Hoe lezen jullie de berichten?

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Alice

Hoe lezen jullie de berichten?

Bericht door Alice »

Ik ben niet echt een cijfer/statistiek figuur maar ik heb opgemerkt dat ik berichten van ongeveer meer dan 1000 tekens niet de moeite neem om die te lezen.
Lees wel de begin regels en als die niet gelijk mijn gehele belangstelling heeft dan is het doei. Verder neem ik ook niet de moeite om berichten te lezen waar de zinnen met of zonder punten en/of hoofdletters aan elkaar geplakt zijn.
Gewone spel/grammaticale fouten leest ik dwars overheen, ik kan ze ook maken.

Ook lijkt het erop als onderwerpen meer dan 2 dagen oud zijn er zoveel over het onderwerp is geschreven dat het meer op een loopgraven oorlog van, persoonlijke, opvattingen lijkt of men is geheel van het onderwerp afgedwaald (een bekend transgender kwaaltje).

Hoe gaan jullie met het lezen van berichten in dit opzicht om?

(666 tekens)
Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
vickyblauw

Re: Hoe lezen jullie de berichten?

Bericht door vickyblauw »

Onderwerpen die me aanspreken lees ik meestal helemaal.
En onderwerpen waar de schrijvende medemensch haar/zijn gelijk wil halen probeer ik weg te filteren.
Zoveel mensen, zoveel meningen, elkaar helpen of wegwijs maken zou ons gemeenschappelijke doel moeten zijn.

Toch?
You can't run away from the person you are in your heart. Just be!
Lydia

Bericht door Lydia »

De loopgraaf threads sla ik over zodra het daar naar toe gaat.

Lange posts moetenvrij snel helder zijn waar het over gaat (en dan skim ik het eerst). Als het interssant is of lijkt dan lees ik het rustig door.

Voor de rest niet echt een systeem, het is waar mijn hoofd naar staat en hoeveel tijd ik heb.
Sapere Aude
Amy

Bericht door Amy »

Dat lezen van lange berichten ligt voor mij helemaal aan het onderwerp en hoe veel interesse ik er in heb. Ook ligt het er aan hoe veel tijd ik op het moment heb.
Berichten zonder leestekens en zo en die helemaal aan een stuk door zijn geschreven sla ik meestal ook compleet over maar dat komt hiet niet zo veel voor naar mijn idee.
Spelfouten interesseert me niet zo lang het maar te begrijpen is, ik maak zelf ook spelfouten.

Meningen lees ik ook, vind ik wel interessant, zo leer je wat over mensen.
Isabelle
Voornaamwoorden: Zij/Haar

Bericht door Isabelle »

Ik lees binnen de onderwerpen die me interessant lijken alle berichten(als het reeds ontstaan is dan)
Krijg je ook een idee met welke mensen je allemaal praat.

Groetjes,
Isabelle
Anon20190501

Bericht door Anon20190501 »

Omdat ik nog niet erg lang lid ben van het forum lees ik het meeste wel. Ik ga ervan uit dat ik vaker wel dan niet iets kan opsteken van een discussie. Ook vind ik het belangrijk om de mensen die dit forum frequenteren te leren kennen. Een minimum aan leestekens en 'zinsvorm' is wel vereist om mijn belangstelling vast te houden.
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)
Irene_de_Vreede
Moderator
Voornaamwoorden: Zij/haar

Bericht door Irene_de_Vreede »

Ik lees de kortere berichten meestal wel (behalve die, die echt nergens over gaan) De epistels zonder interpunctie vol taalfouten geef ik halverwege op. De flamewars scan ik af en toe, maar laat me niet uitdagen me er mee te bemoeien, sommige mensen leven nou eenmaal van conflicten.
Irene
Jessy

Bericht door Jessy »

Ik lees tegenwoordig vrij selectief en lang niet meer alles. Natuurlijk vooral onderwerpen die mijn interesse wekken lees ik nog.

Waar ik moeite mee heb gekregen is te lange berichten, evenals lange draadjes van vele pagina's waarbij soms het onderwerp verloren is gegaan. Daarnaast sla ik ook ongestructureerde berichten over, dwz zonder leestekens en alinea's, vind ik erg moeilijker leesbaar tegenwoordig.
Grant me serenity to accept the things I cannot change,
courage to change the things I can,
and wisdom to know the difference.
Emma
Beheerder
Voornaamwoorden: Zij/haar

Bericht door Emma »

Sorry, het kost me moeite mijn dagboekberichten van hier kort te houden ;)

Ik lees als mod in principe elk bericht. Niet direct als berichten geplaatst worden, dat is onmogelijk, maar in principe wel elk bericht. Daarbij ben ik er wel handig in geworden berichten te scannen en niet àlles inhoudelijk te lezen. Ik denk dat ik dan uiteindelijk niet anders lees dan de meesten hier: wat me interesseert, leuk lijkt, niet te lang is.

Of ik me aan spelfouten erger, nee, hier zeker niet. Bij officiële stukken trouwens wel, en als me gevraagd wordt een rapport of zo te reviewen ook. Er zijn mensen die als ze zich storen aan spelfouten meteen stoppen met inhoudelijk lezen en dat zou zonde zijn van het werk dat in het rapport is gestoken...
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Ylse
Voornaamwoorden: zij/haar

Bericht door Ylse »

Emma schreef:Sorry, het kost me moeite mijn dagboekberichten van hier kort te houden ;)
Die berichten lees ik met veel genoegen Emma, zeker om dat mijn srs aanstaande is (datum ergens in oktober zoals het nu lijkt). Blijf dus vooral doorgaan met schrijven van die ervaringen.

Verder scan ik vaak even de berichten en als het me niet interesseert sla ik over. De berichten die ontaarden in zinloze herhaling van zetten laat ik op den duur ook vallen. Al kan ik het soms niet nalaten om af en toe even terug te gaan en te kijken of men al wat nuttigs heeft kunnen bijdragen.

Verder haak ik snel af bij berichten waar men geen leestekens en dergelijke gebruikt. Als ik teveel moet gaan bedenken wat schrijver bedoelt heeft dan haak ik af omdat ik niet die moeite wil nemen. Stukken met beperkte taalfoutjes lees ik wel al kan ik me mateloos ergeren aan deze fouten. ( Ja ik maak ze ook )
All changes;
even the most longed for,
have their melancholy;
for what we leave behind us is a part of ourselves;
we must die to one life before we can enter another.

Anatole France