ik hoop dat je net zo'n goede huidtherapeute hebt als ik en een vergelijkbare baard, dan is er echt hoop. Toen ik 2 jaar geleden op mijn 63e met HRT begon had ik een baard met ca 5% donker en voor de rest grijze, witte en soms wat rossige haren. Ik heb slechts 3 IPL-behandelingen gehad maar ben ermee gestopt omdat ik er weinig vertrouwen in had. In de zomer is mijn huid er ook net iets te donker voor.
Daarna ben ik overgeschakeld op elektrisch epileren. Mijn eerst behandelaar gebruikte de zogenaamde diathermie-methode. Na ongeveer 5 behandelingen van een uur ging zij er daarna ikzelf met vakantie. Na 3 maanden schrok ik een beetje van de enorme nagroei van dunne haartjes. Ik ben daarna bij een andere schoonheidsinstituut verdergegaan met de zgn. Blent-methode. Dit duurt langer, want iedere haar moet ca. 3 seconden vastgehouden worden. Er wordt dan naast de hoogfrequente wisselstroom ook een gelijkstroom door de naald gestuurd waarbij loog in de huid gevormd wordt. Dit breekt de eiwitten af waardoor regeneratie van een nieuwe haar vrijwel uitgesloten is. Het is wat pijnlijker voor jezelf, maar omdat de sessie langer duurt en er dus meer behandelingen nodig zijn, ook pijnlijker voor je portemonnee
Na ongeveer 100 sessies van 3 kwartier is het werk nu bijna klaar. Ik hoef mij niet meer te scheren en mijn scheerapparaat is met pensioen
Ik wens jou dezelfde stoppelvrije toekomst toe.
Groetjes, JacquelineM.