Ik ben een (nieuwe) vrouw, en soms is dat kut.

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Jannet V

Re: Ik ben een (nieuwe) vrouw, en soms is dat kut.

Bericht door Jannet V »

Soms moet je sommige dingen gewoon negeren. Het leven is nu eenmaal geen glijbaan en dat is best wel kut.
Samen hand in hand door de stormen van de stilte langs het eindeloze strand, ...was ik een stukje van jou. Nu de wind is gaan liggen, rust jij als herinnering in mij.
Nate_0

Bericht door Nate_0 »

Jannet V schreef:Soms moet je sommige dingen gewoon negeren. Het leven is nu eenmaal geen glijbaan en dat is best wel kut.
Een beetje glijmiddel (humor, of er over zeuren) wil nog wel eens helpen...
meerdere zakken met zaagsel
Anon20190122

Bericht door Anon20190122 »

Pff wat een topic! :fpalm: suikerklontje ik wens je veel succes met je leven en geloof mij maar dat zal je met dit soort meningen die jij er op na houd hard nodig hebben!
Suikerklontje

Bericht door Suikerklontje »

Vriendelijke mensen hier soms als je je eigen mening op tafel legt o.o. Mensen die denken dat ik moeite heb met mijn leven (nu) en er van uit gaan automatisch dat ik een makkelijke jeugd heb gehad. Overal hoor ik steeds, het is anderen hun probleem, terwijl zij er last van hebben. Volgens mij ben ik niet degene die succes nodig heeft met der leven, maar dank je voor je medeleven!
Amy

Bericht door Amy »

Suikerklontje schreef:Vriendelijke mensen hier soms als je je eigen mening op tafel legt o.o. Mensen die denken dat ik moeite heb met mijn leven (nu) en er van uit gaan automatisch dat ik een makkelijke jeugd heb gehad. Overal hoor ik steeds, het is anderen hun probleem, terwijl zij er last van hebben. Volgens mij ben ik niet degene die succes nodig heeft met der leven, maar dank je voor je medeleven!
Het was al duidelijk hoor, jij hebt het beter als ons. Fijn dat je het nog eens brengt.
Nate_0

Bericht door Nate_0 »

Wauw, Amy, wat een aanval... Ik denk niet dat Suikerklontje dat per se bedoelde?

Suikerklontje heeft gewoon een andere mening dan de meeste (?) mensen hier, wat mag/kan/prima is, toch? Daarmee wordt niet geimpliceerd dat iemand het beter/slechter heeft dan iemand anders, gewoon anders. En niet iedereen heeft evenveel moeite met dezelfde omstandigheden waar ze tegenaan lopen!

Misschien dus, dat het beter is om de discussie hier af te kappen en iedereen in zijn/haar waarde te laten qua opvattingen...
Anon20190122

Bericht door Anon20190122 »

Suikerklontje schreef:Vriendelijke mensen hier soms als je je eigen mening op tafel legt o.o. Mensen die denken dat ik moeite heb met mijn leven (nu) en er van uit gaan automatisch dat ik een makkelijke jeugd heb gehad. Overal hoor ik steeds, het is anderen hun probleem, terwijl zij er last van hebben. Volgens mij ben ik niet degene die succes nodig heeft met der leven, maar dank je voor je medeleven!
Denk over 20 jaar nog maar eens terug aan mijn post dan weet je precies wat deze oldtimer bedoelde!
Amy

Bericht door Amy »

Nate_0 schreef:Wauw, Amy, wat een aanval... Ik denk niet dat Suikerklontje dat per se bedoelde?

Suikerklontje heeft gewoon een andere mening dan de meeste (?) mensen hier, wat mag/kan/prima is, toch? Daarmee wordt niet geimpliceerd dat iemand het beter/slechter heeft dan iemand anders, gewoon anders. En niet iedereen heeft evenveel moeite met dezelfde omstandigheden waar ze tegenaan lopen!

Misschien dus, dat het beter is om de discussie hier af te kappen en iedereen in zijn/haar waarde te laten qua opvattingen...
Dat haal ik anders wel uit dit stukje: "Volgens mij ben ik niet degene die succes nodig heeft met der leven..." en ook nog wel indirect uit andere dingen die ze zegt los van haar mening.

Ik zie ook niet hoe je mijn post als een enorme aanval ziet dus er zal wel wat verschil zitten tussen hoe wij dingen interpreteren. (Dit is ook geen aanval naar jou trouwens, voor de duidelijkheid)

Edit: Ik vind het eigenlijk meer een aanval van haar dat ze ons sarcastisch vriendelijke mensen noemt.
Nate_0

Bericht door Nate_0 »

Ik snap/zie dat dit niet een aanval op mij is, no worries :)

Bedoelde meer dat je heel erg scherp over kwam, dat was een beetje verkeerd verwoord!

Ik heb gewoon zoiets van mensen kunnen/mogen vinden wat ze vinden, en als je er niet op in gaat, maakt dat het een stuk makkelijker voor jezelf. Daarmee bedoel ik dit soort gesprekken--niet transgender rechten, waarbij ik ook het oneens ben met Suikerklontje en gematigd 'laten we alle cismensen confronteren zodat ze aan ons wennen, ik laat me niet uit het veld slaan'.
Suikerklontje

Bericht door Suikerklontje »

Amy, mijn bericht terug was bedoeld op Tanisha. Ik houd er niet zo van als iemand zo op mijn bericht reageert en mij daarmee succes wenst met mijn leven. Maar voorheen reageerde je ook al zo defensief, net als Renee. Volgens mij sprak ik tot nu toe niemand persoonlijk aan, toch voelen mensen zich aangevallen. Dat vind ik raar want nogmaals.. ik zet mijn verwarring, mijn naiviteit, mijn leerproces en mijn mening neer. Dat anderen zich dan zich geraakt voelen, dat is hun onzekerheid. Dat is voor hun rot. Maar geef mij er niet de schuld van.

Ik zeg er alleen wel bij, want ik had zulke reacties niet verwacht, dat wanneer mensen zich zo aangevallen en getroffen voelen als een random iemand, zonder hen aan te spreken, zich zo aangevallen voelt. Dan zit het probleem waarschijnlijk niet bij de ander maar bij henzelf.

De conclusies die jij trekt Amy, uit je irritatie of zo komt het in ieder geval over en ik ben blij dat ik niet de enige ben met dit gevoel, zijn behoorlijk aanvallend te noemen. Hoezo ga je er vanuit dat mijn transitie en alles er voor makkelijk ging? Waar heb ik dat gezegd? Nergens. Ik ga niet mijn hele persoonlijke leven hier neerzetten maar mijn leven was ook behoorlijke troep voorheen en ik voel pas dat ik mag leven sinds een paar jaar. Maar het zou geen competitie hoeven te zijn wie het vroeger erger had, en nu dus zwaarder.

Aanranding weet iedereen vanaf maar nee, je voorkomt het niet. Het is je niet overkomen en ik hoop dat het je nooit gaat overkomen. Ja, op een feest gebeurd het meer maar moet ik dan maar niet meer naar feesten gaan? Als je door tig man loopt, of zelfs in een overvolle trein, dan kan je aangerand worden zelfs al is het maar een simpele kneep in de kont. Crowdsurfing was best naive, misschien. Maar door de crowd heen lopen en betast worden.. it happens, en helemaal als je een vriend hebt en een wildvreemde raakt je op zo'n manier aan.. dat is irritant.

Maar nogmaals zoals ik eerder al zei, ik ben ook transseksueel. Ik sta, geloof ik, grotendeels aan jullie kant. Maar ik heb wel een andere mening die ook onderbouw met mijn mening en ervaringen. Daar kan je boos om worden, maar hoe wil je verwachten dat iemand het helemaal met jouw standpunt eens is, als er maar zo weinig ruimte is voor die van een ander?

En om antwoord te geven, ik snap de ophef niet. Voor mijn gevoel kunnen mannen en samen zelfs gewoon samen omkleden.. waarom het gedoe? Ik zie het liefst dat iedereen zijn gekke eigen zelf mag zijn zonder dat iemand in een hokje geduwd wordt en bestempeld als mentaal niet helemaal 100. Maar mede met mijn ervaringen op feesten en gewoon in het openbaar besef ik ook dat er zwarte schapen zijn. Mannen die misbruik maken van de situatie of dit nu is dat ze dronken je gaan betasten, of er een lolletje van maken, een jurk aan doen en een vrouwen toilet binnen lopen. Ze zitten er tussen en mij triggert het op dit forum dat er niet wordt gewezen naar de zwarte schapen die er voor zorgen dat de vrouwen die nu worden beschuldigd, onzeker zijn en het risico niet aan durven gaan.

Dan zeg ik nogmaals; Als je het bijhorende risico niet kan erkennen om iedereen maar in elk toilet en kleedkamer binnen te laten, dan weet je niet hoe kwetsbaar je je als vrouw bij een man met slechte intenties kan voelen.

Ik weet de oplossing niet maar ik denk niet dat het zin heeft te blijven roepen en pushen over wat de ander fout doet en hoe de rest zich aan jouw (niet specifiek jij dus, in het algemeen) aan past. Dat werkt niet. Je moet elkaar halverwege tegemoet komen en dat betekend dus dan sommige daar onder zullen lijden. Dat zou niet moeten, maar je kan toch geen 300% acceptatie in zo'n korte periode afdwingen? Dat werkt averechts. Overal waar ik kom gaat het vroeg of laat over het toilet discussie en steeds vaker over hoe een transseksueel zich gediscrimineerd voelt.. we worden de groep van zeurende mensen. Want transseksuelen zijn niet de enige die worden gediscrimineerd maar wel degene die op dit moment het hardst aan het roepen zijn, maar er zelf niet genoeg aan willen veranderen.