Spel met woorden

Voor alle leuke en minder serieuze zaken in het leven!
Eva
Beheerder
Berichten: 6805
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Spel met woorden

Bericht door Eva »

Tsssk...
Adjunct-directrice
Ik wees een klant er op dat dit een wat koddige functie-omschrijving is voor een persoon die op haar visitekaartje gewoon 'adjunct-directeur' heeft staan. Toch stond die klant er op dat de aankondiging in de nieuwsbrief fout bleef, want dat was beter. Vond hij. Omdat ze vrouw is.
Brrr
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: Spel met woorden

Bericht door Anon20180311 »

idd Eva, daar krijg ik eveneens kippenvel van, iemand werkt hier in mijn omgeving als vrouwelijke " stukadoor" in het Vlaams plakker ( pleisterweken, muren), zij is hier onze bekende plakster en dat is eigenlijk in "Vlaanderen" iemand, die "niet betaald of op de spiegel/poef staat", zielig.

Grtz Nick ;)
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
AnjaE
Berichten: 132
Lid geworden op: 17 apr 2016, 18:54
Gender: Transgender
Locatie: Zuidoost-Brabant

Re: Spel met woorden

Bericht door AnjaE »

Leuke thread (plezant draadje?)! :D
Ik had het nog niet eerder gezien.

Misschien een beetje off-topic maar wel gerelateerd: het woningbedrijf waar wij huren staat erop zichzelf "eigenaresse" te noemen. Dubbel vrouwelijk dus (eigenaar > eigenares > eigenaresse) :fpalm:
En dat terwijl ze in hun communicatie niet bepaald vrouwelijk op me overkomen... :roll:

Ikzelf ben een document manager. Ja, tegenwoordig managet iedereen maar wat, al is het in dit geval alleen maar Worddocumenten en Powerpoints :D
Ben ik nu een document manageres(se)? ;)
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: Spel met woorden

Bericht door Anon20180501 »

Transseksueel, ook zoiets...

als een intellectueel :)

Transeksuela..??
Eva
Beheerder
Berichten: 6805
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Spel met woorden

Bericht door Eva »

Uit de actualiteit: Der Manschaft bestaat niet.
Het is Die Manschaft :D
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Simão
Berichten: 865
Lid geworden op: 07 aug 2013, 09:26
Gender: Transgender
Locatie: Alentejo, Portugal
Contacteer:

Re: Spel met woorden

Bericht door Simão »

In het portugees is een voetballer en futbalista, een pianist een pianista, een artiest een artista, electriciën een electricista, machinist een maqinista en zo zijn er wel wat meer.
Die wel veranderen zijn beroepen die eigenlijk ook titel zijn zoals doctor-doctora, ingenheiro-ingenheira, professor-professora.

Ik zit te bedenken of er beroepen zijn die een vrouwelijke tegenpool hebben. Kan er zo niet opkomen. Oja op school, daar wordt onderscheid gemaakt.
Leerling is aluno of aluna, maar die noemen elkaar dan wel weer gewoon collega, en de leraar is professor-professora. Die worden ook wel aangesproken met senhor en senhora.

Als je een aanhanger bent van een voetbalclub ben je bv Portista (van Porto) of Benfiquista, van Benfica.
Ook als je ergens vandaan komt komt wordt je vanzelf een meisje: Uit Lissabon is een Lisboeta bv...

Nooit zo bij stilgestaan, maar best grappig.
"We vinden steun bij de mensen die het met ons eens zijn, en groei bij de mensen die het met ons oneens zijn" Frank A.Clark
Ender
Transgender
Berichten: 2163
Lid geworden op: 20 aug 2016, 19:28
Gender: Trans FtM

Re: Spel met woorden

Bericht door Ender »

Mijn psychiater is uiteraard een psychiatrice.. :D
JustMe
Berichten: 205
Lid geworden op: 19 aug 2016, 09:57
Gender: Trans MtF

Re: Spel met woorden

Bericht door JustMe »

Simão schreef: Ook als je ergens vandaan komt komt wordt je vanzelf een meisje: Uit Lissabon is een Lisboeta bv...

Nooit zo bij stilgestaan, maar best grappig.
En ik maar denken dat transitie moeilijk is...op naar Lissabon :lol:
Eva
Beheerder
Berichten: 6805
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Spel met woorden

Bericht door Eva »

Nou, komende vrijdag krijg ik dus echt met een regisseuse te maken. Zegt ze zelf.
Nou ja, ze is niet meer de jongste, dus ik zal het haar maar vergeven...
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Spel met woorden

Bericht door Nate_0 »

Eva schreef:Nou, komende vrijdag krijg ik dus echt met een regisseuse te maken. Zegt ze zelf.
Nou ja, ze is niet meer de jongste, dus ik zal het haar maar vergeven...
Ik kan alleen aan nog vervelender versies denken.... regisseura, regisseurette, regisseurin...
meerdere zakken met zaagsel
Plaats reactie