Trans pride tattoos en sieraden?

Make-up, kleding, en zo voort
Citizen Erased

Re: Trans pride tattoos en sieraden?

Bericht door Citizen Erased »

Ender schreef:Oei gaan we weer de ethische kant op? Is "transgenderisme" dan een ziekte die je kan hebben? die genezen kan worden?

Nee voor mij BEN je transgender.
En dat is prima.
Voor mij is "transgenderisme" zoals jij dat noemt een afwijkende variant in hersenstructuur tov de meerderheid (dwz de cisgender-populatie), het is een variant waar je prima mee kunt leven na medische / psychische interventie. Geen ziekte, wel een afwijking en ik bedoel dat absoluut niet als waardeoordeel maar als feitelijke constatering. Noot: afwijking staat niet gelijk aan stoornis, zoals het nog steeds bestempeld wordt, dát vind ik wel een schadelijk waardeoordeel.
En ja, ik vind dus dat ik transgender "heb" en niet dat ik het ben.
Mijn genderidentiteit is man en die is niet minder valide dan die van cis-mensen doordat mijn lichamelijke hoedanigheid bij geboorte iets anders suggereerde, ik associeer de woorden "ik ben" (OK, begint nu meer op een semantische discussie te lijken) uitsluitend met de psyche en datgene wat mij transgender maakt is, zoals ik het bezie, lichamelijk. Ik ben ook geen gebroken been als ik die zou hebben.
Laatst gewijzigd door Citizen Erased op 11 sep 2016, 22:36, 2 keer totaal gewijzigd.
Ender
Transgender

Bericht door Ender »

Citizen Erased schreef:
Ender schreef:Oei gaan we weer de ethische kant op? Is "transgenderisme" dan een ziekte die je kan hebben? die genezen kan worden?

Nee voor mij BEN je transgender.
En dat is prima.
Voor mij is "transgenderisme" zoals jij dat noemt een afwijkende variant in hersenstructuur tov de meerderheid (dwz de cisgender-populatie), het is een variant waar je prima mee kunt leven na medische / psychische interventie. Geen ziekte, wel een afwijking en ik bedoel dat absoluut niet als waardeoordeel maar als feitelijke constatering. Noot: afwijking staat niet gelijk aan stoornis, zoals het nog steeds bestempeld wordt, dát vind ik wel een schadelijk waardeoordeel.
En ja, ik vind dus dat ik transgender "heb" en niet dat ik het ben.
Goed uitgelegd, danku
Anon20190501

Bericht door Anon20190501 »

Dan prefereer ik "variatie" of "variant" boven "afwijking", maar ik begrijp wat je bedoelt.
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)
Nate_0

Bericht door Nate_0 »

Ik denk dat ik gewoon vrij weinig issues heb met het woord 'stoornis' omdat ik de afgelopen 8 jaar echt tig diagnoses heb gehad en dan... Ik weet niet, dan merk je hoe weinig het eigenlijk zegt over wie jij bent als persoon. Het is enkel een labeltje dat je opgeplakt krijgt omdat er dan richtlijnen ter behandeling zijn...

Maar of het nou een afwijking/stoornis/variatie is (en gendervariatie is dit natuurlijk sowieso)... De vraag was geloof ik of we een tattoo zouden nemen of sieraden zouden dragen? :P
meerdere zakken met zaagsel
Anon20210626

Bericht door Anon20210626 »

Tatoeage , maar niet . De meeste sieraden hoef ik ook niet maar ik vond de estradiol oorbellen dan wel hanger wel grappig net als een hanger met drie kleuren maar niet als zoherkenbaar . voor de rest hoeft het van mij niet zo IMHO
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
Danielle

Bericht door Danielle »

Structuurformules van moleculen zijn ook nog wel leuk inderdaad. Ik heb al een theobrominevormig litteken op mijn been. Maar verder blijven alle permanente lichaamsversieringen van plantaardige aard. Ik heb nog wel plannen voor meer tattoos, wellicht dat ik daar ergens roze, blauw en witte bloemetjes tussen stop.

Ik wil nog wel mijn sierraden collectie uitbreiden met o.a. oestrogeen en oxytocine in structuurformule.
Mijn transitieblog: Fading Gender
Alice

Bericht door Alice »

Transgender sieraden 29 stuks
Deze eerst aan klikken dan kom je in de int. site (rechter muisknop enzo) als je eerst de 2 andere opent kom je in de NL site die heel beperkt is.

oestrogeen molecule 2 stuks
molecule jewelry alle moleculaire sieraden
Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
Anon20190501

Bericht door Anon20190501 »

Zelf durf ik geen sieraden te bestellen bij webshops die niet expliciet vermelden dat de objecten nikkelvrij zijn.
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)
Anon20180311

Bericht door Anon20180311 »

Citizen Erased schreef:Ik noemde het gebroken been meer for arguments sake. Natuurlijk brengt het transzijn meer gevolgen met zich mee (discriminatie) dan een gebroken been, maar als ik puur voor mezelf spreek heeft het woord transitie een begin -en eindpunt in zich; zoals het gebroken been op een gegeven moment ook verleden tijd is.
Ik vind "ik heb transgender" dan ook nog passender dan "ik ben transgender".
Sorry, ook al is dit, Of-Topic.

Deze snap ik toch even niet :fpalm:

Is het niet, ik heb een gebroken been en leef nu met een gips ( ik ben tijdelijk,.....).
En ik heb GD en leef nu als transgender ( ik ben,......).
Transgender is iets wat je bent, door je GD probleem. Met andere woorden: je kunt je been niet breken, als je er geen hebt. Of, zonder GD, kun je geen transgender zijn.

Grtz Nick.
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Anon20180501

Bericht door Anon20180501 »

Ik zie het als een stoornis die nu verholpen is, ik ben mezelf geworden, zelfs op papier.
Maar heel soms wordt ik er nog aan herinnerd, helemaal stealth zal dus nooit lukken.