help met werk

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
janine2363

Re: help met werk

Bericht door janine2363 »

>> door het sparren tot andere inzichten kan komen of beter beslagen te ijs kan komen
Ik doe mijn best ;-)

Wat ik niet weet van de situatie is jouw functie verandering naar "Kam", in het meest voorkomende
geval, als je overstap naar een ander stuk van de organisatie is dat waar je mee te maken heb, alle
andere afspraken/mogelijkheden/intenties ten spijt. Dus als je nieuwe baas aankomt met een "niet
functioneren" is dat een behoorlijk signaal

>> Ik heb nu dus het idee dat ze mij willen dumpen ondanks eerdere schriftelijke toezeggingen en beloftes
Bij mijn beste weten is het enige wat echt telt het "hier-en-nu" van je huidige organisatie & baas. Ik ken
gevallen waar met een officiele bedrijfs-policy om training/stage te doen bij andere afdeling, mensen
erachter kwamen dat hun oorspronkelijke job in hun oorspronkelijke afdeling weg was...

>> geen juridische stappen
Het nemen van juridisch advies is ook om dat te vermijden, het is gewoon handig om precies te weten wat
afspraken waard zijn en wat je rechtspositie precies is. Geeft minder onzekerheid en dus meer rust

>> jammer dat er dus 1 jan ui bij het uwv zit die beslist over mijn "arbeids"toekomst
Geen enkel idee wat jouw werkgever met adviezen van UWZ doet (of moet doen) met de bedrijfs arts
spreken, die dat allemaal wel hoort te weten, en die jou en je situatie wel beter kent dan iemand die
je amper 30 minuten heeft gesproken (ik heb ook een uitermate irritante ervaring met zoiets, brrrr)
is zeker een goed idee.

Het feit dat je je zelf, je vaardigheden en de mogelijkheden en noden van het bedrijf kent is zeer goed,
dus constructief een voorstel doen ook. Het enige wat tegen kan werken is als je werkgever de indruk
krijgt dat je voorstel te "krampachtig" of (UWZ) "niet realistisch" is. Je werkgever zal zich afvragen wat
de hele motivatie is achter jouw voorstel. Eigenlijk is het een beetje als een sollicitatie, gebalanceerd,
neutraal, objectief, positief met kennis van je eigen sterkten en zwakten. Het is eigenlijk wat gemeen
van mij om het -zo- in deze woorden te schrijven, als je begrijpt wat ik bedoel. Als je werkgever echt
geintereseert is om je te willen houden, door je ervaring, de persoon die je bent, je functioneren dan
kan dit een fair gesprek worden.

N.B. ik weet niet of dit helpt voor jouw om te sparren, maar als niet, ik heb je verhaal zo goed als ik
kon proberen te begrijpen, mocht het nog niet gelukt zijn. Ik zal niet schrikken van een 4e of 5e poging
om het alsnog te snappen

Janine
Laura v B

Bericht door Laura v B »

Hoi Janine,

dank je wel dat je ff wil sparren op deze manier en wederom een hoop tekst
de eerste zin in vorig bericht sloeg er op dat er iets fout ging met plaatsen

reden overgang van productie naar kam is vanuit bedrijfsbelang. afbreukrisico van de lijn waar ik als leidinggevende aan stond is te hoog.
kam-afdeling zou tijdelijke functie zijn in de eerste instantie. het zogenaamd niet functioneren is ook gebaseerd op niks. de werkzaamheden die ik moest doen stonden nergens beschreven maar toch wordt ik hier op beoordeeld. het niet functioneren dus eigenlijk ook niet in mijn optiek.

het hier en nu is niet van toepassing omdat ik terug zou kunnen naar mijn eigen functie. deze zal niet komen te vervallen. omdat er altijd een productie zal zijn bij ons bedrijf. daarbij ben ik 1 van de hoogst opgeleide operators die ze hebben en heb ik ook de lijn samen met 2 andere operationeel gemaakt. de kennis die ik heb is vele malen meer dan de collega's die er nu werken aan deze lijn.

Ik ben nu nog steeds wachtend op het resultaat van het UWV en hun "deskundige" onderzoek.
Wat hier aan steekt is dat mijn werkgever hier niks mee hoeft te doen laat staan serieus te nemen.
Het is maar een advies (maar als je het niet doet owee). gevolg voor de werkgever: ze moeten me een jaar langer doorbetalen!
volgens mij wouden ze me toch in dienst houden.

wat betreft mijn voorstel naar de werkgever die komt op het volgende neer:
Als ik ingezet ga worden als veiligheidskundige heeft dat voornamelijk voordeel voor het bedrijf.
hierbij wordt er voornamelijk gebruik gemaakt van mijn kennis van zowel het opereren in een proces omgeving als in de opbouwende fase.
ik heb dit tenslotte al gedaan. doordat ik een jaar op mijn huidige afdeling heb gewerkt heb ik daar dus ook meer kennis opgedaan van de regelgeving e.d. rond de veiligheid. Maar dit zal wel niet gezien worden als duurzame werkplek. maar wel passend bij mijn profiel en loonwaarde.(puur praktische gezien)

ik heb aangegeven dat ik graag iemand erbij wil hebben bij deze gesprekken omdat ze emotioneel geladen kunnen zijn. al helemaal als het woord spoor 2 traject wordt genoemd. (lees het ergens anders alles overnieuw moeten opbouwen zonder dat dat een vrije keus is, is dat al bij voorbaat gedoemd te mislukken.)(moet je ook maar afwachten of ik daar geaccepteerd word zoals dat nu is.)
hier zijn ze wel weer mee akkoord gegaan. maar ook zodat ik na die iemand heb zodat ik bepaalde dingen kan reflecteren voor de juiste beeldvorming. dat is 1 van de redenen dat ik ook aan het rondkijken ben of er ondersteunende organisaties zijn.
Wil niet altijd mijn Pa (gaat ook richting de 70) blijven belasten met zulke dingen.

Maar als ik ook heel eerlijk ben zou ik mezelf op het moment nooit aannemen in de wetenschap van welke behandelingen in het vooruitzicht staan.
Deze vooruitzichten heeft mijn werkgever geaccepteerd zonder daar over te oordelen. Quote wij oordelen over je functioneren en niet over wat jij bent. oke dat doen ze ook maar dan niet op een eerlijke manier. laat staan dat ze passende functies aanbieden zoals dat moet. ( heb nog niks geweigerd alleen alternatief geboden voor dat ze dit zouden aanbieden)

misschien heb je gelijk in het juridisch advies inwinnen zonder gelijk stappen te ondernemen.

nogmaals dank je wel

Groetjes

Laura
Eva
Beheerder
Voornaamwoorden: zij/haar

Bericht door Eva »

Een tijd geleden was ik zijdelings betrokken bij een (dreigend) arbeidsconflict met enkele kenmerken die met de jouwe overeenkomen, Laura. Zij is indertijd heel goed bijgestaan door Art1. Ze hebben ongetwijfeld ook in jouw geval tips en bieden zonodig ook nog concrete bijstand.
Succes!
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
janine2363

Bericht door janine2363 »

Hi Laura,

Als ik je zo hoor / lees, maak je op mij in ieder geval een zeer positieve indruk.

Je kent je meerwaarde voor het bedrijf
>> "daarbij ben ik 1 van de hoogst opgeleide operators die ze hebben "
Je kan de situatie van de andere kant bekijken / relativeren
>> "als ik ook heel eerlijk ben zou ik mezelf op het moment nooit aannemen"
Je hebt een duidelijk positief voorstel
>> "hierbij wordt er voornamelijk gebruik gemaakt van mijn kennis"

Dus hoe is het dat je huidige baas een issue vind en dat (zoals ik je woorden lees)
je dat toch emotioneel raakt ?
>> "het zogenaamd niet functioneren is ook gebaseerd op niks. de werkzaamheden"
>> "die ik moest doen stonden nergens beschreven maar toch wordt ik hier op beoordeeld"
Waar is het misverstand hier ?

Wat ik nog niet begrijp is waarom je (afgezien van de mening van de baas) niet door kan
bij "Kam", OK het was tijdelijk, maar ook door het vertrek van een andere collega was hier
ook een vacature. Zou je bij "Kam" willen/kunnen doorgaan? Ziet je nieuwe baas je juist
als een belemmering, dat omdat jij er bent hij de vacature niet kan invullen (whatever
reason ...) Het pad van jouw voorstel is enigszins geblokkeerd door het UWZ, maar dat
lijkt me (uit jouw beschrijving) een job die je graag wilt.

Mensen in het bedrijf zullen een beslissing nemen en die zal gebaseerd zijn op hun perceptie
van jou en de situatie, met pech vertekend jouw huidige baas die perceptie ook als dat
gebaseerd is op een misverstand (of omdat goede bazen zeldzaam zijn) Als je een goede
verstandhouding had met je oude baas (die ook jouw competentie kan bevestigen) en op
neutraal begrip kan rekenen van de bedrijfarts, kan je hen niet aanspreken (geen brief) om
te vragen wat hun perceptie is op de situatie. Als je uiteindelijk "formeel" in gesprek ga of
bijstand nodig heb in een gesprek, dan is steun van intern het beste wat je kan hebben

Janine
Laura v B

Bericht door Laura v B »

@ eva bedankt voor je tip alleen is den haag te ver uit mijn regio ben op zoek naar mogelijkheden rondom Apeldoorn.

Hoi Janine,

dank je wel voor positieve terugkoppeling, (btw het is 1 bedrijf alleen met meerdere afdelingen)
klopt van de positieve indruk, ik ben ook positief aangelegd om maar zo te zeggen.
en bepaald ook niet kort van stof(weet ik).
je moet ook in sommige situaties realistisch zijn of het nou leuk is of niet.
(bedoel: ik zou mezelf nooit aannemen).

maar wat mij het meest raakt is de oneerlijke beoordeling van mijn leidinggevende.
je kan niet zeggen van het een op ander moment dat iemand niet meer functioneert en daar om maar weg moet.
om dan op de duur voor mijn "tijdelijke" functie 2 andere aan te nemen.

Ondertussen zit ik natuurlijk niet stil. (tijdelijke motto: you want a battle, here is a war!!!)
ik heb contact gehad met de rechtsbijstand: ze gaan me bij staan om dit probleem op te lossen
er is contact geweest met transgender ondersteuning humanitas: kunnen helaas in deze niet veel voor mij betekenen (wel adviezen gegeven voor ander problemen)door verwezen richting TNN voor ondersteuning.
Mail gestuurd richting TNN voor hulp inzake werkproblemen.

Als ik dacht dat ik alles had gehad (diverse momenten dat ik er uit zie als een wasbeer). is het "deskundige" oordeel binnen gekomen.
ik wist niet dat ik zo negatief ben. dus maar gelijk richting mijn werkgever een mail gestuurd waar in ik aangeef het niet eens te zijn met dit oordeel.
het is volgens zeggen onherroepelijk en niet bindend maar je moet het wel volgen??? ik snap dat nog steeds niet hoor.
(Wat ik zowat nog erger vind is de aanhef geachte heer). ook gaat het zogenaamde reintergratie beleid van het UWV helemaal niet om mensen weer duurzaam te herplaatsen. het gaat ze er gewoon om om te zorgen dat ze zo min mogelijk aan uitkeringen uitgeven. (waar ik al 13 jaar mijn bijdrage aan lever)

morgen staat het gesprek met de bedrijfsarts is even kijken wat haar visie op de huidige gang van zaken is.
voor volgende week wil mijn werkgever (manager productie, manager kam en P&O)(lichtelijk intimiderend) een overleg plannen met mij.
ik ben nog niet akkoord gegaan omdat ik eerst wil kijken of ik er iemand bij kan krijgen ter ondersteuning van mij.

groetjes,

Laura
Laura v B

Bericht door Laura v B »

Hallo mensen,

Even bericht van iets andere aard, ik heb net het gesprek gehad met mijn bedrijfsarts.
Liep behoorlijk uit (ook verbaal kan ik erg lang van stof zijn).

Conclusie: ze is het eens met mijn optiek ten aanzien van de huidige gang van zaken.
de voorgestelde "passende" functie kan zij zich ook niet mee verenigen. (zowel financieel als kwa opleiding)
Dit staat ook in haar optiek haaks op het tot nu toe ingezet reintergratie traject.

ze had het "deskundige" oordeel nog niet gehad en gezien helaas. ik heb duidelijk aangegeven dat ik het niet eens ben met het gene wat er instaat. en mezelf er ook totaal niet in kan herkennen.
Ze kent de frustraties rondom dit en uberhaupt rondom het UWV. ze gaat nog even bekijken of we er nog wat tegen moeten/kunnen doen. ik wil dat er een herziening komt hoe dan ook. (daar in tegen siert het wel als ik tegen het geschetst beeld in gewoon hun zin zou doen.)

stond positief tegenover mijn voorstel ten aanzien passende functie. (veiligheidskundige nieuwe productie lijn en anders operator in de opbouw fase)
en mijn proactieve houding hier in. ook is ze het eens met mijn ingelaste adempauze (ziektemelding).
waarbij ze geen datum van hervatting heeft aangegeven. ze weet dat dit met mijn houding binnen 2 weken zal zijn.
Ook zal ze contact zoeken met productiemanager (mijn voormalige manager (die me niet kwijt wil)).
voor uitleg vanwege de afwijking van het ingesteld traject

groeten,

Laura
Anon20180501

Bericht door Anon20180501 »

Goed dat je de bedrijfsarts achter je hebt staan Laura, ik hoop dat jullie er samen uit zullen komen en dat je zo snel mogelijk weer met veel plezier aan de slag kan gaan.

Heel veel succes en sterkte...

grts Daniéla
Eva
Beheerder

Bericht door Eva »

Laura v B schreef:@ eva bedankt voor je tip alleen is den haag te ver uit mijn regio ben op zoek naar mogelijkheden rondom Apeldoorn.
Valt Apeldoorn niet onder Art1 Midden Nederland?
Laura v B

Bericht door Laura v B »

Hoi eva,

Zal er even naar kijken.
Zag alleen ff snel Rotterdam staan.
Niet verder gekeken dan mijn neus lang is.
Nogmaals dank je wel.

Groetjes

Laura
Eva
Beheerder

Bericht door Eva »

Geen probleem hoor Laura :)
Al kunnen ze je maar verder de weg wijzen, nietwaar?