Nate_0 schreef:Als mensen trots zijn op hoe ze zijn, zijn ze meteen ook trots op hun trans identiteit. Dat is toch geen probleem?
Dat jij een issue hebt met trans/gay pride, om hoe jij en anderen het zien, prima--ga je lekker niet heen. Maar aandacht vragen voor acceptatie en tolerantie is ook belangrijk, en zo functioneert het ook. Mag je trots op zijn, toch? Dat dat kan, hier, zonder dat mensen opgepakt worden, dat er zo'n gigantisch feest wordt gegeven.
Denk ook niet dat het zozeer is "trots dat ik medicijnen slik want" is, als, "ik leef in het lichaam dat ik wil en als ik daar medicijnen voor moet (blijven) slikken is dat ook oké".
En natuurlijk is er geen hetero pride. Hetero's hebben niet meer aandacht nodig, die krijgen ze al genoeg. Ga maar naar welke willekeurige kroeg, kijk eens televisie, kijk eens op straat... Overal zijn heteroseksuelen, ze mogen overal trouwen en daar open over zijn, terwijl je voor homoseksualiteit en transseksualiteit nog steeds vermoord kunt worden, puur en alleen om wat je bent.
Nate ik heb geen issues met de pride , staat ook in mijn eerdere post, ging meer om mijn probleem waarom het moet bestaan. Je bevestigd een groot deel van mijn post maar je klinkt alsof je ertegenin gaat. Dat jij zegt dat ik opeens issues heb met de hele pride, ala ga er dan niet heen naja laten we zeggen dat ik discussies met jouw door je toon en onze geschiedenis gewoon uit de weg ga.
Ook trans deel van de persoon dus trots op persoon is trots op trans ben ik het niet mee eens. We zijn immers niet perfect, dus overal trots op zijn van jezelf is geen goede eigenschap
De pride ik ben er elk jaar, zelfs voor ik mezelf onder de transen begeefde. Tis een leuk feestje. Ik had iets heel langs getyped , maar moest tussendoor helpen in de keuken bij de camping waar ik nu ben,realiseerde me bij het terugkomen, niet hier doen, weer het topic verstoren ,ook geen pb( je snapt zelf wel waarom he )
Als iemand toch interesse heeft in het onderwerp transpride/ trots algemeen openen we een nieuw draadje over trots/ transpride, ga ik er hard op in. Heb mijn bericht bewaard.
Daarnaast naomi ik snap waar je op doelde met trots op de transen( in mijn idee gewoon personen) die een weg hebben gebaand voor ons, ben het er mee eens, ben ook trots op ze . Trots is gewoon een moeilijk woord denk ik nu maar, een goed woord om een discussie over te voeren en te kijken hoe mensen trots zien
Nu de wc issues weer.
Ik denk dat fenke een goed punt heeft.
Hoewel de weigering te laten gebruikmaken van de dames kleedkamer geen juridische grond heeft voor de wet zonder geslachts weiziging, is het totaal ontzeggen uit de sportschool dat wel.
Vooral omdat inderdaad jacqueline toestemming had om de kleedkamer van de dames te gebruiken waaruit uiteineelijk de klachten kwamen.
Wanneer jacqueline na het vriendelijke verzoek niet meer bij de dames om te kleden , het gevoel heeft dat haar onrecht wordt aangedaan, is het haar recht om daar een melding van te maken en een juridische klacht in te dienen.
Wanneer de sportschool daarna als jacqueline dit meld aan hen , haar toegang ontzegd zijn ze in de fout. Je mag niet zomaar iedereen die een klacht over je gaat indienen eruit gooien.
Er moet grond zijn hiervoor. Als er geen duidelijke grond is, maar ze is toevallig transgender kan je een mooie zaak maken bij de rechter.
Ze kunnen of toegeven bij de rechter dat ze haar hebben geweerd door vermeende juridische stappen die ze ging nemen, wat niet zomaar kan of ze kunnen het feit ontkennen en dan moeten ze wel een hele goede smoes verzinnen waarom nou juist jacqueline , een transgender, zomaar toegang wordt ontzegd.
Je betaald lidmaatschap per maand lijkt me dus er is betaald voor een service dan die je niet krijgt, met geen geldige reden.
Groetjes,
Isabelle