Ik ben een (nieuwe) vrouw, en soms is dat kut.

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Amy

Re: Ik ben een (nieuwe) vrouw, en soms is dat kut.

Bericht door Amy »

Suikerklontje schreef:Amy, mijn bericht terug was bedoeld op Tanisha. Ik houd er niet zo van als iemand zo op mijn bericht reageert en mij daarmee succes wenst met mijn leven. Maar voorheen reageerde je ook al zo defensief, net als Renee. Volgens mij sprak ik tot nu toe niemand persoonlijk aan, toch voelen mensen zich aangevallen. Dat vind ik raar want nogmaals.. ik zet mijn verwarring, mijn naiviteit, mijn leerproces en mijn mening neer. Dat anderen zich dan zich geraakt voelen, dat is hun onzekerheid. Dat is voor hun rot. Maar geef mij er niet de schuld van.

Ik zeg er alleen wel bij, want ik had zulke reacties niet verwacht, dat wanneer mensen zich zo aangevallen en getroffen voelen als een random iemand, zonder hen aan te spreken, zich zo aangevallen voelt. Dan zit het probleem waarschijnlijk niet bij de ander maar bij henzelf.

De conclusies die jij trekt Amy, uit je irritatie of zo komt het in ieder geval over en ik ben blij dat ik niet de enige ben met dit gevoel, zijn behoorlijk aanvallend te noemen. Hoezo ga je er vanuit dat mijn transitie en alles er voor makkelijk ging? Waar heb ik dat gezegd? Nergens. Ik ga niet mijn hele persoonlijke leven hier neerzetten maar mijn leven was ook behoorlijke troep voorheen en ik voel pas dat ik mag leven sinds een paar jaar. Maar het zou geen competitie hoeven te zijn wie het vroeger erger had, en nu dus zwaarder.

Aanranding weet iedereen vanaf maar nee, je voorkomt het niet. Het is je niet overkomen en ik hoop dat het je nooit gaat overkomen. Ja, op een feest gebeurd het meer maar moet ik dan maar niet meer naar feesten gaan? Als je door tig man loopt, of zelfs in een overvolle trein, dan kan je aangerand worden zelfs al is het maar een simpele kneep in de kont. Crowdsurfing was best naive, misschien. Maar door de crowd heen lopen en betast worden.. it happens, en helemaal als je een vriend hebt en een wildvreemde raakt je op zo'n manier aan.. dat is irritant.

Maar nogmaals zoals ik eerder al zei, ik ben ook transseksueel. Ik sta, geloof ik, grotendeels aan jullie kant. Maar ik heb wel een andere mening die ook onderbouw met mijn mening en ervaringen. Daar kan je boos om worden, maar hoe wil je verwachten dat iemand het helemaal met jouw standpunt eens is, als er maar zo weinig ruimte is voor die van een ander?

En om antwoord te geven, ik snap de ophef niet. Voor mijn gevoel kunnen mannen en samen zelfs gewoon samen omkleden.. waarom het gedoe? Ik zie het liefst dat iedereen zijn gekke eigen zelf mag zijn zonder dat iemand in een hokje geduwd wordt en bestempeld als mentaal niet helemaal 100. Maar mede met mijn ervaringen op feesten en gewoon in het openbaar besef ik ook dat er zwarte schapen zijn. Mannen die misbruik maken van de situatie of dit nu is dat ze dronken je gaan betasten, of er een lolletje van maken, een jurk aan doen en een vrouwen toilet binnen lopen. Ze zitten er tussen en mij triggert het op dit forum dat er niet wordt gewezen naar de zwarte schapen die er voor zorgen dat de vrouwen die nu worden beschuldigd, onzeker zijn en het risico niet aan durven gaan.

Dan zeg ik nogmaals; Als je het bijhorende risico niet kan erkennen om iedereen maar in elk toilet en kleedkamer binnen te laten, dan weet je niet hoe kwetsbaar je je als vrouw bij een man met slechte intenties kan voelen.

Ik weet de oplossing niet maar ik denk niet dat het zin heeft te blijven roepen en pushen over wat de ander fout doet en hoe de rest zich aan jouw (niet specifiek jij dus, in het algemeen) aan past. Dat werkt niet. Je moet elkaar halverwege tegemoet komen en dat betekend dus dan sommige daar onder zullen lijden. Dat zou niet moeten, maar je kan toch geen 300% acceptatie in zo'n korte periode afdwingen? Dat werkt averechts. Overal waar ik kom gaat het vroeg of laat over het toilet discussie en steeds vaker over hoe een transseksueel zich gediscrimineerd voelt.. we worden de groep van zeurende mensen. Want transseksuelen zijn niet de enige die worden gediscrimineerd maar wel degene die op dit moment het hardst aan het roepen zijn, maar er zelf niet genoeg aan willen veranderen.
Ik had niet door dat je bericht naar Tanisha alleen was, mijn excuses dan.

Ik voel me denk ik niet persoonlijk aangevallen door je mening maar meer als deel van de groep transgenders. Je probeert gewoon discriminatie naar transgenders goed te praten en je bent zelf ook transgender, dat stelt me een beetje teleur denk ik daarom dat ik zo reageerde. Ik voel me tegenwoordig eigenlijk niet eens transgender meer maar gewoon vrouw. Ik heb geen problemen met passabiliteit en zelfs met mijn stem niet. Maar om nou te zeggen van ja ik ben er weg van en jullie zoeken het maar uit of tegen de rechten van transgenders te gaan vind ik niet kunnen.
Ik weet heel goed hoe het is om als zichbaar transgender over straat gaan en ik realiseer me ook heel goed dat voor veel transgenders het daar altijd bij blijft. Die kun je toch niet laten stikken? Het voelt voor mij een beetje alsof jij hun gewoon wilt uitsluiten en dat vind ik niet netjes. Het voelt niet echt alsof je aan onze kant staat zeg maar.

En dan mannen en transvrouwen over een kam scheren waar haal je dat vandaan? Sorry hoor maar dat maakt me vraagtekens leggen bij je diagnose, vind je jezelf ook nog een man dan?
Stel dat het al voor komt, hoe moeilijk is het om het verschil te zien tussen een schichtige transvrouw die zich snel wil omkleden en je niet eens aan durft te kijken of een verklede man die nog net niet kwijlt als hij je aankijkt in de kleedkamer? Die vrouwen waar het over ging in dat andere draadje zijn gewoon hardstikke intolerant, het heeft helemaal niets met angst te maken.

Ik denk niet dat mannen en vrouwen in dezelfde kleedkamer om kunnen kleden maar ik heb zoiezo een hekel aan grote openbare kleedkamers. Geef mij maar een klein hokje voor mezelf om me om te kleden. En ja er zijn die zwarte schapen maar in dit geval bezorgen die veel meer ellende voor de transvrouwen dan die cis vrouwen. Ik heb trouwens nog niet een voorval gezien of over gelezen waar een man zich verklede om in de vrouwen kleedkamer of WC vrouwen aan te randen, jij wel?

Ik weet heel goed hoe kwetsbaar ik ben bij mannen met verkeerde intenties, dat wist ik al voor dat ik met mijn transitie begon, alles beter dan met die ellende te blijven zitten. Houd wel in dat ik veel dingen niet durf, ik ga niet graag naar buiten als het donker is nu bijvoorbeeld. Ik zal ook nooit alleen uit gaan en er zijn nog wel meer dingen. Dat accepteer ik maar als deel van het vrouw zijn, dat het anders zou moeten ben ik het wel mee eens maar of je dat kunt veranderen weet ik niet, mannen blijven mannen. Misschien toestaan dat vrouwen tasers mogen dragen of zo? Gooi ook maar iets op.
Dat iemand een keer in mijn kont knijpt vind ik ook geen aanranding, niet fijn en verder moet het ook absoluut niet gaan. Mijn vriend zal trouwens wel heel blij zijn met de persoon die dat doet als hij het ziet.
Anon20210626

Bericht door Anon20210626 »

""Dat vind ik raar want nogmaals.. ik zet mijn verwarring, mijn naiviteit, mijn leerproces en mijn mening neer. Dat anderen zich dan zich geraakt voelen, dat is hun onzekerheid. Dat is voor hun rot. Maar geef mij er niet de schuld van.

Ik zeg er alleen wel bij, want ik had zulke reacties niet verwacht, dat wanneer mensen zich zo aangevallen en getroffen voelen als een random iemand, zonder hen aan te spreken, zich zo aangevallen voelt. Dan zit het probleem waarschijnlijk niet bij de ander maar bij henzelf.""

I rest my case

Als iemand zich niet prettig voelt in het bijzijn van een transje en daar dan ook nog naar buiten over klaagt ligt het probleem niet bij de trans maar bij die persoon
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
Suikerklontje

Bericht door Suikerklontje »

@Tanisha Ik zeg geen van jouw punten, je luistert denk ik niet omdat ik je kennelijk irriteer. Maar als je er alleen denigrerend op kan reageren, zeg dan niks.

@Amy Weer een conclusie dat ik zou zeggen, 'zoeken jullie het maar uit.' Ik houd niet van die zelf bedachte conclusies. Tijdens mijn werk zat ik en werd ik benaderd door TV zenders. Geloof mij dat ik, anoniem als ik liever had willen blijven, er voor zorgde dat transseksuelen niet werden neergezet als mentaal ondergeschikt. Het zal je verassen hoe veel mensen dit nog denken, mede door de media die het niks boeit hoe transseksuelen gezien worden. De media vindt het leuk om te shockeren want dat geeft kijkcijfers.

Ook, je tweede conclusie, ik scheer mannen en transvrouwen niet over één kam. Wel snap ik waarom sommige vrouwen dit wel doen. Nogmaals noem ik hem op, want Nick verwoord het in zo'n post al perfect:
http://t-nederland.nl/viewtopic.php?f=7 ... 100#p92986

Discriminatie is nooit goed, maar het gebeurd overal. Dit wil niet zeggen dat het maar moet blijven gebeuren maar je gaat het niet veranderen door met stenen te blijven gooien door maar te roepen dat het andermans probleem is om zich aan jou te veranderen. Het is jouw (in het algemeen dus) probleem dat iets je onzeker maakt. Als iemand je aanspreekt met meneer dan maakt hem dit niet automatisch een hufter. Dat iemand er moeite mee heeft om je al als vrouw te zien, voor je operatie, dan is dat diegene zijn onzekerheid. Ik snap oprecht niet waarom velen het niet snappen dat, zo lang je blijft roepen dat het simpelweg allemaal hun probleem is, zij hetzelfde bij jou zullen doen. Actie, reactie. Begin bij jezelf en roep acceptatie op door er allemaal niet zo'n groot ding van te maken. Ja, daar zullen mensen onder lijden maar degene die eronder lijden zijn die, die nog te onzeker zijn. If anything word je als transseksueel enorm gepushed maling te hebben aan anderen en je eigen pad te bewandelen. Dat is best naadje, maar niet exclusief aan transseksuelen.

Beweging moet blijven gebeuren maar naar mijn mening moeten velen stoppen alles naar hun hand te willen veranderen. Wanneer stopt het? Waarom kijken maar zo weinig naar hun aandeel hier in?

Geef mensen de tijd om het even een plekje te geven en begin met de veranderingen aan jezelf. Laat zien dat je gewoon mens bent, je plekje probeert te vinden en niet alleen maar gefrustreerd rechtszaken begint met iedereen die zich niet opstelt zoals jij het liefst zou willen zien.

Overigens Amy houd ik er niet van als een wildvreemde zijn handen op mijn kont heeft. Jij vindt het niet erg. Dat je vriend het zelfs leuk zou vinden roept bij mij vooral een 'eh?' op. Je hebt gezegd dat je meeleefde met mijn gevoelens in je eerste bericht en dat waardeer ik. Hoe jij er andersom dan in staat vind ik wel apart maar dat is jouw ding. Dus, we hebben een middenweg gevonden. Ik kan andersom ook conclusies gaan trekken en ruzie met je zoeken omdat je er anders in staat maar daar maak je geen vrienden mee en if anything hebben transseksuelen dat het meest nodig. Mensen die hun bijstaan. Maar hier lijkt men te vergeten dat je er niet altijd 100% hetzelfde in hoeft te staan om vrienden te zijn.
82c65d4a

Bericht door 82c65d4a »

Suikerklontje schreef:
Renée schreef: ...
Kijk, en dit bedoel ik dus. Je bericht is enorm aanvallend en op die manier ga je niemand overtuigen van jouw standpunt, om naast jou te staan en jou te accepteren.
Zou je willen uitleggen waarom haar reactie aanvallend is?
Suikerklontje schreef: En om antwoord te geven, ik snap de ophef niet. Voor mijn gevoel kunnen mannen en samen zelfs gewoon samen omkleden.. waarom het gedoe? ...
Wat wilde je nu eigenlijk zeggen daar?
Isabelle
Voornaamwoorden: Zij/Haar

Bericht door Isabelle »

Oke dames ,misschien dit staken ?
Das mijn voorstel zie het niet alsof ik iets beter weet, tis meer gebasseerd op wat ik soms ervaar en me aanzet om dit zelf te doen.

Ik ken het zelf heel goed, heb zelf een sterke mening, ben ontzettend koppig.
Over en weer , heen en terug. Ben er erg goed in.
Je hoopt je gelijk te halen, maar haalt dit vaak niet uiteindelijk + tegen + stoten alleen maar af, hoe graag je ook wil dat ze naar elkaar toegaan.
Als 'ik vind ' , 'ik denk' en 'naar mijn mening' verdwijnt in een argument, gaan dingen snel achteruit.

In mijn situatie, ik ben super nuchter, niet snel boos, merk dan op een bepaald moment dat er veel emotie zit in wat iemand schrijft en staak dingen dan na een tijdje.
Heel verleidelijk voor me om het laatste woord te hebben, voelt als winst.
Heb echter ook in de loop der jaren geleerd voor mezelf( hadden debat groepen op school) dat je om elkaar te verdragen en geen extreme vetes te creeeren soms de ander het laatste woord moet laten.
Zo sluit je het af en krijg je niet nog meer irritatie.
Het volgende argument of menings verschil vind je het dan wss weer met elkaar/ ben je hetbweer een jeer eens.

Duik in de mindset , ik laat het laatste woord aan iemand anders dus ik win.
Voor iemand gaat zeggen, ja lekker weglopen das sterk zeg, geeneens een wederwoord geven is zwak.
Misschien wel, maar het is ook sterk het te kunnen doen om conflicten te staken.
Als je echt overtuigd ben van je gelijk heb, ben je toch lekker zwak in mensen hun ogen en loop je weg ?
Das dan ook mijn advies.

Het is lekker persoonlijk geworden, vond het interessant om te lezen maar er komt nu niets nieuws meer alleen maar moddergooien naar elkaar(naar mijn idee) en herhaling.

Snap dat wat ik schrijf voor sommigen ook kan overkomen als denken het beste te weten, maarja moet ik dan maar voor lief nemen.
Ik zeg even wat ik zou doen wanneer dingen te veel emotie gaan betrekken in een argument en op de persoon gaan.

Isabelle
janine2363

Bericht door janine2363 »

Tussen zwart en wit zit grijs, en er is veel meer grijs dan perfect zwart en wit.

Als deze Email thread door willekeurige andere mensen zou zijn geschreven,
neem een groep: Verzamelaars van stripboeken, over zeg, wat beter is
Asterix&Obelix met de oude scenarist, vs. de nieuwe, dan weet ik zeker dat
daar mensen zich ook niet helemaal prettig had gevonden met de onbedoelde
scherpte van de berichtjes

>> Ik zeg er alleen wel bij, want ik had zulke reacties niet verwacht, dat wanneer
>> mensen zich zo aangevallen en getroffen voelen als een random iemand, zonder
>> hen aan te spreken, zich zo aangevallen voelt. Dan zit het probleem waarschijnlijk
>> niet bij de ander maar bij henzelf.""

Empathie is het begrip dat je onbedoeld mensen kan raken en dat communicatie tussen
minstens twee personen is, en beide kanten dat begrip kunnen hebben. Het probleem
al ligt het bij een ander leggen zal communicatie moeilijker maken

En er is ook context. Begrip van een situatie impliceert niet je neerleggen bij een
situatie. Weten dat er discriminatie is, rekening er mee houden dat wij een kwets-
baardere kleinere & minder begrepen partij zijn, zegt niet dat we er niet tegen
moeten vechten. Maar vechten tegen elk onbegrijpend individu...

En kijk mijn eerste reactie is ook vaak van "Grrrr", maar ik tel tot 10 en laat al
mijn reacties en handelingen er niet door leiden. Zou geen leven hebben als alles
wat ik doe bepaald wordt door mijn eerste impuls
Suikerklontje

Bericht door Suikerklontje »

fenke schreef:
Suikerklontje schreef:
Renée schreef: ...
Kijk, en dit bedoel ik dus. Je bericht is enorm aanvallend en op die manier ga je niemand overtuigen van jouw standpunt, om naast jou te staan en jou te accepteren.
Zou je willen uitleggen waarom haar reactie aanvallend is?
Suikerklontje schreef: En om antwoord te geven, ik snap de ophef niet. Voor mijn gevoel kunnen mannen en samen zelfs gewoon samen omkleden.. waarom het gedoe? ...
Wat wilde je nu eigenlijk zeggen daar?
Ze komt vel en denigrerend over en trekt conclusies welke ik nooit heb gezegd.

Wat ik er mee wil zeggen is dat 'ik' het prima zou vinden als mannen en vrouwen samen konden omkleden. Hoezo niet? Maar er zijn zwarte schapen, altijd.. oeroude regels van gescheiden geslachten en dat kan je niet opeens omdraaien. Ik snap dat niet iedereen het prima vindt. Maar ik zou, mits ik zeker wist dat iedereen er zo in zou staan, prima kunnen omkleden met een man naast mij. In de sauna zie je elkaar ook naakt?

@Isabelle Waar wordt er met modder gegooid? Ik zit serieus elk bericht vier keer aan te passen voor ik het laat om, hopelijk, mensen niet aan te vallen. Maar het zal alsnog wel verkeerd over komen. Anderen regeren soms vel (voor mijn gevoel), en regeren op een later moment weer normaal. Het is niet erg als iemands emotie even wat hoger zit bij het schrijven van een berichtje. Dat is geen reden om het hele gesprek maar meteen stop te zetten.
Anon20180501

Bericht door Anon20180501 »

Overigens Amy houd ik er niet van als een wildvreemde zijn handen op mijn kont heeft. Jij vindt het niet erg. Dat je vriend het zelfs leuk zou vinden roept bij mij vooral een 'eh?' op.
Dit valt voor mij een beetje onder moddergooien Suikerklontje, vooral dat suggestieve "eh'tje?" er achteraan...
Dat voegt verder niets toe imo... :?
Amy

Bericht door Amy »

Daniéla schreef:
Overigens Amy houd ik er niet van als een wildvreemde zijn handen op mijn kont heeft. Jij vindt het niet erg. Dat je vriend het zelfs leuk zou vinden roept bij mij vooral een 'eh?' op.
Dit valt voor mij een beetje onder moddergooien Suikerklontje, vooral dat suggestieve "eh'tje?" er achteraan...
Dat voegt verder niets toe imo... :?
Nee ze begrijpt het alleen verkeerd, dat leuk vinden was sarcastisch. Waarschijnlijk maakt hij die gene een kopje kleiner als hij het ziet gebeuren.
Ik zeg ook niet dat ik het niet erg vind maar direct aanranding voor dat schreeuwen vind ik ook wat ver gaan.
Anon20180501

Bericht door Anon20180501 »

Dat het sarcastisch bedoeld was was me even ontgaan Amy... ;)