Trans pride tattoos en sieraden?
-
Anon20190501
Re: Trans pride tattoos en sieraden?
Een vlinder lijkt me ook wel wat, maar dan eerder als symbool voor transformatie.
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)
-
Anon20190501
@Nick: Hoezo, "ondanks"? Waarom zou je als man geen sieraden mogen/kunnen/willen dragen? Ik vind dat sieraden vaak goed staan bij mannen.
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)
-
Anon20190501
@Danielle: ik heb even opgezocht wat een sakura is en waar het voor staat. Mooi, dat wel, maar ik word er wel een beetje triest van...
-
Jannet V
Nee, ik draag wat ik leuk vind en mocht dat bij toeval transgerelateerd zijn dan is het goed. Iets definitiefs als een tattoo wil er bij mij nog niet in, of m'n wenkblauwen moeten uitvallen. Sommige te uitgebreide kunstwerken vind ik zelfs niet eens mooi maar het staat gelukkig iedereen vrij om te doen en laten wat ze willen. :angelic-little:
Samen hand in hand door de stormen van de stilte langs het eindeloze strand, ...was ik een stukje van jou. Nu de wind is gaan liggen, rust jij als herinnering in mij.
-
Citizen Erased
Alvorens een tattoo te laten zetten is het wellicht handig je te realiseren dat de meeste transitie gerelateerde-blogs / vlogs na een jaar of twee vaak uit de lucht gaan, met goede reden; voor de meesten is het dan gewoon een afgesloten hoofdstuk of bijzaak geworden.
Ik bedoel maar: sieraden kun je nog af doen.
Ik heb zelf helemaal niet de neiging om mezelf als trans te willen profileren, of activistisch te zijn.. Waarom zou ik, het is voor mij een medisch gedoetje, daar hoef ik niet "trots" op te zijn of wat dan ook. Het is nu eenmaal zo en daar doe je het mee. Met een gebroken been hoef je ook niet te paraderen.
Ik voel wel de neiging om onjuiste info omtrent genderdysforie te corrigeren en doe dat dan ook (of dat nu IRL is of in de media).
Ik bedoel maar: sieraden kun je nog af doen.
Ik heb zelf helemaal niet de neiging om mezelf als trans te willen profileren, of activistisch te zijn.. Waarom zou ik, het is voor mij een medisch gedoetje, daar hoef ik niet "trots" op te zijn of wat dan ook. Het is nu eenmaal zo en daar doe je het mee. Met een gebroken been hoef je ook niet te paraderen.
Ik voel wel de neiging om onjuiste info omtrent genderdysforie te corrigeren en doe dat dan ook (of dat nu IRL is of in de media).
-
Anon20180311
Hoi Sigy,Sigy schreef:@Nick: Hoezo, "ondanks"? Waarom zou je als man geen sieraden mogen/kunnen/willen dragen? Ik vind dat sieraden vaak goed staan bij mannen.
Klopt als een bus. Ik vind ze leuk en mooi bij een vrouwtje, maar niet bij mezelf ( hou persoonlijk niet van bling-bling dingen). En als ik" iets draag", dan toch liever iets, zonder al
Grtz Nick
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick
.
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick
-
Anon20190501
@Citizen Erased: "pride" associeer ik inderdaad eerder met een succes na een grote inspanning. Op zich is trans zijn dus niet direct iets om "trots" op te zijn. Het is daarentegen wel een heel belangrijk deel van mijn identiteit als mens. Dat is natuurlijk wel een verschil met een gebroken been. Met een gebroken been ga je niet meteen buiten het "heteronormatieve" van de maatschappij en hoor je ook niet tot een vaak gediscrimineerde minderheid. En als die minderheden zich niet wat meer affirmeren én ook nog informeren en uitleggen dan zal er nooit iets ten goede veranderen.
Ik ben ervan overtuigd dat de meeste mensen eerder vanuit onwetendheid en angst voor het onbekende reageren dan vanuit slechte bedoelingen.
Ik ben ervan overtuigd dat de meeste mensen eerder vanuit onwetendheid en angst voor het onbekende reageren dan vanuit slechte bedoelingen.
-
Citizen Erased
Ik noemde het gebroken been meer for arguments sake. Natuurlijk brengt het transzijn meer gevolgen met zich mee (discriminatie) dan een gebroken been, maar als ik puur voor mezelf spreek heeft het woord transitie een begin -en eindpunt in zich; zoals het gebroken been op een gegeven moment ook verleden tijd is.
Ik vind "ik heb transgender" dan ook nog passender dan "ik ben transgender".
Ik vind "ik heb transgender" dan ook nog passender dan "ik ben transgender".
-
Nate_0
Hmm. Ik denk dat dat voor iedereen wel anders is? Ik bedoel, ik heb mijn voet nogal vervelend gebroken en dat is iets wat dusdanig veel consequenties met zich mee brengt dat het nooit helemaal verleden tijd zal zijn... Ook al is het officieel "geheeld". Denk dat transgender zijn (of hebben) ook zoiets is; voor sommige mensen is de transitie net als wat jij zegt, Citizen Erased, en voor anderen als mij is het zo dat het altijd iets blijft wat we gaan of willen uitdragen... Choices, enzo.
meerdere zakken met zaagsel
-
Ender
- Transgender
Oei gaan we weer de ethische kant op? Is "transgenderisme" dan een ziekte die je kan hebben? die genezen kan worden?
Nee voor mij BEN je transgender.
Nee voor mij BEN je transgender.