FFS goedgekeurd door zorgverzekeraar

Make-up, kleding, en zo voort
Ylse
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: FFS goedgekeurd door zorgverzekeraar

Bericht door Ylse »

Yarrmor schreef::O ben benieuwd hoe je dit hebt aangepakt. Ik heb zelf ook aan FFS zitten denken voor misschien straks een keer, maar zou totaal niet weten waar ik moet beginnen om het te (proberen) regelen.
Ik heb gewoon een afspraak gemaakt bij Brigitte Meijer in het VUmc. Dit overigens op advies van Alwin Man om eens langs te gaan.

Ik ben er geweest, we hebben de mogelijkheden besproken en ze heeft de aanvraag ingediend bij de zorgverzekeraar. Als je geluk hebt passeert het gelijk en krijg je goedkeuring, als je pech hebt zal je toch wat artsen bereid moeten zien te vinden die willen verklaren dat jet voor jou noodzakelijk is.

Na de goedkeuring is het wachten tot ze tijd voor je heeft want ik begrijp dat de wachttijd ondertussen aardig is opgelopen ( ong. 9 maanden )

Oja, en je moet wel je RLE achter de rug hebben of in ieder geval zo ver zijn dat je er bijna doorheen bent.

Succes met je aanvraag
All changes;
even the most longed for,
have their melancholy;
for what we leave behind us is a part of ourselves;
we must die to one life before we can enter another.

Anatole France
Janice

Bericht door Janice »

Hoe is het trouwens? je zei dat er tijdens de operatie bepaalde zenuwen waren door gesneden?
Ylse

Bericht door Ylse »

Janice schreef:Hoe is het trouwens? je zei dat er tijdens de operatie bepaalde zenuwen waren door gesneden?
Het gaat goed, de blauwe plekken zijn weg, de zwellingen trekken ook wel weg maar zitten er nog wel wat. En verder zit er nog prut (korstjes) in mijn haar die ik er niet echt uit durf te peuteren.

En tja die zenuwen. Er is een deel van mijn voorhoofd gevoelloos, of het nog bijtrekt weet ik niet. Ik reken er niet op. Maar heel erg is het ook niet. Die zenuwen hadden daar gewoon niet moeten zitten. Ik blijk dan toch vreemd in elkaar te steken. ;)

Verder jeuken de wonden best wel, maar dat is goed volgens mij want dan heelt het zeggen ze.
All changes;
have their melancholy;

Anatole France
Anon20180501

Bericht door Anon20180501 »

Fijn om te horen dat het herstel naar verwachting verloopt Ylse, ik hoop dat je straks ook zeer tevreden zal zijn over het eindresultaat. Jeuk is inderdaad een teken van leven en herstel. :)
Emma
Beheerder
Voornaamwoorden: Zij/haar

Bericht door Emma »

Die zenuwen herstellen vaak wel hoor. Duurt alleen even. Mijn kin is drie maanden behoorlijk gevoelloos geweest na de adamsappelcorrectie (met sneetje in de kinplooi) maar na vorige week best wel gejeukt te hebben is het gevoel nu wel weer terug. Bart vd Ven had het in het algemeen over iets van 10% waar het gevoel niet terugkomt, maar dat het wel tot een jaar kan duren als je bij die 90% hoort.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Ylse

Bericht door Ylse »

Emma schreef:Die zenuwen herstellen vaak wel hoor. Duurt alleen even. Mijn kin is drie maanden behoorlijk gevoelloos geweest na de adamsappelcorrectie (met sneetje in de kinplooi) maar na vorige week best wel gejeukt te hebben is het gevoel nu wel weer terug. Bart vd Ven had het in het algemeen over iets van 10% waar het gevoel niet terugkomt, maar dat het wel tot een jaar kan duren als je bij die 90% hoort.
Ik hoop ook wel dat het gevoel terugkomt ik wil er alleen niet teveel op rekenen. Als het dan toch niet terugkomt is de teleurstelling niet zo groot.

Aan de andere kant denk ik ook dat Brigitte Meijer geen valse hoop wil geven. Plus dat ze waarschijnlijk ook geen zin heeft in gezeur van patiënten als het niet snel genoeg gaat.

Maar wel bedankt voor je positieve woorden. Het helpt het toch weer wat dragelijker te maken.

Voordeel is wel dat je zonder gevoel in je voorhoofd daar ook geen pijn hebt ;)
All changes;
have their melancholy;

Anatole France
Anon20180730

Bericht door Anon20180730 »

Ylse, hoe gaat 't met je herstel nu?

Heb je mogelijk ook een foto van voor- en na de 1e ffs ingreep, zodat we een indruk krijgen van 't resultaat?

merci & groet,
Ylse

Bericht door Ylse »

Irene schreef:Ylse, hoe gaat 't met je herstel nu?

Heb je mogelijk ook een foto van voor- en na de 1e ffs ingreep, zodat we een indruk krijgen van 't resultaat?

merci & groet,
Herstel gaat goed, al is het litteken wel zichtbaar als ik mijn haar strak naar achteren trek. Het jeukt en kriebelt nog steeds dus ik ga er van uit dat herstel nog steeds doorzet. Ik heb ook het idee dat het gebied waar ik gevoel heb weer wat groter is geworden.

Foto's van na de operatie heb ik niet, dan zal ik een selfie moeten schieten en dat zijn dingen die ik eigenlijk nooit doe omdat ik vind dat ik er dan toch niet mooi op sta. Maar misschien binnenkort laat ik er wel weer eens wat maken.
All changes;
have their melancholy;

Anatole France
Anon20180730

Bericht door Anon20180730 »

goed te vernemen. Ben je zelf tevreden over de verandering tot nu toe?
Ik begrijp dat je niet direct een plaatje beschikbaar hebt. 't kan 'n goede indruk geven aan ons allen.. Alvast dank
Heel veel succes ook toegewenst met je verdere herstel :)
Ylse

Bericht door Ylse »

Ik ben heel tevreden met het resultaat. Ik voel me er een stuk beter door terwijl het wat mij betreft wel subtiele veranderingen zijn.
All changes;
have their melancholy;

Anatole France