oude kleding weg doen

Make-up, kleding, en zo voort
Anon20210626

Re: oude kleding weg doen

Bericht door Anon20210626 »

Dan maak je daar een ander blij mee? Nette dingen kunnen altijd. Ik heb in het begin ook best veel gekregen en daar was ik oh zo blij mee .
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
Nate_0

Bericht door Nate_0 »

Ja hoor, doe ik ook! Ik heb al contact gehad met een paar mensen die de juiste maat hebben :)
meerdere zakken met zaagsel
JacquelineM

Bericht door JacquelineM »

Een aantal heren overhemden die ik nog steeds mooi vind, duur waren of die een emotionele waarde hebben heb ik door een naaister in damesblouses laten omzetten. Heb al wel eens vragen gehad waar ik die mooie blouse gekocht heb. Knopen en knoopsgaten gewoon laten zitten. Kon natuurlijk alleen omdat die overhemden (old-fashioned) oversized waren en ik sinds de start van mijn HRT fors afgevallen ben. Andere kleding ruim ik eigenlijk alleen op als ik ruimtegebrek krijg.
Jacqueline M.
Eva
Beheerder
Voornaamwoorden: zij/haar

Bericht door Eva »

Maar dat de sluiting verkeerd om zit ontgaat niet iedereen, hahaha

Toen ik indertijd uit de kast kwam bij Marokkaanse buren zei een hen met een lach "Maar ik had al wel iets in de gaten hoor, je bloesjes sloten verkeerd om en je schoenen klopten ook al een tijdje niet...".

Ze vonden het alleen niet vriendelijk om daar een opmerking over te maken :lol:
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
JacquelineM

Bericht door JacquelineM »

Klopt helemaal Eva. Maar gelukkig heb je tegenwoordig ook zgn. boyfriend dameskleding: beetje wijd, nonchalant en de sluitingen zitten 'verkeerd om'. Dan is dat 'oubollige' spul van mij (zooo jaren '70) toch opeens heel modern :shock: .
Jacqueline M.
wiggeltje

Bericht door wiggeltje »

Ik herken dit ook dat mijn kledingkast plaats moest maken. Er lag namelijk een hoop kleding in waarvoor ik blind was geworden en dit stuitte mij tegen het lijf toen ik ruimtegebrek kreeg voor de uitbreidende meisjes/vrouwenkleding. Toch bewaar ik enkele jongenskleding en werkkleding voor bepaalde noodzaken. Ik zou zeggen; wees vooral niet te zuinig, doe gerust lekker wat weg, al heb je het nooit gedragen of heeft het je ooit wat gekost. Ik dump mijn kleding bij de OIG en zo zijn er ook andere goede stichtingen die kleding verzamelen voor arme mensen. Misschien zijn er kennissen in de omgeving die je kleding willen. Het is mij meer waard dat anderen van mijn kleding kunnen genieten, dan dat het voor niks in de kast staat.
wiggeltje

Bericht door wiggeltje »

Of een grotere kledingkast kopen ;-)
LiliFee

Bericht door LiliFee »

Of je brengt ze in Groningen naar de weggeefwinkel in het Oude RKZ (Emmastraat 15, Helpman) :D
Nate_0

Bericht door Nate_0 »

Haha. Oké, ik kan de mannenkleding die ik heb gekregen maar niet ga dragen wel daarheen doen. Vrouwenkleding die ik op het heden niet draag en niet meer ga dragen gaat naar een MtF :)
meerdere zakken met zaagsel
Bregje

Bericht door Bregje »

Ik ken geen ftm hier in de buurt maar anders zou het best leuk zijn om eens in elkaars kasten te shoppen :)