In eerste instantie, toen ik deze aflevering ging bekijken, had ik het idee van oke eens kijken waar het heen leidt vandaag. Echter wat ik zag ging van kwaad tot erger. Waar de twee voorgaande afleveringen nog best doable waren voor wat betreft inhoud, heb ik me om deze uitzending echt op zitten winden om de ronduit onbeschofte behandeling die BeyonG ten deel viel.
Haar aanwezigheid op de netwerkborrel (of wat het ook weer precies was), vond ik erg dapper en knap van haar. Gezien haar toch wel onzekerheid dat ze het toch maar heeft aangedurfd. Ze toonde enorme lef door voor zichzelf op te komen en de jongens die om haar lachten te confronteren. Hun reactie ging echt werkelijk veel te ver en ik werd zelf gewoon boos toen ze zeiden dat ze niet wilden praten en zij maar weg moest gaan. Toen ze wegliep voelde je gewoon haar pijn en verdriet. zoals zovelen hier zat ook ik me op te vreten van binnen
Van het verhaal van Lisa en hoe zij behandeld werd toen ze voor het eerst naar buiten ging als vrouw, kreeg ik zelf gewoon tranen in mijn ogen. Ik vond het zo ongelooflijk zielig en onrechtvaardig. Het is al moeilijk genoeg om voor de eerste keer naar buiten te gaan en als je dan al gelijk zoiets dergelijks meemaakt werkt dat ook niet motiverend. Ik was toen ik dat zag echt heel blij dat mij dat bespaard is gebleven
Afsluitend kan ik dus eigenlijk niet anders zeggen dan dat het wél een aflevering is geweest die me niet onberoerd heeft gelaten en waar ik met gekromde tenen naar heb zitten kijken, maar dat dit niet de schuld is van de programmamakers, die hebben mijns inziens toch geprobeerd om goed programma neer te zetten
Groetjes,
Charlotte
TV tip, Love me gender
-
Charlotte_C
Re: TV tip, Love me gender
However far we travel. Wherever we may roam. The center of the circle will always be our home
-
Eva
- Beheerder
- Voornaamwoorden: zij/haar
Met de programmamakers hebben we diverse malen contact gehad en iedere keer veranderde het profiel waaraan de kandidaten moesten voldoen. Wij kwamen sowieso niet in aanmerking. Eerst omdat het criterium leeftijd plotseling werd toegevoegd en daarna dat de kandidaten zich toch vooral niet gelukkig mochten voelen.
Verdriet is wat ze zochten. Ellende.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
-
Charlotte_C
Die mening deel ik voor de volle 100 % met je
However far we travel. Wherever we may roam. The center of the circle will always be our home
-
Anon20190122
Ik heb het programma niet gezien maar het is ook wel eens goed dat de ellende ook in beeld gebracht wordt!
Ik begrijp dat dit puur om dating gaat? en dat is jammer ook officiële instanties en werkgevers kunnen aardig wat leed veroorzaken het zou mooi zijn als dat ook eens in beeld gebracht wordt.
Ik begrijp dat dit puur om dating gaat? en dat is jammer ook officiële instanties en werkgevers kunnen aardig wat leed veroorzaken het zou mooi zijn als dat ook eens in beeld gebracht wordt.
-
Anon20180311
Hoi Eva,Eva schreef:Met de programmamakers hebben we diverse malen contact gehad en iedere keer veranderde het profiel waaraan de kandidaten moesten voldoen. Wij kwamen sowieso niet in aanmerking. Eerst omdat het criterium leeftijd plotseling werd toegevoegd en daarna dat de kandidaten zich toch vooral niet gelukkig mochten voelen.
Ik ken sinds onlangs een cis-hetro vrouwelijke partner, mss hadden ze onze/mijn " date" momenten kunnen uitzenden ( het is idd niet evident, maar het kan zeker anders).
Grtz Nick
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick
.
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick
-
Anon20230219
- Voornaamwoorden: zij/haar
Misschien een idee voor een volgende serie?tanisha schreef:Ik heb het programma niet gezien maar het is ook wel eens goed dat de ellende ook in beeld gebracht wordt!
Heb zelf ellende bij mijn werkgever meegemaakt dat met geen pijn te beschrijven is, en op het forum zie ik ook dergelijke verhalen voorbij komen dus bodem genoeg..
Afgezien van de uitzending van deze week vind ik het vooral jammer dat ze tot een bepaalde leeftijd zijn gegaan.
Maar begrijp uit Eva haar bericht dat ze echt naar bepaalde personen op zoek waren.
Wat ik persoonlijk niet hoop is dat vooral jonge transen welke nog in twijfel zijn niet een schrikbeeld krijgen aangewend.
Voor mijzelf reken ik op het ergste als ik eenmaal in traject ben en dan opgemaakt en wel mijn veilige huisje verlaat en de boze wereld in trekt.
Minderwaardige blikken naar mijn vrouwelijke spijkerbroeken krijg ik regelmatig dus dat heb ik al overwonnen..
Angstige voor mijzelf is dat ik er nu helemaal alleen voor sta en niet meer de steun van mijn moeder achter mij heb.
En toch ondanks alles ga ik nu mijn hart en gevoel maar volgen en misschien valt het achteraf onwijs mee maar als je op het slechtst rekent kan je nooit echt een buil vallen..
-
Denise
Ik vind het een beetje zielig programma en het geeft denk ik ook een vertekend beeld van de realiteit, de wanhopige zoektocht naar een partner alsof je die zo om de hoek zou kunnen vinden.
Mijn eigen ervaringen zijn altijd positief en ik wordt ook aanvaard wie ik ben.
Mijn eigen ervaringen zijn altijd positief en ik wordt ook aanvaard wie ik ben.
Geloof wat je zelf denkt dat goed voor je is, niet wat anderen je voorhouden.
-
Anon20180730
wat ik er inderdaad vertekend aan vind is de naieve wijze waarop een partner wordt gezocht op een overvol terras. Dat werkt natuurlijk niet echt. Zeker als je van het dak afschreeuwt dat je een transgender bent. De 'macho groepscultuur en jé vrienden' verzetten zich dan zo wie zo tegen een meegaande beweging en je weet van te voren (als TG) dat dit leidt tot belediging en hopeloosheid (althans dat kun je toch wel op je vingers natellen)..
Maar ik geloof zeker dat die gasten er op deze wijze denken over transvrouwen, en zo wie zo over vrouwen; Waarom zou ik een Tvrouw nemen als ik een cis kan hebben. First for all: lustobject en oh ja.. er is ook nog zoiets als een relatie, maar dan wel a.u.b. een waarvoor ik me liever niet behoef te schamen naar mijn vrienden toe en uitleg dien te geven.. Brr.. echt sneu en dat alles anno 2016. Moderne jongens hoor
Maar ik geloof zeker dat die gasten er op deze wijze denken over transvrouwen, en zo wie zo over vrouwen; Waarom zou ik een Tvrouw nemen als ik een cis kan hebben. First for all: lustobject en oh ja.. er is ook nog zoiets als een relatie, maar dan wel a.u.b. een waarvoor ik me liever niet behoef te schamen naar mijn vrienden toe en uitleg dien te geven.. Brr.. echt sneu en dat alles anno 2016. Moderne jongens hoor
-
Simão
Ik denk wel dat er een verschil zit in jongeren en mensen van onze generatie (zeg maar grofweg ouder dan 50).
Liefde is één ding, maar een date kun je tegenwoordig wel degelijk gemakkelijk vinden met de middelen van nu.
Wat daar uit komt is natuurlijk de vraag. Persoonlijk verwacht ik geen liefde te vinden via dates of inderdaad op jongens op een vol terras afstappen. Ik weet niet wat hun verwachtingen zijn als je meteen roept dat je een transpersoon bent inderdaad.Geef iemand de tijd om jou als persoon te leren kennen.
Ik snap waarom ze mensen gezocht hebben die een zwaarder verhaal te brengen hebben, dat geeft betere TV dan de gemiddelde happy transhuisvrouw bekijken om het maar cru te zeggen.
Ik denk dat ze juist in beeld willen brengen dat als je dan als vrouw of man door het leven gaat dat het niet meteen de oplossing is voor al je problemen ofzo en, wat ik ook wel goed vind, ze geven je niet het idee dat het draait om "we naaien er wel even een piemel aan, of boetseren wel even een vagina voor je" , waardoor de mythe maar blijft dat je als transpersoon een "omgebouwde man of vrouw" bent.
Wat dat betreft denk ik dat ze dat wel goed proberen te ontkrachten. En ook dat niet elke non-op transpersoon maar sekswerker is.
Ik denk dat het voor cismensen just wel goed is om te zien, maar ik denk niet dat ze die bereiken...
Mijn eigen zus zegt zelfs van "dat hoef ik niet te zien, mijn interesse ligt er niet".
Dat vind ik wel jammer.
Maar wie wet kijken er wel mannen die rare ideeën hebben die nu wel rechtgeslagen worden.
Persoonlijk kijk ik met kromme tenen en ik zit me boos te maken, maar dat het voor emoties op zich zorgt vind ik zelf wel beter dan een programa waarbij ik ondertussen op Facebook ga koekeloeren, gewoon omdat het niks oproept....
Maar goed, ik ben het ook niet helemaal met het format en thema eens hoor.
Want het grootste probleem ligt inderdaad bij het feit dat het een zoektocht naar liefde is en hoewel liefde veelomvattend is denk ik niet dat ze die in de vorm van een persoon om van te houden zullen vinden op de aangereikte manieren. Maar misschien is dat ook wel niet het einddoel, maar dat ze meer van zichzelf gaan houden....
Maar wat er ondertussen voorbij komt, toont wel degelijk hoe veel mensen doen en denken.
Ga maar eens een topic openen over transgenders op een cis forum waar veel jongeren komen. Wordt je echt niet blij van.
Kun je nog zoveel goede ervaringen hebben, dat er transfobie bestaat valt niet te ontkennen.
Om er zo mee geconfronteerd te worden is niet prettig, maar ik vind niet dat we hoeven te doen alsof het niet bestaat.
Liefde is één ding, maar een date kun je tegenwoordig wel degelijk gemakkelijk vinden met de middelen van nu.
Wat daar uit komt is natuurlijk de vraag. Persoonlijk verwacht ik geen liefde te vinden via dates of inderdaad op jongens op een vol terras afstappen. Ik weet niet wat hun verwachtingen zijn als je meteen roept dat je een transpersoon bent inderdaad.Geef iemand de tijd om jou als persoon te leren kennen.
Ik snap waarom ze mensen gezocht hebben die een zwaarder verhaal te brengen hebben, dat geeft betere TV dan de gemiddelde happy transhuisvrouw bekijken om het maar cru te zeggen.
Ik denk dat ze juist in beeld willen brengen dat als je dan als vrouw of man door het leven gaat dat het niet meteen de oplossing is voor al je problemen ofzo en, wat ik ook wel goed vind, ze geven je niet het idee dat het draait om "we naaien er wel even een piemel aan, of boetseren wel even een vagina voor je" , waardoor de mythe maar blijft dat je als transpersoon een "omgebouwde man of vrouw" bent.
Wat dat betreft denk ik dat ze dat wel goed proberen te ontkrachten. En ook dat niet elke non-op transpersoon maar sekswerker is.
Ik denk dat het voor cismensen just wel goed is om te zien, maar ik denk niet dat ze die bereiken...
Mijn eigen zus zegt zelfs van "dat hoef ik niet te zien, mijn interesse ligt er niet".
Dat vind ik wel jammer.
Maar wie wet kijken er wel mannen die rare ideeën hebben die nu wel rechtgeslagen worden.
Persoonlijk kijk ik met kromme tenen en ik zit me boos te maken, maar dat het voor emoties op zich zorgt vind ik zelf wel beter dan een programa waarbij ik ondertussen op Facebook ga koekeloeren, gewoon omdat het niks oproept....
Maar goed, ik ben het ook niet helemaal met het format en thema eens hoor.
Want het grootste probleem ligt inderdaad bij het feit dat het een zoektocht naar liefde is en hoewel liefde veelomvattend is denk ik niet dat ze die in de vorm van een persoon om van te houden zullen vinden op de aangereikte manieren. Maar misschien is dat ook wel niet het einddoel, maar dat ze meer van zichzelf gaan houden....
Maar wat er ondertussen voorbij komt, toont wel degelijk hoe veel mensen doen en denken.
Ga maar eens een topic openen over transgenders op een cis forum waar veel jongeren komen. Wordt je echt niet blij van.
Kun je nog zoveel goede ervaringen hebben, dat er transfobie bestaat valt niet te ontkennen.
Om er zo mee geconfronteerd te worden is niet prettig, maar ik vind niet dat we hoeven te doen alsof het niet bestaat.
"We vinden steun bij de mensen die het met ons eens zijn, en groei bij de mensen die het met ons oneens zijn" Frank A.Clark
-
Anon20190501
Ach ja, sex sells, misery sells, youth sells, en ook openbare omroepen hebben kijkcijfers nodig.
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)