Ter gelegenheid van mijn 100e post wil ik graag een ietwat ernstige vraag stellen:
Heb je TG pride gerelateerde tattoos of draag je dito sieraden? (bijv. kleuren, vlag, symbolen)
Zo ja, waarom?
Zo nee, waarom vind je dat wellicht geen goed idee?
Achtergrond: Zelf ben ik nooit het 'activistische' type geweest. Onlangs realiseerde ik me echter dat ik zo langzamerhand ook uiterlijk deel ga uitmaken van een minderheidsgroep. En wel een relatief kleine minderheidsgroep waar nog veel onbegrip (ik hoop vnl. door gebrek aan informatie) voor is en die, alle mediahypes ten spijt, ook niet heel zichtbaar is in de maatschappij.
Ik heb ook altijd tattoos gewild maar om de één of andere reden is het er nooit van gekomen. Wellicht omdat er geen enkel motief was waar ik me voldoende mee kon identificeren. Nu is dat er dus wel.
Ik ben erg nieuwsgierig om te vernemen hoe anderen daarover denken!
Trans pride tattoos en sieraden?
-
Anon20190501
Trans pride tattoos en sieraden?
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)
-
Nate_0
Re: Trans pride tattoos en sieraden?
Ik draag geen sieraden maar ik zou op zich niet tegen het idee van een TG-gerelateerde tattoo zijn (hoewel die niet gekleurd zou zijn; ik zou eerder het logootje nemen van het man/vrouw/etc. of de chemische combinatie van testo). Daar moet ik wel bij zeggen dat ik meer tattoos heb, en van plan ben om voor een volledige sleeve te gaan, dus het zou ook niet gigantisch opvallen. Ik ken overigens wel queer mensen die bijv de rainbow vlag hebben laten tatooeren (maar alleen de kleuren, zonder scheidingslijn) aan de binnenkant van de voorarm of die idd het man/vrouw/anders tekentje hebben.
Ik bedoel, je bent een onderdeel van die groep--of dat nou zichtbaar blijft na HRT/operaties of niet--en een tattoo of sieraad nodigt mensen uit tot vragen op een manier die toch anders over komt dan "hey hoe kan het dat je er zo en zo uit ziet". Dat is niet iets waar ik mij voor schaam, of waar ik niet over wil praten, aangezien ik van mening ben dat mensen die onwetend zijn spreken & beantwoorden (mits op fatsoenlijke manier gevraagd) toch het beste middel is tegen transfobie...
Deze bedoel ik en ik weet dat er sieraden zowel van dit symbooltje én van de moleculaire structuren van testo en oestrogeen zijn.

(Etsy heeft een heleboel van dit type sieraden en ze zijn lang niet allemaal heel herkenbaar. Ik denk dat sommige alleen door een ally of mede-T zouden worden herkend wat dan wellicht ook weer iets van safety geeft https://www.etsy.com/search/jewelry?q=t ... rch_group1 )
Ik bedoel, je bent een onderdeel van die groep--of dat nou zichtbaar blijft na HRT/operaties of niet--en een tattoo of sieraad nodigt mensen uit tot vragen op een manier die toch anders over komt dan "hey hoe kan het dat je er zo en zo uit ziet". Dat is niet iets waar ik mij voor schaam, of waar ik niet over wil praten, aangezien ik van mening ben dat mensen die onwetend zijn spreken & beantwoorden (mits op fatsoenlijke manier gevraagd) toch het beste middel is tegen transfobie...
Deze bedoel ik en ik weet dat er sieraden zowel van dit symbooltje én van de moleculaire structuren van testo en oestrogeen zijn.

(Etsy heeft een heleboel van dit type sieraden en ze zijn lang niet allemaal heel herkenbaar. Ik denk dat sommige alleen door een ally of mede-T zouden worden herkend wat dan wellicht ook weer iets van safety geeft https://www.etsy.com/search/jewelry?q=t ... rch_group1 )
meerdere zakken met zaagsel
-
Jessy
Ik zou het nooit doen persoonlijk. Als ik ooit zo ver kom om de stap te maken, wens ik de transitie daarna achter mij te laten en als een zo gewoon mogelijke vrouw te leven, zonder mijn historie aan de grote klok te hangen.
Begrijp me overigens niet verkeerd, ik heb enorm veel respect voor activisten, ik ben hen dankbaar voor de stappen die ze nemen naar meer erkenning.
Begrijp me overigens niet verkeerd, ik heb enorm veel respect voor activisten, ik ben hen dankbaar voor de stappen die ze nemen naar meer erkenning.
Grant me serenity to accept the things I cannot change,
courage to change the things I can,
and wisdom to know the difference.
courage to change the things I can,
and wisdom to know the difference.
-
Mr.X
Het zal er denk ik nooit van komen, maar ik heb wel eens nagedacht over een phoenix tatoo. Het hele uit de as gerezen wedergeboorte is voor mij symbolisch. Als trans moet je toch een hele moeilijke periode door, maar je komt er herboren en als beter persoon uit.
-
Anon20180311
Vlinders, zie je vaak bij transgender personen. Mezelf inclusief. De vlinder staat o.a. in België, eveneens symbool tegenover zinloos geweld.
Grtz Nick
Grtz Nick
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick
.
-
Alice
Ik heb wel een tattoo maar die heeft geheel niets met het gender gebeuren te maken. Zou dit ook niet willen.
T zijn was een onderdeel van mijn leven die gepasseerd is.
Als herinnering aan dat tijdperk heb ik geen tattoo nodig. De herinnering is, bij mij, op de achtergrond altijd nog aanwezig.
Een (T) gender activisten tattoo, ik denk niet dat het veel mensen, de betekenis, op zal vallen zeker als die tattoo nog met kleding bedekt is. Een tattoo op het voorhoofd zou wel enige belangstelling krijgen maar dan loop je het risico dat je geweigerd wordt bij een taxirit.
@ Mr.X,
“Als trans moet je toch een hele moeilijke periode door, maar je komt er herboren en als beter persoon uit.”
‘Die hele moeilijke periode’ voor de een is het heel moeilijk, voor een ander is het een hobbel die genomen moet worden.
‘maar je komt er herboren en als beter persoon uit.’ dat is wel de achterliggende gedachte als je aan je transitie begint. Helaas is de uitkomst niet met zekerheid te zeggen of dit werkelijk zo zal zijn.
T zijn was een onderdeel van mijn leven die gepasseerd is.
Als herinnering aan dat tijdperk heb ik geen tattoo nodig. De herinnering is, bij mij, op de achtergrond altijd nog aanwezig.
Een (T) gender activisten tattoo, ik denk niet dat het veel mensen, de betekenis, op zal vallen zeker als die tattoo nog met kleding bedekt is. Een tattoo op het voorhoofd zou wel enige belangstelling krijgen maar dan loop je het risico dat je geweigerd wordt bij een taxirit.
@ Mr.X,
“Als trans moet je toch een hele moeilijke periode door, maar je komt er herboren en als beter persoon uit.”
‘Die hele moeilijke periode’ voor de een is het heel moeilijk, voor een ander is het een hobbel die genomen moet worden.
‘maar je komt er herboren en als beter persoon uit.’ dat is wel de achterliggende gedachte als je aan je transitie begint. Helaas is de uitkomst niet met zekerheid te zeggen of dit werkelijk zo zal zijn.
Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
-
Danielle
Ik heb wel wat sierraden en accessoires met gaypride regenboogjes. Maar niets met transgendersymbolen of de transpride vlag. Vooral om dat ik zowel de vlag als het symbool buitengewoon lelijk vind, da's persoonlijk.
De tattoo die ik heb is voor mij persoonlijk wel een symbool voor mijn transitie. Al zie je dat er niet aan af als ik de betekenis er zelf niet bij vertel. Basis van het motief (een sakura) is vrij algemeen en populair.
De tattoo die ik heb is voor mij persoonlijk wel een symbool voor mijn transitie. Al zie je dat er niet aan af als ik de betekenis er zelf niet bij vertel. Basis van het motief (een sakura) is vrij algemeen en populair.
Mijn transitieblog: Fading Gender
-
Anon20190501
Geen consensus hierover, dat is duidelijk !
Hoeft natuurlijk ook niet. Ik ben blij dat jullie je inzichten willen delen.
Zelf maak ik toch een duidelijk onderscheid tussen tattoos en sieraden.
Een tattoo is eerder voor mezelf en in mindere mate voor de buitenwereld. Ik zal altijd transgender zijn en dat is ook een erg belangrijke (zij het helaas rijkelijk late) ontdekking geweest over en voor mezelf. Om die redenen wil ik inderdaad T tattoo(s). Het transgender symbool is inderdaad bwah, maar de structuurformule van oestrogeen (met de 4 zeshoeken) vind ik wel estetisch verantwoord. De transvlag zoals bovenaan het forumscherm vind ik ook veel mooier dan de regenboogvlag die me pijn doet aan de ogen
Daarom overweeg ik beide te nemen, op de binnenkant van elke onderarm eentje.
Sieraden mogen duidelijker zichtbaar zijn, maar wellicht niet voor elke gelegenheid.
Deze https://www.etsy.com/se-en/listing/2617 ... _active_11 en deze https://www.etsy.com/se-en/listing/3869 ... _active_22 vind ik bijvoorbeeld wel mooi.
Zoals Nate_0 al suggereert, kunnen zowel tattoo als sieraad wellicht een goeie conversation starter zijn.
Zelf maak ik toch een duidelijk onderscheid tussen tattoos en sieraden.
Een tattoo is eerder voor mezelf en in mindere mate voor de buitenwereld. Ik zal altijd transgender zijn en dat is ook een erg belangrijke (zij het helaas rijkelijk late) ontdekking geweest over en voor mezelf. Om die redenen wil ik inderdaad T tattoo(s). Het transgender symbool is inderdaad bwah, maar de structuurformule van oestrogeen (met de 4 zeshoeken) vind ik wel estetisch verantwoord. De transvlag zoals bovenaan het forumscherm vind ik ook veel mooier dan de regenboogvlag die me pijn doet aan de ogen
Daarom overweeg ik beide te nemen, op de binnenkant van elke onderarm eentje.
Sieraden mogen duidelijker zichtbaar zijn, maar wellicht niet voor elke gelegenheid.
Deze https://www.etsy.com/se-en/listing/2617 ... _active_11 en deze https://www.etsy.com/se-en/listing/3869 ... _active_22 vind ik bijvoorbeeld wel mooi.
Zoals Nate_0 al suggereert, kunnen zowel tattoo als sieraad wellicht een goeie conversation starter zijn.
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)
-
Nate_0
Mocht ik het transgender symbool als tattoo nemen, dan wil ik 'm in doodle-style. Dus gewoon hele simpele lineart en ook behoorlijk klein (daarmee heb ik het over 1,5cm ofzo).
Ik heb hetzelfde als Sigy; ik zal altijd transgender zijn, ook al verandert mijn lichaam nog zoveel. Ik heb immers de herinneringen en een andere jeugd dan cismannen...
En een vlinder... Ja, die heb ik al, haha.
Ik heb hetzelfde als Sigy; ik zal altijd transgender zijn, ook al verandert mijn lichaam nog zoveel. Ik heb immers de herinneringen en een andere jeugd dan cismannen...
En een vlinder... Ja, die heb ik al, haha.
meerdere zakken met zaagsel
-
Anon20180311
Hoi Sigy,
Ondanks dat ik een trans-man ben, vind ik deze sieraden wel leuk. Mss ook, "een leuk knutsel ideetje" voor de creatieve personen onder ons.
Grtz Nick.
Ondanks dat ik een trans-man ben, vind ik deze sieraden wel leuk. Mss ook, "een leuk knutsel ideetje" voor de creatieve personen onder ons.
Grtz Nick.
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
.