Nieuwe chat! Zie dit topic.

Keuze voornaam, hoe aan te pakken?

Naamswijziging, verzekeringen en zo voort
Hakuna
Berichten: 195
Lid geworden op: 28 jul 2015, 15:35
Gender: Transgender

Re: Keuze voornaam, hoe aan te pakken?

Bericht door Hakuna »

Dit zou voor mij dan gaan worden, zodat er toch nog verwijzingen naar mijn oude achternaam zichtbaar is. Die achternamen komen uiteindelijk alleen in beeld bij officiële omstandigheden waarbij ik mijn ID moet kunnen laten zien niet in het dagelijks leven. Daar stel ik mij dan voor als Sarah.

Sarah Cornelia Selder
Gebruikersavatar
MichelleB
Berichten: 768
Lid geworden op: 13 sep 2016, 17:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/Haar
Locatie: Dongen

Re: Keuze voornaam, hoe aan te pakken?

Bericht door MichelleB »

Nice!! :D
-Life is a work in progress-
Gebruikersavatar
LiliFee
Berichten: 153
Lid geworden op: 20 jul 2016, 15:24
Gender: Vrouw
Locatie: Duitsland

Re: Keuze voornaam, hoe aan te pakken?

Bericht door LiliFee »

gewoon doen wat jij leuk vindt!
Anon20190516
Berichten: 1463
Lid geworden op: 17 nov 2014, 21:33
Gender: Vrouw

Re: Keuze voornaam, hoe aan te pakken?

Bericht door Anon20190516 »

Goede keuze,Sarah Cornelia!
Blij dat ik heb kunnen helpen..
Rikki
Offline
Gebruikersavatar
TamaraJes
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 sep 2016, 22:06
Gender: Trans MtF
Locatie: Kop van Noord-Holland

Re: Keuze voornaam, hoe aan te pakken?

Bericht door TamaraJes »

Kies de naam die voor jou het beste voelt,

Bij mij was het redelijk simpel, ik vroeg aan mijn moeder hoe ze mij genoemd zou hebben als ik als vrouw geboren was.
En die naam beviel me enorm zodoende dat ik voor deze naam gekozen heb.

Kies waar jij je het beste bij voelt, niet wat andere ervan denken.
Zie het zo jij moet gelukkig zijn met je naam wat anderen ervan denken doet er niet toe, meeste vrienden komen en gaan.
Jij moet je hele leven met je naam doen, dus kies gewoon wat voor je gevoel het beste is.

Groetjes,

Tamara
Being true to yourself can be the hardest challenge in life.
Gebruikersavatar
Elise
Berichten: 916
Lid geworden op: 01 feb 2016, 14:01
Gender: Trans MtF

Re: Keuze voornaam, hoe aan te pakken?

Bericht door Elise »

TamaraJes schreef: Bij mij was het redelijk simpel, ik vroeg aan mijn moeder hoe ze mij genoemd zou hebben als ik als vrouw geboren was.
En die naam beviel me enorm zodoende dat ik voor deze naam gekozen heb.
Ik heb precies hetzelfde gedaan. Ik ben er nog niet uit welke definitieve naam het zou kunnen worden. Maar de naam die ik had gekregen als ik als meisje geboren was staat inmiddels op de lijst met opties :)
Nienke
Berichten: 359
Lid geworden op: 25 dec 2014, 09:32
Gender: Trans MtF

Re: Keuze voornaam, hoe aan te pakken?

Bericht door Nienke »

Rikki schreef:Ik bedoelde idd als 2e naam(3 namen kan zelfs ook:Rikki Petra Johanna"achternaam")
Dus bv:Sarah Cornelia Veenstra(fictief)
En Nienke,ik werk in een bedrijf waar in de produktie alleen maar mannen werken en ik nu dus de enige vrouw ben.
Aangezien het allemaal eigenwijze,zelfingenomen boerenpummels zijn(ok,sommigen vallen mee)willen ze ook niet de moeite nemen
Om mij correct aan te spreken met zij en haar,maar gaan lekker met hij en hem door,want waarom zou je met Rikki rekening houden.
Of als ik bv zeg,prettig weekend Fred,
Antwoord:jij ook Man!(pffffff,ahhhhhhhh!!!!!)
Rikki
Kan even duren Rikkie, bij mij begint het nu pas te leven mijn nieuwe naam onder de mensen alhoewel er ook een aantal eigenwijs het oude blijven zeggen.
Mischien wordt het anders als ik het voor de wet kan veranderen.... dat ze dan pas met de wind mee buigen. :wship:
Gebruikersavatar
Mr.Maarten
Berichten: 10
Lid geworden op: 30 jan 2017, 13:33
Gender: Man

Re: Keuze voornaam, hoe aan te pakken?

Bericht door Mr.Maarten »

Dit is jouw eigen keuze, ik zou voor de naam kiezen die jij het mooist vind.
Zelf heb ik wel mijn voorletters gehouden, voor het gemak maar daar vind je de oude namen niet meer in terug.
Je omgeving mag natuurlijk wel suggesties noemen, maar het is jouw identiteit en jij moet daar gelukkig mee worden.

Wat je kan doen is een lijst maken met namen die je leuk vind.
Op deze manier kan je misschien makkelijker kiezen.
Hoe bizar het het klinkt maar ik had mijn nieuwe naam al in tien minuten!, stond er zelf versteld van.
Voor mijn twee naam ben ik op internet gaan zoeken naar welke betekenis het beste bij mijn pasten.

Volg je hart!
Gebruikersavatar
Maximus1991
Berichten: 96
Lid geworden op: 30 jan 2017, 22:32
Gender: Trans FtM

Re: Keuze voornaam, hoe aan te pakken?

Bericht door Maximus1991 »

Hakuna schreef:Dit zou voor mij dan gaan worden, zodat er toch nog verwijzingen naar mijn oude achternaam zichtbaar is. Die achternamen komen uiteindelijk alleen in beeld bij officiële omstandigheden waarbij ik mijn ID moet kunnen laten zien niet in het dagelijks leven. Daar stel ik mij dan voor als Sarah.

Sarah Cornelia Selder

Klinkt goed!!!
sorry ik haak nu pas in! :lol:

Zelf wil ik ook de achternaam van mn moeder ipv die van mn overleden vader die ik nooit heb gekend gaan veranderen (door zijn moeder onder andere) Daarnaast qua voornamen heb ik het als roepnaam gewoon ingekort maar voluit worden het 3 namen ipv de 2 die ik nu heb (namelijk die van mn stiefvader en bio vader komen de namen er ook achter met mn moeder haar achternaam (beetje luxe haha) maar dat wil ik graag bereiken qua naam ;)
:whistle: Intelligence is sexy :whistle: :hbeat: you need 2 sides of a story to make conclusions that makes sense :think:
Gebruikersavatar
Fran
Berichten: 356
Lid geworden op: 11 mei 2014, 17:13
Gender: Trans FtM
Locatie: Amersfoort

Re: Keuze voornaam, hoe aan te pakken?

Bericht door Fran »

Ik hoef mijn naam niet te veranderen :mrgreen: Ik heet namelijk Francis en dat kan zowel een mannen- als vrouwennaam zijn. Dus ik laat het lekker zo.
- Vanaf 4 mei Androgel
- Half juli Nebido, alleen door apotheekfout Sustanon meegekregen
- Sinds eind oktober wél aan Nebido