Onzeker over je uiterlijk met al die mooie mensen op tv

Make-up, kleding, en zo voort
Elise

Re: Onzeker over je uiterlijk met al die mooie mensen op tv

Bericht door Elise »

Nate_0 schreef:Ik weet waarom dat is!

Normaal gesproken als je jezelf ziet, is dat in spiegelbeeld. In foto's is je gezicht niet gespiegeld, en daarom ziet het er 'raar' uit voor jou (en zeggen andere mensen vaak 'nee joh, dat is juist een goede foto!').
Dat klinkt eigenlijk volkomen logisch. Weer wat geleerd. :D
Charlotte_C

Bericht door Charlotte_C »

Lydia schreef:Wel grappig om te zien. Helemaal grappig dat een no-make-up site bij sommigen de No-Make-Up make-up-look niet herkent :)
Inderdaad, Ben Stiller bijvoorbeeld had ik er echt niet uitgehaald
However far we travel. Wherever we may roam. The center of the circle will always be our home
Ender
Transgender

Bericht door Ender »

Grappig, bij de meesten vind ik ze zonder make-up aantrekkelijker dan zonder make-up xD
Jeste
Voornaamwoorden: Zij / haar, die / diens

Bericht door Jeste »

Amy schreef:dat verbergen ze goed met die makeup zeg.
Dat is het dus. Veel mensen verbergen van alles aan hun uiterlijk, om zo aan de ongeschreven regels te voldoen van wat mooi is. Maar wie maakt dat uit...? Omdat er zoveel mensen werken aan een "perfekt" uiterlijk zijn we dat als "hoe het hoort" gaan vinden. Omdat de meeste mensen niet willen afwijken doen we er massaal aan mee. Daarmee houden we elkaar voor de gek.
Een groot deel van het vrouwelijke uiterlijk komt uit potjes en tubes, maar het lijkt wel of we denken dat het natuurlijk is. Ik heb wel eens gelezen dat een groot deel van de mannen denkt dat het kunstmatig gevormde uiterlijk van veel vrouwen natuurlijk is. Misschien denken vrouwen dat eigenlijk ook wel van andere vrouwen.
Het is een zinloze concurrentiestrijd. De één doet iets om een ander te overtreffen. Vervolgens gaat de ander daar weer overheen en zo leggen we de lat steeds hoger.
"Gendercreatief" vind ik eigenlijk mooier dan "Non-binair", want "Gendercreatief" zegt namelijk wat het wel is, in plaats van niet.
Nate_0

Bericht door Nate_0 »

Ik heb wel eens gelezen dat een groot deel van de mannen denkt dat het kunstmatig gevormde uiterlijk van veel vrouwen natuurlijk is.

Veel mannen denken dat een vrouw met 'basic' make up natuurlijk is. Het moment dat een meisje dus géén make up draagt wordt ze al gauw als lelijk of ongeïnteresseerd in haar uiterlijk gezien (of manwijf, of ... vul maar in).

Er zijn gelukkig steeds meer vrouwen die makeup dragen voor zichzelf en niet om indruk te maken op anderen, maar ik ken weinig meiden die de deur uit durven zonder op zijn minst het e.e.a. aan "face paint". Dan zeggen ze tegen mij dat ze jaloers op me zijn omdat ik dat wél doe (terwijl daar natuurlijk niet helemaal een vergelijking te trekken is aangezien ik me niet zo aangesproken voel om binnen het hokje vrouw te passen, hoewel ik in het verleden wel make-up droeg als ik uit ging... Met name om niet onverzorgd over te komen, inderdaad.)

Maar mijn vriendjes in het verleden vonden het inderdaad bizar als ik dan zei dat ik mijn gezicht nog even schoon wilde maken, want ik had toch helemaal geen make up op? Ja... Wel dus.

Daar komt nog bij dat er tig grappen zijn van mannen die zeggen dat je dan je vriendinnetje mee moet nemen naar het strand op een first date, omdat je d'r dan zonder make-up ziet. Maar helemaal zonder make-up is zoals ik eerder al zei ook niet goed, en te veel make-up is ook niet goed. Er worden echt onhoudbare eisen gesteld.

meerdere zakken met zaagsel
Anon20180501

Bericht door Anon20180501 »

Ik vind het me gewoon mooi staan Jeste, mag dat ook.?? :)

Maar ik begrijp natuurlijk wel wat je bedoelt, ;)

Ik zou zeggen blijf zo dicht mogelijk bij jezelf. Vanaf mijn hrt herkende ik mezelf steeds meer in de spiegel en dat had invloed op de hoeveelheid en manier van opbrengen van make-up, het accenturen van mijn jukbeenderen bv, kan ik nu met veel minder af...
Nate_0

Bericht door Nate_0 »

Ik moet zeggen dat ik zelf... de laatste tijd wel contouring poeder gebruik om mijn gezicht scherper/jongensachtiger te laten lijken.

Maar natuurlijk gaat het om hoe jij je voelt in de make-up :) Het is alleen zonde wanneer mensen zo'n druk voelen om er goed uit te zien dat ze uren en uren aan spenderen iedere dag gewoon om aan de eisen van de maatschappij te voldoen :(
meerdere zakken met zaagsel
Anon20180501

Bericht door Anon20180501 »

Maar natuurlijk gaat het om hoe jij je voelt in de make-up :)
Je hoeft niet herhaling te vallen hoor lieverd... ;)
Jer158

Bericht door Jer158 »

Als FtM voelt het wel eens alsof ik de stereotypes in stand houdt. Waar ik als "vrouw" zeer stereotype-doorbrekend was, is het nu alsof de enige reden dat ik stereotypes doorbrak was dat ik geen echte vrouw was. En als persoon die geen make-up gebruikt en niet scheert e.d. houd ik dan juist weer de stereotypes voor mannen overeind. Zijn er meer mensen die hiermee worstelen?
Hung her from the branches of a mango tree
Bregje

Bericht door Bregje »

Dat vind ik ook heel herkenbaar. Als man deed ik vanalles dat anderen graag als iets voor vrouwen zien. Daardoor kreeg ik bijvoorbeeld aanspraak als ik in de trein zat te breien. Als vrouw negeren ze me totaal. Dat is best even wennen.