PIG vs VU

Tyler

PIG vs VU

Bericht door Tyler »

Ik zag dat er meerdere mensen een dubbele route volgen. Ik heb me nu eindelijk ook maar bij het PIG aangemeld. Geen idee waarom ik dat niet meteen had gedaan want bij het VU sta ik al 5 maanden op de lijst en als ik me meteen bij allebei had aangemeld had ik nu misschien al kunnen beginnen aan de diagnostische fase bij het PIG. Oh well.... Ik wist eerst nog niet goed wat ik nou eigenlijk van ze wilde allemaal maar op dit moment is dat veel duidelijker voor me. Ik wil aan de hormonen. Dat is het belangrijkste. Top chirurgie wil ik best zelf betalen als dat betekent dat dat veel sneller kan. Dan ga ik gewoon naar België, daar is het betaalbaar en ik weet een goeie daar. Dus dat komt goed. Ik ga het echt niet trekken om nog een jaar te moeten wachten om vervolgens nog 6 maanden bezig te zijn met diagnostiek terwijl het allang duidelijk is. Nog anderhalf jaar wachten met medicatie? En dan nog 18 maanden voor ik chirurgie mag? No way in hell. Dat is 3 jaar! IK kan me alleen voorstellen dat mensen die ook beneden chirurgie willen liever via het VU gaan. Zijn er verder nog afwegingen die mensen hebben gemaakt? Heeft het voor sommigen ook nadelen opgeleverd om 2 routes te volgen? Andere voordelen?
Arike

Re: PIG vs VU

Bericht door Arike »

Bij mij geen nadelen van de dubbele route
"You try to forget but it's impossible
That song stays in your head and it's unbearable
It says remember who you are remember what you want"
Tyler

Bericht door Tyler »

Hartelijk dank voor uw aanmelding.

Voordat ik u aanmeld en afspraken voor u inplan meld ik u dat de wachtlijst voor transgenderbegeleiding momenteel 6 maanden is
en dat dit alleen gegeven wordt in Woerden.

Wanneer u dit geen bezwaar vindt zal ik u aanmelden en afspraken voor u inplannen.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd
Okee, dat is nieuw....
Arike

Bericht door Arike »

Klinkt alsof de kans groot is dat je bij Alwin komt dan ;)
"You try to forget but it's impossible
That song stays in your head and it's unbearable
It says remember who you are remember what you want"
Venka

Bericht door Venka »

Ik heb een afspraak bij de Dhr. A. Man.
Ze laten er geen gras over groeien zeg
woensdag 05-12-2012 om 14.00 uur
vrijdag 14-12-2012 om 14.00 uur
woensdag 02-01-2012 om 14.00 uur
woensdag 16-01-2012 om 14.00 uur
woensdag 30-01-2012 om 14.00 uur
Zal ik dit Maandag vermelden bij het VU als ik daar kom of moet ik mijn mond hier even over dicht houden?

Alleen de data in Januari is 2012 :?
Romy Danielle

Bericht door Romy Danielle »

hee hee hee wat is dat? vrijdag 14-12-2012 om 14.00 uur? afblijven die datum/tijd is van mij!
(althans als ik nog 1 extra sessie dit jaar had ingepland, we zijn maar gestopt op 30-11. het waren er al zoveel)
:D :D :D :D :D
Laatst gewijzigd door Romy Danielle op 27 jun 2012, 18:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Venka

Bericht door Venka »

Haha jammer,plaatsen vergeven.Wat ik niet weet is wat er na die datums gaat gebeuren.Ga je daarna je RL in of wordt er nog eerst verder gesproken.Bij het VU weet je waar je aan toe bent maar bij PIG niet.Met het VU heb ik persoonlijk contact gehad,met PIG alleen via E-mail.

En een vraagje voor de ervaren Transen onder ons die bij het GIP hebben of lopen,waar gebeurt het medische gedeelte en dan met name de hormoontjes.Bij het VU zit alles onder 1 dak maar zoals ik het heb begrepen besteden zij dat uit.Operatie wil ik gewoon door het VU laten doen en niet naar het buitenland.
Romy Danielle

Bericht door Romy Danielle »

ligt er helemaal aan, Aafke, ik heb eind juli gesprek nummer 6 en al doorgeboekt tot gesprek 24 :P
en de RLE zat ik al in voor het eerste gesprek, je kan ze maar beter voor zijn he? ;)

wat de rest betreft:
"Voor medische behandelingen (o.a. operaties), lichaams- en gezichtsaanpassingen, laseren, epileren, logopedie e.d. verwijzen wij door naar derden, zowel in Nederland als ook in het buitenland."
Tyler

Bericht door Tyler »

hormonen krijg je toch gewoon een receptje voor? enig idee hoe lang het bij het PIG duurt voor je hormonen krijgt?
Cisca1953

Bericht door Cisca1953 »

Even opletten! Doe je je diagnostiek bij Tanja van H., dan mag je bij het VUmc achter aan de rij aansluiten. Ze doen de diagnostiek daar nog eens dunnetjes over. Hou daar wel rekening mee. De wachtlijst voor de operatie bij het VUmc is momenteel onmenselijk lang. Er vindt maar één operatie per maand plaats. Hopelijk komt er later dit jaar wat meer tempo in, maar voorlopig is het een drama.

Ben je bij Tanja snel door de diagnose, duurt het extra lang als je daarna naar het VUmc gaat.