TV tip, Love me gender

Nieuwsberichten
Simão

Re: TV tip, Love me gender

Bericht door Simão »

Jee, heftig, Charlotte. Ging het om alleen volgen of werd je ook nog bestookt met vragen ofzo?
"We vinden steun bij de mensen die het met ons eens zijn, en groei bij de mensen die het met ons oneens zijn" Frank A.Clark
Charlotte_C

Bericht door Charlotte_C »

Het ging op optie 2. Ik had duidelijk aangegeven geen interesse te hebben in hun vragen en dan gewoon nog doorgaan. Zelfs jaren later als ik eraan terugdenk heeft het nog een hoge amusementswaarde. Sneu dat ze zo aan hun beelden moeten komen toch :).

On topic, Laten we hopen dat ze bij Love Me Gender zo niet aan de beelden zijn gekomen :)

Groetjes,

Charlotte
However far we travel. Wherever we may roam. The center of the circle will always be our home
Anon20230219
Voornaamwoorden: zij/haar

Bericht door Anon20230219 »

Charlotte_C schreef: On topic, Laten we hopen dat ze bij Love Me Gender zo niet aan de beelden zijn gekomen :)

Groetjes,

Charlotte
Hoop het ook niet, zal het even op nemen vanavond was zal wel bezoek hebben dus kijk het ietsje later.
Charlotte_C

Ik kijk het meestal even als ik om half vier wakker ben, niks of niemand om me heen en de volle aandacht voor het programma.
However far we travel. Wherever we may roam. The center of the circle will always be our home
Anon20230219

Ja ik heb dan meestal rond die tijd altijd app verkeer dus dan kan ik mij moeilijk op het programma focussen..
Anon20230219

Ik ben blij dat ik de uitzending analoog ernaast opnam want kwam vanwege de zware dag niet helemaal binnen..
Wat mij persoonlijk echt wel een spanningsmoment gaf dat Jennifer aan haar date vertelde dat ze transgender was, ze later nog wat drinken gaat halen en die gast zit te appen met een vriend daarover..vond het knap hoe ze het achteraf nog redelijk goed opnam maar toch..kon haar pijn voelen..
Ben benieuwd hoe jullie deze uitzending hebben ervaren, nogmaals kijk hem nog een keer op het gemak dat ik niet steeds allerlei ellende op telefoon gaat binnen krijgen..
Heb de recorder zo ingesteld dat hij het automatisch opneemt..
Jer158

Bericht door Jer158 »

Heb net de aflevering gezien. Net als jij, Lisa, vond ik dat moment van Jennifer en haar date echt niet chill. Ze reageerde heel sportief, maar ik zat mij op te vreten over die gast. Wees eens een man!

Overigens is Renés worsteling wel heel herkenbaar, zij het in iets mindere mate. Hij heeft de eerste 20 jaar van zijn leven geprobeerd om niet op te vallen, te "verdwijnen", net als ik. Gaat bij mij ook nog wel een ding worden om daar overheen te komen.
Hung her from the branches of a mango tree
Charlotte_C

In tegenstelling tot andere keren heb ik deze aflevering wel gewoon gisterenavond via de tv gezien, maar wat ik zag beviel me weer eens een keertje totaal niet. Ik weet persoonlijk niet waar ik grotere problemen mee had, dit kunnen verschillende momenten zijn.

Ten eerste had je daar het moment waarop Jennifer iets te drinken ging halen en die jongen inderdaad meteen zijn vrienden ging appen. Ze is nog aardig rustig gebleven, maar ik zou zelf op dat moment zoiets gehad hebben van "oke deze dat is nu over, have a nice life". Ik vond het echt grofweg asociaal. Maar ik geloof aan de andere kant ook wel dat dit het type jongen is dat zelfs nog van een geboren vrouw de minpunten met zijn vrienden zou gaan zitten bespreken via de app. Maar het blijft een feit dat het tenenkrommend was. Goed zo EO, NOT!.

Wat er gebeurde tijdens die zogenaamde training vond ik ook weer echt de overtreffende trap van die 'training' die René laatst van die coach ontving. Dit ging vele malen verder en overschreed zelfs gewoon elke grens van fatsoen, lichamelijke integriteit en respect. Eerst wordt gezegd dat iedereen het moet zeggen als het voor hem/haar te ver gaat en als dat dan gebeurt, wordt dit als onzin weggezet. Er volgt zelfs een hele intimidatie waarin Jennifer (die echt het primaire slachtoffer is van de EO deze aflevering) en daarna René op stuitende wijze te kijk worden gezet en een schuldgevoel kregen aangepraat juist omdat ze wilden stoppen. Dat noemt zich trainer. Dit heette vroeger bij ons op school gewoon pesters en deze lui hebben van die hobby hun beroep gemaakt. Bah.

Ik hoop niet dat dit alles te negatief overkomt, maar ik moest mijn gedachten over deze aflevering echt even kwijt. De positieve kant waar ik naar gezocht heb, was er gewoonweg niet deze keer.

Groetjes,

:hbeat: Charlotte :hbeat:
vickyblauw

Bericht door vickyblauw »

Ik vind elk dating-programma tenenkrommend. Vroeger al "Op goed geluk" met Carry Tefsen, "All you need is love" met Robert ten Brink en het trouwprogramma van Linda de Mol was echt de druppel.
Ik kijk er niet naar.

Net of een mens niet alleen mag zijn.
You can't run away from the person you are in your heart. Just be!
Simão

Bericht door Simão »

Ik snap de drang niet om meteen op tafel te gooien dat je een transgender persoon bent, helemaal als er in bed niet ontdekt gata worden dat het zo is.
Kijk als je een transman bent met een vagina, of transvrouw met een penis, dan is dat wel even een dingetje dat je moet vertellen voordat de broek uitgaat, maar zoals Jennifer, wat voegt het toe om te vertellen dat je geboren bent als jongetje? Als je de behoefte hebt om dat te vertellen doe het dan wanneer het relevant is en een date met een wildvreemde lijkt me niet hét moment om daarmee op tafel te komen.

Het is natuurlijk niet echt een dating programma maar er wordt gevolgd hoe een en ander gaat als je transgender bent.

Wat betreft die coach, die was er wel om juist er voor te zorgen dat het afwachten of weglopen of zelf overlopen worden wordt doorbroken en dat gaat alleen als je dat op dat moment dan wel doet. Dat los je met gewoon praten niet op. Het moet ervaren worden, dus hoewel ik het pijnlijk vond, snap ik wel dat juist dat de bedoeling was en dat er dus wel professioneel gehandeld is.
Ik zag dat niet als intimideren.
Ze doen niet zomaar wat, ze werken ergens naar toe en dat is bereikt.

Ik zie niet hoe Jennifer slachtoffer is van de EO. Er wordt gewoon realiteit getoond. Die kan ze zelf grotendeels sturen. Het is niet zo dat de regie vertelt met wie ze uit moet gaan en die mensen waar ze mee uitgaat instrueert om zus of zo te doen.
En er wordt ook niet zo ge-edit dat ze slecht voor de dag komt. Ik heb ontzettend veel bewondering voor allemaal en dat wordt gecreeërd door hoe een en ander benaderd en gemonteerd wordt.
Ik zou de EO daarvoor best een veer in de kont willen steken.
Dat hele daten vind ik persoonlijk niet hoopgevend, maar aan de andere kant gebruiken ze het, blijkt, meer als aanleiding om bepaalde problemen waar ze op stuiten uit te lichten dan dat ze nou echt de mensen aan de man denken te brengen om het zo zeggen.

Ik begin steeds duidelijker het concept van de serie te zien en sta er steeds positiever tegenover.

Ik vraag me alleen nog steeds af wie het eigenlijk bereikt.
Maar al zouden er alleen transpersonen en hun eventuele partners naar kijken, dan is het al nuttig om te zien dat je niet de enige bent die tegen bepaalde dingen aanloopt en hoe anderen daar mee omgaan...
"We vinden steun bij de mensen die het met ons eens zijn, en groei bij de mensen die het met ons oneens zijn" Frank A.Clark