Ik ben een (nieuwe) vrouw, en soms is dat kut.

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
82c65d4a

Re: Ik ben een (nieuwe) vrouw, en soms is dat kut.

Bericht door 82c65d4a »

Nick schreef:Wat Suikerklontje overkwam is nu net het tegenovergestelde van wat Jacqueline overkwam.
Dat begrijp ik niet. Hoezo is dat het tegenovergestelde?
Eindelijk, zowel door de sportschool, als door het slachtoffer en daar liep het ( naar mijn mening ) bij Jacqueline, jammer genoeg fout.
Ik weet niet zeker of ik je begrijp. De sportschool zat het hele traject door fout, eerst door de beperking op het gebruik van de kleedkamer (het ok mits ...), vervolgens door die overeenkomst weer op te zeggen, en daarna door haar helemaal de toegang te ontzeggen. Daarnaast was het een vergissing van de sportschool om tussen die cis-dame en Jacqueline in te gaan zitten omdat daarmee de mogelijkheid tot een dialoog tussen beiden werd weggenomen.
Anon20180311

Bericht door Anon20180311 »

Hoi Femke,

Suikerklontje werd het slachtoffer van wat veel Bio/cis/trans-vrouwen persoonlijk kenden/meemaakten jammer genoeg ( mezelf inclusief), door die kennis/alertheid werd Jacqueline, onterecht het slachtoffer van, beoordeelt en veroordeelt te worden, voor,.........

De school, gaf Jacqueline de toegang tot de school, als man. Ze gaf ook toestemming tot de " vrouwelijke kleedkamers" en dan pas kwamen de klachten/het onheil van de mede " vrouwelijke leden", zo las ik het toch ( sorry, als ik fout ben).
Trouwens alles ligt hier wel een beetje moeilijk, daar je maar één partij hoort en er meerdere bij betrokken zijn.

Grtz Nick
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
3B67-A22C

Bericht door 3B67-A22C »

Nick schreef:@ Hoi Naomi,
Idd. dat is pure discriminatie, het niet toegelaten worden om,........ Maar dat was bij Jacqueline, totaal niet het geval. Het liep er fout af na verloop. Jammer genoeg. Ik snap wat je voelt en tussen haakjes, hier zou ik persoonlijk, wel nota/klacht van laten nemen/kennen.
Grtz Nick.
Wat vind ik dit leuk zeg.... Toen de testosteron nog door mijn lijf gierde had ik het totaal uitgeëscaleerd en was vol in het conflict gedoken, maar ik loste het nu op met sociale vaardigheden. Belde ze en sprak mijn begrip uit voor moslima's, maar die blijken vooral 'sochtends te komen. Ik woon er op tien meter afstand vandaan in hetzelfde gebouw zelfs, dus omkleden en douchen kan ik thuis en ik kan best op tijden komen dat er minder moslima's zijn. Morgen mag ik op intake komen.

Zelfs sociaal bekeken heeft een vrouwelijke mindset alleen maar voordelen. Vroeger was ik met gestrekt been erin gegaan, nu deed ik het met diplomatie en het werkte!
Suikerklontje

Bericht door Suikerklontje »

Super tof voor je dat je er toch gewoon heen kan gaan en heen gaat :D!
Elise

Bericht door Elise »

Naomi schreef: Zelfs sociaal bekeken heeft een vrouwelijke mindset alleen maar voordelen. Vroeger was ik met gestrekt been erin gegaan, nu deed ik het met diplomatie en het werkte!
You go girl! :D

Wel fijn inderdaad dat je er toch terecht kunt. Zeker als het zo dichtbij is.
82c65d4a

Bericht door 82c65d4a »

Nick schreef:Hoi Femke,

Suikerklontje werd het slachtoffer van wat veel Bio/cis/trans-vrouwen persoonlijk kenden/meemaakten jammer genoeg ( mezelf inclusief), door die kennis/alertheid werd Jacqueline, onterecht het slachtoffer van, beoordeelt en veroordeelt te worden, voor,.........
Dat is niet het tegenovergestelde, eerder hetzelfde, in beide gevallen is gebrek aan empathie een belangrijke factor.

Het is maar hoe je er naar kijkt.
De school, gaf Jacqueline de toegang tot de school, als man. Ze gaf ook toestemming tot de " vrouwelijke kleedkamers" en dan pas kwamen de klachten/het onheil van de mede " vrouwelijke leden", zo las ik het toch ( sorry, als ik fout ben).
"als man"? Ik geloof niet dat, in het algemeen, een geslachtswijziging een redelijke grond is voor het opzeggen van een overeenkomst, bijvoorbeeld een arbeidsovereenkomst (er zullen vast uitzonderingen zijn). Hoe dan ook, 'ze gaf toestemming ...' is een belangrijk kernpunt in het conflict.

Wat me daarnaast opvalt is dat niemand problemen lijkt te hebben met het ontzeggen van de toegang tot de sportschool, of de reden die de directie daarvoor opgeeft, ik haal het even terug:
JacquelineM schreef:...
Ik [...] heb de directeur per mail laten weten dat het ontzeggen van toegang tot de dameskleedkamer aan transvrouwen ontoelaatbare discriminatie is t.o.v. cis-vrouwen, en gerefereerd aan de uitspraak van het college voor de rechten van de mens, waarbij een sportschool in Den Bosch ‘veroordeeld’ werd vanwege het weigeren tot de dameskleedkamer van een transvrouw. Kennelijk is dit heel slecht gevallen en als een juridisch dreigement gezien. Per direct werd mij de toegang tot de sportschool ontzegd. ...
De (directie van) de sportschool zet een aantal foute stappen, ten eerste interpreteert ze een verwijzing naar het wettelijk kader als een 'juridisch dreigement'. Vervolgens meent ze dat vermeende 'juridische dreigement' als redelijke grond te mogen zien om de bestaande overeenkomst eenzijdig te beëindigen, waarmee die directie eigenlijk Jacqueline het fundamentele recht poogt te ontnemen om een geschil aan een rechter voor te mogen leggen en daarmee uiteindelijk het recht om voor zichzelf en haar rechten op te mogen komen.

Waar het dan uiteindelijk op uitdraait is dat cis-vrouwen hun waanbeelden boven fundamentele rechten van transvrouwen mogen stellen. En dat op "Hét forum voor transgenders" ... :shock: :o

En dan durven mensen nog te beweren dat alles ok is en dat we vooral niet te zichtbaar moeten zijn.
Nick schreef:Trouwens alles ligt hier wel een beetje moeilijk, daar je maar één partij hoort en er meerdere bij betrokken zijn.
Dat geldt voor alles, of in ieder geval voor elk conflict, waarover op het forum geschreven wordt.
Isabelle
Voornaamwoorden: Zij/Haar

Bericht door Isabelle »

Naomi schreef:Hey Isabelle
Juist want we zijn niet anders uiteindelijk. We zijn man of vrouw net als hen, daar gaat het om en dat punt moeten we denk ik ook maken. Niet ik ben trans en word gediscrimineerd of verstoten, nee ik ben een man en word gediscrimineerd en verstoten of ik ben vrouw en ... Het zelfde voor kleedkamers. Zij mogen er de nadruk op leggen op dat wij anders zijn, maar wij moeten dat denk niet doen.
Nouja, er zijn natuurlijk ook transen die zich met iets er tussenin identificeren en zelfs als je dat niet doet, tijdens de transitie heb je zowel mannelijke als vrouwelijke kenmerken. We zijn vooral medemensen, misdoen niemand wat met wie we zijn, maar anders zijn we wel. Misschien als ik klaar ben met mijn transitie dat ik "gewoon een vrouw" ben, maar tegen die tijd hoop ik ook niet meer zo op te vallen, dat er vraagtekens gezet kunnen worden bij mijn aanwezigheid in een dameskleedkamer.

Herinner me ineens de laatste keer dat ik problemen had met de kleedkamer. Dat was toen ik een jaar of zeven, acht was en op ballet zat. Ik was het enige "jongetje" en er was maar één kleedkamer. Ik kleedde me altijd om met mijn vriendinnen en dat was geen enkel probleem, tot een moeder bezwaar ging maken tegen mijn aanwezigheid en ik me serieus in een bezemkast moest gaan omkleden. Dat was het moment dat ik ontdekte dat hoe ik mezelf ervoer niet overeen stemde met hoe ik gezien werd en ik ging bidden of ik een meisje mocht worden. Maar goed, dat waren de jaren zeventig. Tegenwoordig zou ik een genderkind zijn geweest en had ik me vast bij de meisjes mogen verkleden.
Geen media en aandacht op het trans zijn maar media op het normaal zijn. Transpride bestaat niet echt lijkt me. Trots op wie je bent oke wel.
Lieve schat, transpride bestaat WEL!
Srry ik bedoelde meer transeksueel, niet de transgender paraplu.
Ergens tussen in is gender neutraal of non- binair , kan je ook trots op zijn, vrouwen kleren dragen als man en andersom(dragen wat je wil) kan je trots op zijn. Je uiteindelijke geslacht bereiken dat je wilde(waarvoor je in transitie gaat) kan je trots op zijn.
Maar het feit dat er iets niets klopte tussen je lichaam en geest en dat je daarvoor om dit te herstellen, je hele leven medicijnen gaat slikken, is denk ik toch niet echt iets om trots op te zijn.
Ik ben trots op dat ik medicijnen slik om mijn mentale en lichamelijke eigenschappen te houden hoe ik wil ?
Komt een beetje raar over. Je kan niet overal trots op zijn lijkt me en wat je uitschreeuwen als waar je trots op bent
Ik ben trots dat ik adhd heb en ritalin gebruik ? Ik ben een adhd er en proud of it ?
Ik ben trots dat mijn huid snel verbrand en ik me dus extra moet insmeren voor de zon ?
Ik ben een snelverbrander, yeah.
Nope zo mogen mensen het zien om zich zelf goed te voelen, maar ik zie het er niet in.

Ik snap dat er een transpride bestaat, ik woon in Amsterdam waar het plaats vind.
Toch is transpride net als gaypride een vraag om aandacht voor acceptatie en tolerantie eerder dan dat het een ding om trots is.
Velen van de homoseksuelen en lesbienes die ik ken zeggen dit ook over de pride.
Gaan er niet eens meer heen door de extra vagante proporties die het aanneemt.
Tuurlijk zijn velen trots op wie ze zijn en de transpride en gaypride zijn een festiviteit die degene die dat niet op hun zelf zijn laat zien dat ze dat wel mogen zijn en er velen mensen net zoals hen zijn.
Het gaat om trots zijn op wie je bent in het algemeen, het is het idee dat mensen in de community allemaal trots mogen zijn, niet een bepaalde groep uitlichten , dit is namelijk averechts aan geaccepteerd worden, je gecreerd dan juist groepen.
Er is ook geen heteropride, rara hoe kan dat, omdat de trots van heteros bij henzelf niet ter discussie staat, ze schamen zich er niet voor in tegenstelling tot sommige transen en homoseksuelen/lesbienes.

Hier ook de link naar de media. Trots zijn op transeksualiteit is een rare gedachte dan, het verwijst naar een medisch traject niet naar het doel ervan. Trots zijn met deze transeksualiteit in je leven is prima.
Transpride als een roep om aceptatie voor mensen hunzelf en van mensen naar de trans paraplu is prima. ;) , maar trots erop zijn ? Het feit dat het moet bestaan is genoeg.

Greetz,
Isabelle
Nate_0

Bericht door Nate_0 »

Als mensen trots zijn op hoe ze zijn, zijn ze meteen ook trots op hun trans identiteit. Dat is toch geen probleem?

Dat jij een issue hebt met trans/gay pride, om hoe jij en anderen het zien, prima--ga je lekker niet heen. Maar aandacht vragen voor acceptatie en tolerantie is ook belangrijk, en zo functioneert het ook. Mag je trots op zijn, toch? Dat dat kan, hier, zonder dat mensen opgepakt worden, dat er zo'n gigantisch feest wordt gegeven.

Denk ook niet dat het zozeer is "trots dat ik medicijnen slik want" is, als, "ik leef in het lichaam dat ik wil en als ik daar medicijnen voor moet (blijven) slikken is dat ook oké".

En natuurlijk is er geen hetero pride. Hetero's hebben niet meer aandacht nodig, die krijgen ze al genoeg. Ga maar naar welke willekeurige kroeg, kijk eens televisie, kijk eens op straat... Overal zijn heteroseksuelen, ze mogen overal trouwen en daar open over zijn, terwijl je voor homoseksualiteit en transseksualiteit nog steeds vermoord kunt worden, puur en alleen om wat je bent.
meerdere zakken met zaagsel
3B67-A22C

Bericht door 3B67-A22C »

Ja, wat Nate schrijft. Daar heb ik weinig aan toe te voegen. Behalve dat ik er wel trots op ben transseksueel te zijn. Ik ben trots op de mensen die ons voorgingen en ons brachten waar we nu zijn. Op de strijd die ze voor ons voerden en die wij voortzetten. Ik ben er trots op dat we mogen bestaan in Nederland en niet ergens onder het tapijt geschoven worden. Ik ben trots op mezelf dat ik deze stappen durfde te zetten en het aandurf te zijn wie ik ben. En bovendien: als verder niemand trots is op ons, zullen we het maar zelf moeten doen he.

Evengoed kan je er trots op zijn ADHD te hebben. Dat is verder geen ziekte, maar een staat van zijn. Vaak zijn deze mensen bovengemiddeld intelligent, veel genieën uit de wereldgeschiedenis hadden het ook (Mozart, Einstein), vaak zijn ze veel eerlijker dan andere mensen, het hebben van een "hyperfocus" kan een enorme kracht zijn, ze zijn vaak veel creatiever, ga maar door.
Pien

Bericht door Pien »

Ik roep niet graag hufters of andere krachttermen en druk me liever milder uit. En dus reageer ik met: De eerste stelling/onderwerp van deze thread is dat je zonder SRS niet thuis hoort in de kleedkamer van je "keuze" en dat is gebaseerd op de "stelling" dat je geslachtsdeel je gender bepaald. En we weten dat dat niet zo is.
Ik weet dat de huidige maatschappij nu nog steeds zo redeneert. Maar dat hoeft niet zo te zijn en te blijven.
Gender zit tussen je oren en niet tussen je benen. Onderscheid (in welke vorm ook) in de maatschappij zou dat ook niet gemaakt hoeven te worden op geslachtsdelen, sexuele voorkeur, kleur, afkomst, religie, what ever.
Denk inderdaad b.v. aan de homo in de mannenkleedkamer of de lesbienne in de vrouwenkleedkamer. om maar niet te beginnen over mensen die geen toegang krijgen tot een park, bus, zwembad of massaal afgevoerd worden.
of iemand die niet gekozen word in een schoolteam.
Diversiteit in welke vorm dan ook is geen ziekte of slechte afwijking dan ook. Uitsluiting mag niet getolereerd te worden.
en acceptatie hoeft niet afgedwongen te worden maar is een goed recht. iemand hoeft het niet leuk te vinden maar heeft een acceptatierecht voor zichzelf en voor anderen. we zijn gewoon allemaal maar mensen.
En natuurlijk live and let live. Ik ben niet iemand die moeilijk doet als een situatie zich voordoet. En zal ik steeds rekening houden met de omgeving en dat doet de omgeving dan ook meestal met mij. Dus ik laat me niks wijs maken dat ik ergens niet thuis hoor of mag zijn.
Of het verstandig is om me ergens te bevinden is afhankelijk van heel veel andere factoren en zal ik op dat moment zelf in moeten schatten en implementeren in het moment samen met de betrokken omgeving/mensen.
Dus ik geloof naief als ik ben.. in karma en "wie goed doet, goed ontmoet".
Maar probeer niet te vergeten wie of wat ik ben. Een mens met evenveel rechten als elk ander mens.
Het is al moeilijk genoeg allemaal.
ik stel me voor......