Ik ben een (nieuwe) vrouw, en soms is dat kut.

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Lara25

Re: Ik ben een (nieuwe) vrouw, en soms is dat kut.

Bericht door Lara25 »

Hoe Suikerklontje het ook verwoord heeft in t algemeen vind ik dat gewoon kunnen. Het is maar hoe het opgevat wordt. Het blijft lezen en intonatie is hier niet bij. Ze heeft geen kwaad in de zin.

Punt dus waar t allemaal op neerkomt, is dat zij zegt dat acceptatie moeilijk te krijgen is van de hele cis bevolking en dus beter een low profile kan hebben naar mensen toe. Dit om te voorkomen dat transmensen niet 'de zeur' stempel krijgen naar de cis bevolking toe. Ook verwacht ze af en toe een kutopmerking en dat zal helaas zo blijven voor ons. Je kan de wereld niet veranderen.

Anderen vinden dat mensen zich wel aan moeten passen aan ons, dat is een moeilijk punt. Hoe ver je t ook kan krijgen( de acceptatie) er zullen ALTIJD mensen blijven die vervelend doen, of je dat nou leuk vindt of niet. Het is helaas een deel van ons leven dat wijzelf zullen moeten accepteren, hoe vervelend dit ook is.
Anon20210626

Bericht door Anon20210626 »

Ik ga niets meer oprakelen . De vragen zijn gesteld en ook gelezen .

De reacties kwamen helaas niet verder als een herhaling van zetten zonder in te gaan op de gestelde vragen , in diplomatie een veel gebruikte vorm om vooral geen antwoord te hoeven geven .
Gezien hoe het liep, verwacht ik geen verbeteringen op dit vlak in deze discussie.
jammer
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
Dieuwertje

Bericht door Dieuwertje »

Vinden we dat andere (cis) mensen zich aan ons aan moeten passen? Ik denk meer dat we vinden dat cis mensen een normaal leven mogen lijden. Maar ook dat wij daar een normaal deel van uit mogen maken. Wij willen ook een normaal leven lijden. Dus niet dat als er een paar cis personen vinden dat wij daar niet in passen, omdat we anders zijn, dat we dan maar een stap terug moeten doen. Dan zijn we weliswaar geen zeur, maar dan bestaan we op een gegeven moment ook niet meer.
Eva
Beheerder
Voornaamwoorden: zij/haar

Bericht door Eva »

Emma schreef:...
Mocht dat nou niet werken, dan gaan we tijdelijke slotjes uitdelen op controversiële onderwerpen op het moment dat wij het licht uit doen. Maar ik weet bijna zeker dat dat niet nodig is.
Ik ben misschien iets minder optimistisch dan Emma, vandaar een tijdelijk slotje, een Time-out, zeg maar.
Morgenochtend gaat dit draadje weer open.
:)
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Eva
Beheerder
Voornaamwoorden: zij/haar

Bericht door Eva »

Zo, dat was even lekker rustig, nietwaar. Laten we welgemoed en liefst vriendelijk maar in elk geval met respect voor elkaar verder gaan.
:)
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Isabelle
Voornaamwoorden: Zij/Haar

Bericht door Isabelle »

Dieuwertje schreef:Vinden we dat andere (cis) mensen zich aan ons aan moeten passen? Ik denk meer dat we vinden dat cis mensen een normaal leven mogen lijden. Maar ook dat wij daar een normaal deel van uit mogen maken. Wij willen ook een normaal leven lijden. Dus niet dat als er een paar cis personen vinden dat wij daar niet in passen, omdat we anders zijn, dat we dan maar een stap terug moeten doen. Dan zijn we weliswaar geen zeur, maar dan bestaan we op een gegeven moment ook niet meer.
Juist want we zijn niet anders uiteindelijk. We zijn man of vrouw net als hen, daar gaat het om en dat punt moeten we denk ik ook maken.
Niet ik ben trans en wordt gediscrimineerd of verstoten, nee ik ben een man en wordt gediscrimineerd en verstoten of ik ben vrouw en ...
Het zelfde voor kleedkamers. Zij mogen de nadruk leggen op dat wij anders zijn, maar wij moeten dat denk niet doen.
Wij willen normaal zijn en om dat te bereiken moeten we dit ook uiten.
Geen media en aandacht op het trans zijn maar media op het normaal zijn.
Transpride bestaat niet echt lijkt me. Trots op wie je bent oke wel.

Vb conversatie :
Vraag media : dus je bent trans en je mocht de vrouwen kleedkamer niet in , reactie van een trans : Nee ik ben vrouw en mocht de vrouwenkleedkamer niet in.

In het woord trans zit transitie, transformatie en..... transformer :D (more than meets the eye ?)
Je lijkt dan misschien ergens op, maar je weet heel goed wat je eigenlijk bent in je 'transformed form'
Je bent geen transformer(zoals de grote groep publiek je noemt) maar een auto bot(zoals in de echtelijke film ze zich zelf noemen), geen brandweerauto(wat mensen zien), maar optimus prime(wat je van binnen bent) :D

Nooit gedacht dat ik een analogie met dit zou neerzetten, haha.

Groetjes,
Isabelle
3B67-A22C

Bericht door 3B67-A22C »

Hey Isabelle
Juist want we zijn niet anders uiteindelijk. We zijn man of vrouw net als hen, daar gaat het om en dat punt moeten we denk ik ook maken. Niet ik ben trans en word gediscrimineerd of verstoten, nee ik ben een man en word gediscrimineerd en verstoten of ik ben vrouw en ... Het zelfde voor kleedkamers. Zij mogen er de nadruk op leggen op dat wij anders zijn, maar wij moeten dat denk niet doen.
Nouja, er zijn natuurlijk ook transen die zich met iets er tussenin identificeren en zelfs als je dat niet doet, tijdens de transitie heb je zowel mannelijke als vrouwelijke kenmerken. We zijn vooral medemensen, misdoen niemand wat met wie we zijn, maar anders zijn we wel. Misschien als ik klaar ben met mijn transitie dat ik "gewoon een vrouw" ben, maar tegen die tijd hoop ik ook niet meer zo op te vallen, dat er vraagtekens gezet kunnen worden bij mijn aanwezigheid in een dameskleedkamer.

Herinner me ineens de laatste keer dat ik problemen had met de kleedkamer. Dat was toen ik een jaar of zeven, acht was en op ballet zat. Ik was het enige "jongetje" en er was maar één kleedkamer. Ik kleedde me altijd om met mijn vriendinnen en dat was geen enkel probleem, tot een moeder bezwaar ging maken tegen mijn aanwezigheid en ik me serieus in een bezemkast moest gaan omkleden. Dat was het moment dat ik ontdekte dat hoe ik mezelf ervoer niet overeen stemde met hoe ik gezien werd en ik ging bidden of ik een meisje mocht worden. Maar goed, dat waren de jaren zeventig. Tegenwoordig zou ik een genderkind zijn geweest en had ik me vast bij de meisjes mogen verkleden.
Geen media en aandacht op het trans zijn maar media op het normaal zijn. Transpride bestaat niet echt lijkt me. Trots op wie je bent oke wel.
Lieve schat, transpride bestaat WEL!
Anon20180311

Bericht door Anon20180311 »

Goeie morgen iedereen,

Na het lezen en nog eens lezen van dit draadje,

Wat Suikerklontje overkwam is nu net het tegenovergestelde van wat Jacqueline overkwam.
Suikerklontje, laat de oorzaak van het mogelijk, voelen en denken van bio/cis/trans- vrouwen kennen ( net als ik persoonlijk, zie draadje toiletten/w.c.) en daar was Jacqueline als transgender ( vrouwelijke kleedkamers, en er eerder als man/bedreiging gezien te worden), jammer genoeg het slachtoffer van. En daar ( het mogelijk denken/voelen) houdt men best wat rekening mee, als transgender, laat meer dan voldoende duidelijkheid kennen, stel de mensen op hun gemak. Loop het dan nog fout, er zullen altijd enkelingen zijn op deze wereld die moeilijk doen, om welke reden dan ook. En die enkelingen, moeten eventueel ( indien teveel, persoonlijke schade te hebben toegebracht, onder welke vorm dan ook) individueel aangepakt worden. Eindelijk, zowel door de sportschool, als door het slachtoffer en daar liep het ( naar mijn mening ) bij Jacqueline, jammer genoeg fout.

Grtz Nick
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
3B67-A22C

Bericht door 3B67-A22C »

Overigens heb ik wel een probleempje op dat vlak. Niet zozeer met kleedkamers, maar met het gebouw als geheel. Sinds ik in transitie ben merk ik dat ik aankom en mijn strakke buikje even helemaal weg is. Ik vind het ook veel belangrijker dan vroeger om goed met mijn lichaam om te gaan, maar deed nooit aan fitness (vooral skaten). Ik heb de neiging om als ik met oefeningen begin mezelf te forceren en te overdrijven (no pain no gain) en dan heb ik weer een week spierpijn. Dus ik wil echt wat begeleiding, zodat ik het ook goed doseer. Nou wil het toeval, dat er een "fem only" sportschool bij mij om de hoek is. Ik informeerde of ik er mocht trainen als transvrouw, maar dat is dus niet mogelijk. Hun argument is, dat daar heel veel moslimvrouwen komen, die zich onveilig zouden voelen door mijn aanwezigheid en waarschijnlijk massaal hun lidmaatschap zouden opzeggen.

Nou kan ik dat enorm escaleren en zou waarschijnlijk ook mijn zin krijgen, want Schiedam staat zich er erg op voor een LHBT vriendelijke gemeente te zijn. Het is glashelder discriminatie, maar wat zou ik ermee winnen, als ik daar vervolgens met de nek aangekeken word? Dus ik heb besloten het maar te laten rusten en mijn oefeningen thuis aan de hand van joetjoepjes te doen. Maar telkens als ik er langsloop voel ik me wel een beetje verdrietig :(

Die moslimvrouwen en hun veilige ruimte respecteer ik ook, ik vind het lastig.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door 3B67-A22C op 25 aug 2016, 10:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Anon20180311

Bericht door Anon20180311 »

@ Hoi Naomi,

Idd. dat is pure discriminatie, het niet toegelaten worden om,........ Maar dat was bij Jacqueline, totaal niet het geval. Het liep er fout af na verloop. Jammer genoeg. Ik snap wat je voelt en tussen haakjes, hier zou ik persoonlijk, wel nota/klacht van laten nemen/kennen.

Grtz Nick.
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .