Hoe komen jullie aan je nieuwe naam?
-
Jer158
-
Anouk
Re: Hoe komen jullie aan je nieuwe naam?
Waarom niet June, als Jude zo lastig is in het Duits?
Nothing changes as everything changes
-
Nate_0
June klinkt denk ik een beetje te vrouwelijk voor een FtM?
Ik heb wel het idee dat je graag iets met een J wilt. Misschien even op deze site kijken? Er staan veel bizarre namen tussen maar ook de " standaard" namen als Jack of Joseph/Jozef... http://babyblog.nl/babynamen/jongensnamen/J/
Ik heb wel het idee dat je graag iets met een J wilt. Misschien even op deze site kijken? Er staan veel bizarre namen tussen maar ook de " standaard" namen als Jack of Joseph/Jozef... http://babyblog.nl/babynamen/jongensnamen/J/
meerdere zakken met zaagsel
-
Anouk
Ja over het algemeen is het een vrouwennaam, maar komt ook voor bij mannen.
Nothing changes as everything changes
-
Lydia
-
Nate_0
Die is leuk!! Wederom wel m/v, overigens... Mits dat een bezwaar is.Lydia schreef:Jules zou dan misschien iets zijn?
(Fun fact: Hey Jude is geschreven voor het zoontje van John Lennon, en die heet niet Jude maar Julian)
-
Jer158
Ik waardeer het meedenken heel erg dames en heren!
Ik blijf inderdaad bij de J plakken.
June vind ik echt wel heel erg vrouwelijk. Er zijn een boel namen die ik wel mooi vind, maar waarvan ik niet direct denk dat ze bij mij passen, waaronder Jules en Julius maar ook bijv. Josh(ua) en Jaron.
Ik ben de hele lijst van Nate doorgegaan en de stand is: Joseph en Jude vind ik heel goed bij mij passen, maar Jude vind ik mooier. De Nederlandse variant Jozef wordt wel erg bijbels, en Jude heeft de bovenstaande problemen in het Duits. Jerome lijkt ook wel redelijk bij me te passen, en heeft een streepje voor omdat dit de naam was die ik gekregen had als ik een biojongen was. Jarl heeft ook wel wat. De naam vind ik erg mooi, maar doet mij denken aan een labiel persoon (geen idee waarom) en misschien klinkt het wel erg als Carl. James is een naam die ik gereserveerd had voor een kind wat er nooit gaat komen. Jasper uitgesproken op zijn Engels klinkt erg mooi en zou ook wel passen, maar de Nederlandse (meest voor de hand liggende uitspraak hier) niet.
June vind ik echt wel heel erg vrouwelijk. Er zijn een boel namen die ik wel mooi vind, maar waarvan ik niet direct denk dat ze bij mij passen, waaronder Jules en Julius maar ook bijv. Josh(ua) en Jaron.
Ik ben de hele lijst van Nate doorgegaan en de stand is: Joseph en Jude vind ik heel goed bij mij passen, maar Jude vind ik mooier. De Nederlandse variant Jozef wordt wel erg bijbels, en Jude heeft de bovenstaande problemen in het Duits. Jerome lijkt ook wel redelijk bij me te passen, en heeft een streepje voor omdat dit de naam was die ik gekregen had als ik een biojongen was. Jarl heeft ook wel wat. De naam vind ik erg mooi, maar doet mij denken aan een labiel persoon (geen idee waarom) en misschien klinkt het wel erg als Carl. James is een naam die ik gereserveerd had voor een kind wat er nooit gaat komen. Jasper uitgesproken op zijn Engels klinkt erg mooi en zou ook wel passen, maar de Nederlandse (meest voor de hand liggende uitspraak hier) niet.
Hung her from the branches of a mango tree
-
Ender
- Transgender
Tja ik ga niet mn naam veranderen zonder transitieNate_0 schreef:Robin kan nog steeds bij je passen als je niet voor transitie kiest, hè?
Zat ook al een beetje na te denken over 2/3e namen.. mijn initialen voor mijn middelnamen zijn J en E, en omdat ik mijn eigen naam totaal niet ver-mannelijk (is dat een woord?) is misschien wel leuk om daar mee namen te verzinnen. Zat net als Jer te denken aan Joshua of Jason. En de E? Kan alleen maar Ender bedenken
-
Nate_0
Je zou als alternatief voor Jasper nog naar Jesper kunnen kijken, Jer...
Joseph kun je natuurlijk nog steeds wel gebruiken in Nederland, ik heb ook voor een typisch Engelse naam gekozen. En James is gewoon een hele mooie naam, klassiek, simpel en understated.
Joseph kun je natuurlijk nog steeds wel gebruiken in Nederland, ik heb ook voor een typisch Engelse naam gekozen. En James is gewoon een hele mooie naam, klassiek, simpel en understated.
-
Ender
- Transgender
Jessy! and James...Nate_0 schreef:Je zou als alternatief voor Jasper nog naar Jesper kunnen kijken, Jer...