De eigenaaresse is Nederlands en er staan hier veel Nederlandse mensen op de camping.
We komen hier al een aantal jaar. De mensen zijn hier vrij open en sociaal met elkaar.
Wat me opvalt hier is dat er de laatste 2 dagen constant mensen naar me toekomen met het verhaal : He ja ik zag dat je een rokje/jurkje aan had en wilde je vragen hoe ver je wil gaan, etc. etc.
Wat blijkt nu, heel veel mensen hier blijken iemand te kennen die trans is(een schoonzoon, een broer, een vriend) en zijn allemaal geinteresseerd in hun verhaal delen/ mijn verhaal horen.
Dat deed me beseffen. Hoe vaak moet dit wel niet voorkomen(Dat mensen een trans hebben in omgeving) als ik in Amsterdam op straat loop, als het hier in the middle of nowhere in Frankrijk gebeurd.
Dat laat maar zien dat we veel vaker dan we denken, 2 handdrukken verwijderd zijn van iemand anders die trans is en dus begrip vaker aanwezig is dan we denken.
groetjes,
Isabelle
ps: Mensen lijken altijd te zeggen dat het dapper of knap is(ook in Amsterdam vaak), ik weet nooit wat ik er mee aanmoet