en het enige wat je kunt doen om meer openheid te creëren is om toch in gesprek te gaan met mensen. Geen van beide zijn verplichtingen, maar als wij als transgender community ons allemaal terugtrekken uit de kleedkamers gaat de maatschappij nooit wennen aan het idee dat gender niet zwart/wit (of zal ik zeggen, blauw/roze) is....
Ik ben zijn naam vergeten, een transman op dit forum, forse man met een foto van zijn gezicht. Plaatste laatst een bericht dat hij uiteindelijk bij de vrouwen werd weggestuurd in de trant van; What the fuck doe jij hier?

Dat vond ik tof om te lezen. Want dan wordt je een vrijbrief gegeven om naar je gewenste toilet te gaan.

Mij is altijd geleerd.. je kan alleen jezelf veranderen. Dat klopt grotendeels wel ja, je kan anderen alleen proberen te overtuigen. Dus sta daarbij en stop constant tegen te wet te knokken. De acceptatie is er al veel meer.. nu eerst maar eens laten zien dat transseksuelen niet zo'n probleem groep is en gewoon bestaat. Zo is het ook in de media geroepen.. opeens in een paar jaar tijd kwamen er een paar grote namen omhoog en besefte iedereen dat transseksuelen ook gewoon hun leven leven.. en dat je het vaak niet eens in de gaten hebt.

Nu is het een groep die constant.. constantttt aan het knokken en zeuren is.. ik zou zo graag willen dat het eventjes stil zou blijven. Geef de meerderheid even een momentje om het tot zich te nemen. Er is nog niet geslikt of er wordt een volgende hap (probleem) in hun strot geduwd.

Ook ik zou graag willen dat iedereen, hoe dan ook, geaccepteerd wordt. Dat we niet zo moeilijk in hokjes denken. Maar dat ga ik niet in een jaar veranderen en ook niet door tien jaar achtereen volgend te stampen.
Dieuwertje

Bericht door Dieuwertje »

Maar wat de mening van de maatschappij is, is heel subjectief. Bij de wet is het een stuk duidelijker. Vaak ook niet eenduidig (vandaar jurisprudentie), maar wel duidelijker. Als de maatschappij bestaat uit 1000 mensen die fluisteren en 10 staan er in koor te schreeuwen is de kans groot dat de mening van de maatschappij bestaat uit de 10 schreeuwers. Die overstemmen immers alles.
janine2363

>> constantttt aan het knokken en zeuren is
Euh, dit is toch een Nederlands forum, Nederlanders horen toch continu te zeuren ;-)
Suikerklontje

Het gebeurd op dit moment wereldwijd and I wish it would stop.

De maatschappij ben je zelf.
Anon20210626

Bericht door Anon20210626 »

Suikerklontje ( wat een manier om iemand aan te spreken maar dat ter zijde)

Goed , om met jouw conclusie te eindigen ...... ik hoor dus nergens bij , kan niets , mag niets omdat ik mijn SRS nog niet heb gehad .........
Volgens jou ben ik dus nog steeds een man en moet ik me daarnaar gedragen ...... Dank je wel
Wat moet ik nu met mijn RLE aanvangen ?

Een keiharde opstelling die ik al een tijd niet gehoord heb. De laatste keer was dat op een forum dat nu niet meer bestaat.

Maar wat wil je nu eigenlijk zeggen ?

In het eerste stuk spreek je over 'een hoop mensen die vloeken op iedereen die een probleem heeft met transsexuelen "

Zeer ongenuanceerd en ook zeker niet terecht , de meesten die ik ken zijn juist vrij bescheiden , accepteren dat het vervolg traject onafwendbaar is
Zolang je een keuze hebt ga je deze weg niet in .
Het is bijna nooit iets wat er ineens is. Aan de ene kant dit : Anderen hebben vaak ook echt wel gezien dat er iets aan de hand is maar trekken vaak een verkeerde conclusie. Maar ook wordt men wel eens heel erg goed in 'acceptabel gedrag imiteren ' . Het zal uiteindelijk bijna nooit resulteren in de eeuwige verborgenheid ; Maar heel weinig mensen kunnen die energie opbrengen .
Als je eenmaal ziet dat er niets anders rest, is openheid het enige wat je verder helpt. Dwingen anderen jou te accepteren ? , vergeet het maar . de maan aan een touwtje is eenvoudiger te realiseren . De vooroordelen van een transfoob ga je niet veranderen en ze kunnen zo onterecht zijn . Leven en laten leven is dan de enige optie . De deur op een klein kiertje houden kan nooit kwaad.

Vele transgenders hebben al meegemaakt wat het is om als het gewenste geslacht door het leven te gaan en velen hebben daar ook een prijs voor betaald , soms zelfs de ultieme . Ik weet niet hoeveel het bij mij persoonlijk een keer gescheeld heeft maar daar wil ik liever niet meer over uitweiden Dit is nu juist de reden om te kijken of de andere ruimte beter geschikt is ......
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
Dieuwertje

Bericht door Dieuwertje »

Suikerklontje schreef:Ik ben zijn naam vergeten, een transman op dit forum, forse man met een foto van zijn gezicht. Plaatste laatst een bericht dat hij uiteindelijk bij de vrouwen werd weggestuurd in de trant van; What the fuck doe jij hier?

Dat vond ik tof om te lezen. Want dan wordt je een vrijbrief gegeven om naar je gewenste toilet te gaan.
Maar wat als die persoon ook bij de mannen naar buiten gestuurd wordt?
Snap natuurlijk dat dingen door de strot duwen ook niet gaat helpen, maar als het om afwijzingen door enkelingen gaat dat maar accepteren lijkt mij ook niet zo'n goed idee.
Suikerklontje

Renée schreef:Suikerklontje ( wat een manier om iemand aan te spreken maar dat ter zijde)

Goed , om met jouw conclusie te eindigen ...... ik hoor dus nergens bij , kan niets , mag niets omdat ik mijn SRS nog niet heb gehad .........
Volgens jou ben ik dus nog steeds een man en moet ik me daarnaar gedragen ...... Dank je wel
Wat moet ik nu met mijn RLE aanvangen ?

Een keiharde opstelling die ik al een tijd niet gehoord heb. De laatste keer was dat op een forum dat nu niet meer bestaat.

Maar wat wil je nu eigenlijk zeggen ?

In het eerste stuk spreek je over 'een hoop mensen die vloeken op iedereen die een probleem heeft met transsexuelen "

Zeer ongenuanceerd en ook zeker niet terecht , de meesten die ik ken zijn juist vrij bescheiden , accepteren dat het vervolg traject onafwendbaar is
Zolang je een keuze hebt ga je deze weg niet in .
Het is bijna nooit iets wat er ineens is. Aan de ene kant dit : Anderen hebben vaak ook echt wel gezien dat er iets aan de hand is maar trekken vaak een verkeerde conclusie. Maar ook wordt men wel eens heel erg goed in 'acceptabel gedrag imiteren ' . Het zal uiteindelijk bijna nooit resulteren in de eeuwige verborgenheid ; Maar heel weinig mensen kunnen die energie opbrengen .
Als je eenmaal ziet dat er niets anders rest, is openheid het enige wat je verder helpt. Dwingen anderen jou te accepteren ? , vergeet het maar . de maan aan een touwtje is eenvoudiger te realiseren . De vooroordelen van een transfoob ga je niet veranderen en ze kunnen zo onterecht zijn . Leven en laten leven is dan de enige optie . De deur op een klein kiertje houden kan nooit kwaad.

Vele transgenders hebben al meegemaakt wat het is om als het gewenste geslacht door het leven te gaan en velen hebben daar ook een prijs voor betaald , soms zelfs de ultieme . Ik weet niet hoeveel het bij mij persoonlijk een keer gescheeld heeft maar daar wil ik liever niet meer over uitweiden Dit is nu juist de reden om te kijken of de andere ruimte beter geschikt is ......
Kijk, en dit bedoel ik dus. Je bericht is enorm aanvallend en op die manier ga je niemand overtuigen van jouw standpunt, om naast jou te staan en jou te accepteren. Je vergeet dat ik ook trans ben en weliswaar aan jouw kant staat. Maar je valt mij aan, omdat ik een andere mening heb.

Ik heb al gezegd dat je zelf de maatschappij bent en zelf de regels maakt.. maar de vaste regels verander je niet en je gewenste veranderingen hoef je ook niet door iemands strot te douwen. Dus ga naar het toilet waar jij je happy voelt.. en respecteer het als iemand zich daar niet prettig bij voelt.. Of zet het beter neer. Als iemand aan mij vraagt wat ik ben, zeg ik dat ik een vrouw ben. Zeggen drie dat ik een man ben en moet oprotten uit hun toilet dan kan ik nog wel gelijk hebben.. het is beter om even weg te wandelen en op een rustiger moment mijn standpunt weer neer te zetten. Of ik ga de strijd aan die, 3 tegen 1, ik moeilijk kan winnen en maak iedereen boos.

Veel die ik ken zijn ook enorm accepterend.. en je hebt er ook een hoop hufters tussen zitten. Het spijt mij, maar de hufters hebben de overhand op dit moment en je gaat het niet van een hufter winnen door ook een keertje terug te hufteren.
janine2363

>> Maar wat wil je nu eigenlijk zeggen ?
Nou, zoals ik het las hetzelfde als:

>> Dwingen anderen jou te accepteren ? , vergeet het maar . de maan aan een touwtje is eenvoudiger te realiseren.
>> De vooroordelen van een transfoob ga je niet veranderen en ze kunnen zo onterecht zijn.
>> Leven en laten leven is dan de enige optie . De deur op een klein kiertje houden kan nooit kwaad.

Jullie zijn het eens :-)

>> Maar wat als die persoon ook bij de mannen naar buiten gestuurd wordt?
't was Nick hij heeft in de andere thread gereageerd. Een mooie oplossing