Zelf medicatie en geen recept

Psychologen en procedures
Anon20190209

Re: Zelf medicatie en geen recept

Bericht door Anon20190209 »

Hai Alice,

Progynova is inderdaad geen Ethinyl Estradiol maar Estradiolvaleraat.

Ethinyl Estradiol wordt sowieso al vanaf het jaar 2000 niet meer voorgeschreven door het VU. Dus daar geen zorgen voor hier in Nederland ;)
Amy

Bericht door Amy »

eline-q schreef:
Tamara schreef: Het gaat me nu geld kosten ik wil niet meer terug naar begin.
Het leven voor mij heeft geen waarde meer als ik miljoen heb ben ik niet meer blij ik heb mijn gezin kwijt.
Pas alsjeblieft op! Dit is veel te veel! Met zulke doses loop je grote risoco's:

- Progynova is Ethinyl-Estradiol -->Deze vorm van oestrogeen zorgt voor een grotere kans op trombose en de daaruit volgende longembolie/beroerte. Ook moet het door je lever verwerkt worden, wat ervoor zorgt dat je lever meer voor z'n kiezen krijgt. Hierdoor wordt de kans op leverschade, kanker en eventuele leveruitval groter. De normale dosis ligt bij 4 mg/dag.

- Androcur is Cyproteron-Acetaat --> Dit synthetische hormoon staat al jaren bekend om de grote risico's voor leveruitval en depressie, vanwege deze redenen is het niet toegestaan in de VS. Deze leverproblemen beginnen te tellen vanaf doses boven de 100 mg/dag. Zelf neem ik 10 mg/dag en het werkt al!

Om een lang verhaal kort te maken: met zulke hoge doseringen loop je de kans om meer dan alleen je gezin te verliezen, het kan je je gezondheid en zelfs je leven kosten. Pas alsjeblieft op en zoek medische begeleiding! Ga nooit zelf met hormonen aan de slag zonder regelmatige bloedonderzoeken. Er is vast een arts die je wil begeleiden, maar misschien zal je wel een andere moeten zoeken.

Wat betreft psychologische begeleiding: misschien kan je een kijkje nemen bij de Psycho Informa Instellingen https://psychoinforma.nl/. De wachtlijsten zijn er kort en de psychologische begeleiding is goed.

Pas alsjeblieft goed op jezelf!
Progynova is geen Ethinyl-Estradiol, het is gewoon bio identieke estradiol als valeraat (hetzelfde als wat met injecties wordt gegeven). Het wordt door je lever en in je bloed plasma gescheiden in die bio identieke estradiol en valeriaanzuur. Het heeft niet meer risicos als de biologische oestrogeen die door de lichamen van bio vrouwen stroomt.

Een dosis van 8 mg is niet eens zo heel gek. Zo ver ik weet is dat zelfs de standaard dosis die in de US gebruikt wordt.

150mg androcur aan de andere kant is wel heel veel en dat zou ik wel minderen.
Veerle Mertens

Bericht door Veerle Mertens »

Zonder recept geen aflevering, daar ben ik als Apothekersassistente in mijn dagelijkse werkzaamheden ook heel duidelijk in. Dat is niet voor niets.