Ylse naar Kanhai, datum is bekend

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Ylse
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Ylse naar Kanhai, datum is bekend

Bericht door Ylse »

Dank jullie wel voor de aanbevelingen en linkjes met spullen die nodig zijn. Ik heb al wat dingen gehaald en straks komt er iemand in verband met de WMO een keukentafelgesprek voeren over wat de gemeente nog voor mij zou kunnen betekenen.
  • - zitring, gekocht bij hulpmiddelen winkel
    - dilateersetje, gekocht bij pelvision
verder denk ik er aan om strakjes een abonnement op Netflix te nemen om wat tijd te kunnen doden.

Maar....

ik las dat @Emma zich ongans heeft gesjouwd aan glijmiddel vanuit Thailand omdat dat daar zo goedkoop is. Nu kwam ik op mijn speurtocht https://www.beslist.nl/overig/d02187354 ... el_5l.html dit tegen. Ik vroeg mij af of dat niet veel handiger is als elke keer die kleine flesjes kopen voor veel te veel geld. Iemand hier ervaring mee?
All changes;
even the most longed for,
have their melancholy;
for what we leave behind us is a part of ourselves;
we must die to one life before we can enter another.

Anatole France
Anon20190122

Bericht door Anon20190122 »

:shock: zo jij bent nogal wat van plan! :lol:

Zorg maar dat je een paar tubes ky gel in huis hebt daar red je het echt wel meer hoor.
Ylse

Bericht door Ylse »

tanisha schreef::shock: zo jij bent nogal wat van plan! :lol:

Zorg maar dat je een paar tubes ky gel in huis hebt daar red je het echt wel meer hoor.
Wij gebruiken meestal de halve literfles X-Man, kunnen we ook al heel lang op vooruit. Het was meer nieuwsgierigheid omdat Emma aangaf dat ze voor de terugreis de koffers volgestort hadden met glijmiddel.

Ik heb werkelijk geen idee hoe snel het gaat, kan altijd nog een familievat glijmiddel bestellen. (Krijgt ineens beelden van een glijmiddel worstelwedstrijd in haar hoofd :oops: :lol: :fpalm:
All changes;
have their melancholy;

Anatole France
Anon20180501

Bericht door Anon20180501 »

lol... :)
Emma
Beheerder
Voornaamwoorden: Zij/haar

Bericht door Emma »

Ik heb een voorraad voor ongeveer twee maanden meegenomen. De eerste drie maanden is het aanbevolen met een gel op waterbasis te werken omdat ik drie keer per dag in de douche met de sproeier de boel schoon sta te maken na het dilateren. Na ongeveer drie maanden kan ik naar olie gaan kijken, zoals bijvoorbeeld amandelolie of kokosolie. En dan wordt het heel persoonlijk wat je het prettigst vindt.

De Thaise Q-C is wat minder plakkerig dan KY, naar men zegt. Bovendien ben ik er erg tevreden over, en kostte een tube Q-C van 50 gram omgerekend €1,10 terwijl een tube KY van 82 gram hier bij een beetje betrouwbare webshop al snel €6 kost.

De gel uit je link is voor veterinair gebruik... Zou best eens kunnen dat daar iets in zit waar beschadigde huid wat minder goed op reageert. Ik heb wel gehoord dat er mensen zijn die gel gebruikten die normaal gesproken toegepast wordt bij echografie. Maar ook die is niet altijd geschikt, geen idee welke je dan zou moeten hebben. Ik heb toen ik het hoorde wel gezocht en kwam er toch erg veel tegen waar op stond dat het alleen toegepast mocht worden op onbeschadigde huid, of vergelijkbare waarschuwingen. Maar de basis, water met glycerine, blijft wel hetzelfde.

Q-C was dus mijn beste gok. Vandaar.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Rianne62

Bericht door Rianne62 »

Hoi Ylse,

Gefeliciteerd, wat geweldig dat het nu snel gaat gebeuren. (Misschien zien wij elkaar nog want ik ga de 11e van de 11e bij Kanhai op de tafel).

Liefs, Rianne
Link naar mijn blog: http://www.opentopvrouw.com/
"Transvrouw in de blender en meer"
Anon20230219

Bericht door Anon20230219 »

Gefeliciteerd met dit mooie nieuws.

Nog kleine 4 weken en dan is het zover.

Liefs:Lisa
Ylse

Bericht door Ylse »

Wat misschien ook wel handig is om te weten is dat je via de WMO bij je gemeente bijvoorbeeld hulp in de huishouding kan aanvragen. Nu komt mijn vriendin wel tijdelijk bij me wonen maar ook zij heeft haar eigen huishouding nog te voeren. Verder zou het zo maar kunnen dat ze weer een baantje vind en dan alsnog aan het werk zal moeten.

Ik heb dus huishoudelijke hulp aangevraagd en toegewezen gekregen. Ik betaal daar een kleine eigen bijdrage voor maar daarvoor krijg ik wel 3,5 uur per week hulp in de huishouding voor. En dat is ook wel erg fijn moet ik zeggen.

Het aftellen is begonnen........nog 3 weken
All changes;
have their melancholy;

Anatole France
Ylse

Bericht door Ylse »

Vandaag de voorbereidende medicatie bij de apotheek opgehaald. Ik mag vanaf vannacht 12 uur geen vast voedsel meer tot mij nemen en zal moeten overleven op flesjes Nutridrink. Verder mag ik morgenochtend beginnen met een laxeermiddel waarvan de apotheek mij een hele doos heeft meegegeven terwijl ik slechts 2 zakjes nodig ben. Wat dan wel lastig kan zijn is dat ik morgen nog wel een zakelijke afspraak heb staan waar ik naar toe moet en dat ik nog wat werk moet overdragen aan collega's. We gaan het meemaken.

Ik zal donderdag een hoog/laag bed aangeleverd krijgen thuis zodat ik na de operatie gewoon op de begane grond kan blijven slapen. Donderdagavond eerst een klysma en dan naar ons logeeradres in de buurt van Alkmaar. En dan vrijdagmorgen bij het ontwaken nogmaals een klysma en dan op naar Alkmaar om me daar om 07:45 te melden voor de operatie.

Heel stiekem vind ik het nu toch wel spannend worden.
All changes;
have their melancholy;

Anatole France
Anon20230219

Bericht door Anon20230219 »

Ylse schreef:Vandaag de voorbereidende medicatie bij de apotheek opgehaald. Ik mag vanaf vannacht 12 uur geen vast voedsel meer tot mij nemen en zal moeten overleven op flesjes Nutridrink. Verder mag ik morgenochtend beginnen met een laxeermiddel waarvan de apotheek mij een hele doos heeft meegegeven terwijl ik slechts 2 zakjes nodig ben. Wat dan wel lastig kan zijn is dat ik morgen nog wel een zakelijke afspraak heb staan waar ik naar toe moet en dat ik nog wat werk moet overdragen aan collega's. We gaan het meemaken.

Ik zal donderdag een hoog/laag bed aangeleverd krijgen thuis zodat ik na de operatie gewoon op de begane grond kan blijven slapen. Donderdagavond eerst een klysma en dan naar ons logeeradres in de buurt van Alkmaar. En dan vrijdagmorgen bij het ontwaken nogmaals een klysma en dan op naar Alkmaar om me daar om 07:45 te melden voor de operatie.

Heel stiekem vind ik het nu toch wel spannend worden.
Kan het mij voorstellen hoor, eindelijk is het zover :)

Dat het allemaal voorspoedig mag verlopen, aan je voorbereiding zal het niet liggen elk geval..

Liefs:Lisa