heeft nog iemand meegemaakt dat het wennen aan de nieuwe naam even best moeilijk kan zijn?
Ik ben inmiddels begonnen aan testo maar nog niet 'passing'. Dat is ook okay, ik heb gekozen voor een langzame maar zekere overgang. Ik ben op redelijk veel plekken al uit, niet overal maar omdat ik het geleidelijk doe de ene groep na de andere zeg maar.
Maar op mijn werk ben ik nu sinds 2 weken uit en iedereen heeft mijn nieuwe naam meteen in gebruik genomen. Het enige probleem is dat we aan een groepsproject werken en daardoor ineens iedereens naam heel veel zeggen en ontzettend veel emails en berichten sturen met vaak voorop, 'de naam'. Het werd een soort stortvloed van mijn nieuwe naam en ik voel er eerlijk gezegd niet zo fijn bij. Alsof ze een andere taal spreken en ik uitgesloten ben. Ik kan moeilijk hier iets over zeggen, ik heb juist verteld dat ik het 'fijn' zou vinden als ze mijn nieuwe naam gebruiken.
Ik heb zelfs het vermoeden dat sommigen mijn nieuwe naam onnodig vaak zeggen om me een plezier te doen. Deze 'do-gooders' raken op mijn zenuwen
Mijn therapeut had het goede advies om de namen van de anderen te tellen als ze worden gezegd, om niet zo op de mijne gefixeert te zijn.
Ik ben benieuwd naar jullie verhalen en hoe lang het wennen duurt!
Groeten!