@ Nate: Jesper klinkt goed, ook in het Nederlands. Vrees wel dat ik dan aan het spellen blijf (in het Engels).
@ Ender: Voor de E, Edward? Of iets in de richting van Erwin, Elwin...
Hoe komen jullie aan je nieuwe naam?
-
Jer158
Re: Hoe komen jullie aan je nieuwe naam?
Hung her from the branches of a mango tree
-
Nate_0
Ik ken iemand die Jesper heet en op zich valt het wel mee van wat ik van hem hoor/zie, want het is nog steeds gewoon Jasper met een e? (Nee wacht, ik ken twee Jespers, haha...) En dan zijn er vervelender namen (of achternamen) die je kunt hebben...
Doe maar niet Erwin, hoor, Ender
(De Erwin die ik ken is een beetje unadjusted en raar... Mag je dat zeggen over je eigen broertje? Idk.) Trouwens, na even een snelle google zoekopdracht komt uit dat Ender een daadwerkelijk bestaande mannennaam met Turkse oorsprong, en "heel zeldzaam" betekent.
Doe maar niet Erwin, hoor, Ender
meerdere zakken met zaagsel
-
Ender
- Transgender
Nee nee en nee.. en Jesper vind ik zelf wel heel mooi, zat heeeeel vroeger op scouting bij de Esta's en mijn beste maatje daar heette ook Jesper.. maar heb al een neefje die Jasper heet en zul je zien dat ze dat aan mekaar linken..Jer158 schreef:@ Nate: Jesper klinkt goed, ook in het Nederlands. Vrees wel dat ik dan aan het spellen blijf (in het Engels).
@ Ender: Voor de E, Edward? Of iets in de richting van Erwin, Elwin...
Turken heb ik dan weer niks mee, maar de betekenis is wel toepasselijk. In het boek Ender's Game (waar de naam Ender vandaan komt) is Ender een andere naam voor Andrew (zoals hij is genoemd door z'n ouders), maar kon hij die toen nog niet uitspreken, dus noemde hij zichzelf Ender.Nate_0 schreef:Doe maar niet Erwin, hoor, Ender(De Erwin die ik ken is een beetje unadjusted en raar... Mag je dat zeggen over je eigen broertje? Idk.) Trouwens, na even een snelle google zoekopdracht komt uit dat Ender een daadwerkelijk bestaande mannennaam met Turkse oorsprong, en "heel zeldzaam" betekent.
-
Nate_0
Jesper was een ideetje voor Jer, Ender 
En dat is ook een goede backstory re: Ender! Maar ik bedoel, wat betreft de oorsprong... ach. Wat maakt het uit? Ik bedoel, Nate is Hebreeuws maar ik ben niet Joods en ik ben niet Christelijk (het betekent "gift van god") maar if it fits ...
(IF IT FITS, I SITS. Sorry.)
En dat is ook een goede backstory re: Ender! Maar ik bedoel, wat betreft de oorsprong... ach. Wat maakt het uit? Ik bedoel, Nate is Hebreeuws maar ik ben niet Joods en ik ben niet Christelijk (het betekent "gift van god") maar if it fits ...
-
Ender
- Transgender
haha snap ik, maar mag wel meesnoepen met de ideetjes toch? ^^Nate_0 schreef:Jesper was een ideetje voor Jer, Ender
Met "fits" heb ik meer van "die de schoen past trekt hem aan" al weet ik eigenlijk niet wat die gezegde betekend. Waar is 'If it fits, I sits' van dan?
-
Nate_0
If I (of it) fits, I sits is een ding over katten die in dozen zitten enzo 
-
Ender
- Transgender
Oh die van Maru en zo? leukNate_0 schreef:If I (of it) fits, I sits is een ding over katten die in dozen zitten enzo
-
Jer158
Ja, Jesper is niet zo moeilijk, true. Ik woon nu in een Engelstalig land en mijn achternaam is er eentje die ik altijd moet spellen. Als het even kan wil ik mijn voornaam canoniek houden, maar hij gaat zeker op de lijst.
Ethan, Erik/Eric, Evan, Eli(as), Enzo, Earl, Emmanuel?
Zoveel namen zijn Hebreeuws of bijbels, daar kom je niet omheen. En moet je m.i. ook niet willen.
Ethan, Erik/Eric, Evan, Eli(as), Enzo, Earl, Emmanuel?
Zoveel namen zijn Hebreeuws of bijbels, daar kom je niet omheen. En moet je m.i. ook niet willen.
Hung her from the branches of a mango tree
-
wiggeltje
Ik wil dat mijn naam niet herinnerd aan mijn jongensnaam, is mijn persoonlijke besluit.
Op het forum hier heet ik Wiggeltje, maar dit is echter niet mijn vaste meisjesnaam. Omdat ik liever benoemd wilt worden door iemand die mij oprecht een meisjesnaam geeft en hier heb ik al plannen voor. "Wiggeltje", zo noemde ik mij heel snel voor een online game ..het is dan ook mijn boerinnennaampje op Big Farm
mocht je geïnteresseerd zijn, join me! (Hier meteen wat sluikreclame.. geintje hé
)
Maar serieus, ik wil graag mijn naam krijgen alsof een soort doopnaam. Ik krijg studie van een spirituele familiegroep, deze is niet christelijk, monotheïstisch of vanuit de bijbel of de koran, maar een religie gericht op priesters en priesteressen van de God en de Godin. Voor ons is Geest net zoals dat christenen Jehova hebben en moslims Allah, alleen hebben wij een andere filosofie dat niet strak gericht is op een schrift, maar op een eigen beleving. Wij werken ook met de 4 elementen en de vijfde staat voor de Geest, waarvan de pentagram bij ons symbool staat.
Mijn naam. Die wil ik krijgen als ik wordt ingewijd tot de familie. En ondanks het in hun familiegroep (of coven) waarschijnlijk niet gebruikelijk is om bij de inwijding een naam te geven, vraag ik deze als mijn toewijding bij mijn inwijding. Ook in verband met mijn ouders vind ik dit meer gepast, zodat ik een goede reden heb klaarstaan voor mijn nieuwe naam. Mijn moeder staat er meer open voor dit te accepteren, evenzo mag ook zij mij een nieuwe naam geven, mocht ze dat liever willen. .....maar, Ik heb net gevraagd! en zij vertelde me dat ze mij Linda zou noemen
Goed..
ik kan natuurlijk ook alleen de laatste zin laten staan, maar dat doe ik niet. Dit is dus hoe ik dacht afgelopen tijd.
Op het forum hier heet ik Wiggeltje, maar dit is echter niet mijn vaste meisjesnaam. Omdat ik liever benoemd wilt worden door iemand die mij oprecht een meisjesnaam geeft en hier heb ik al plannen voor. "Wiggeltje", zo noemde ik mij heel snel voor een online game ..het is dan ook mijn boerinnennaampje op Big Farm
Maar serieus, ik wil graag mijn naam krijgen alsof een soort doopnaam. Ik krijg studie van een spirituele familiegroep, deze is niet christelijk, monotheïstisch of vanuit de bijbel of de koran, maar een religie gericht op priesters en priesteressen van de God en de Godin. Voor ons is Geest net zoals dat christenen Jehova hebben en moslims Allah, alleen hebben wij een andere filosofie dat niet strak gericht is op een schrift, maar op een eigen beleving. Wij werken ook met de 4 elementen en de vijfde staat voor de Geest, waarvan de pentagram bij ons symbool staat.
Mijn naam. Die wil ik krijgen als ik wordt ingewijd tot de familie. En ondanks het in hun familiegroep (of coven) waarschijnlijk niet gebruikelijk is om bij de inwijding een naam te geven, vraag ik deze als mijn toewijding bij mijn inwijding. Ook in verband met mijn ouders vind ik dit meer gepast, zodat ik een goede reden heb klaarstaan voor mijn nieuwe naam. Mijn moeder staat er meer open voor dit te accepteren, evenzo mag ook zij mij een nieuwe naam geven, mocht ze dat liever willen. .....maar, Ik heb net gevraagd! en zij vertelde me dat ze mij Linda zou noemen
Goed..
ik kan natuurlijk ook alleen de laatste zin laten staan, maar dat doe ik niet. Dit is dus hoe ik dacht afgelopen tijd.
-
Anon20180501
Van harte gefeliciteerd Linda, ik krijg het er warm van...
Je zou je naam hier kunnen laten veranderen als je wil...
Je zou je naam hier kunnen laten veranderen als je wil...