Nieuwe chat! Zie dit topic.

naar de kapper

Make-up, kleding, en zo voort
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: naar de kapper

Bericht door Anon20230219 »

Nate_0 schreef: Overigens ken ik mensen met wel hele lelijke haarstijlen dus ik weet niet of het voor iedereen daadwerkelijk zo belangrijk is.... Ik ken iemand die de voorkant als een soort van Spock achtig iets heeft en de zijkanten en achterkanten zijn lang... Mensen met matjes die hun haar nooit kammen ken ik ook, met name mannen, en dan denk ik... als je het niet verzorgt, kies dan voor een haarstijl waar je ook geen werk in hoeft te steken (en ga vaker dan 1x per jaar naar de kapper).
Euh nee snap wat je bedoelt...zie ook weleens dames voorbij wandelen met echt mooi haar maar het eruit als een schuurspons welke een nacht in een sopje heeft liggen weken...
Wat ik persoonlijk echt ontzettend goor vind is dat rasta haar, zowel bij mannen als vrouwen..er ziet er onwijs vet uit en de lucht is ook niet te harden..
Of dat dames 1 kant helemaal kaal scheren en de andere kant lang laten, bij deze dame stond het eigenlijk niet eens zo verkeerd omdat ze Gothic gekleed was en toch vond ik het een partij zonde..
Ze had echt prachtig vol haar en dan scheer je gewoon 1 kant kaal...
Maar ik zag tijdje geleden op TV toch mannen met kaalheid welke duizenden euro's er tegen aan gooien om maar een mooi vol koppie met een soort van gedekt kapsel te krijgen.
Dus haar is voor heel veel mensen echt belangrijk..voor mij elk geval wel :)
Gebruikersavatar
Venusss
Berichten: 577
Lid geworden op: 17 okt 2016, 23:12
Gender: Trans MtF
Locatie: omg. rotterdam

Re: naar de kapper

Bericht door Venusss »

Gaan hier wel eens mensen naar Kinky Kappers? ze doen daar voornamelijk extravagante mensen/net wat anders of die speciale wensen hebben. Bben daar echt super tevreden maar is wel prijzig
Liefs Iris
Als je niet gelukkig bent met jezelf kun je een ander ook niet gelukkig maken
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: naar de kapper

Bericht door Anon20230219 »

Venusss schreef:Gaan hier wel eens mensen naar Kinky Kappers? ze doen daar voornamelijk extravagante mensen/net wat anders of die speciale wensen hebben. Bben daar echt super tevreden maar is wel prijzig
Nee ik vind een gewone kapsalon al duur genoeg, en ik laat het voorlopig gewoon doorgroeien..
Gebruikersavatar
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3639
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: naar de kapper

Bericht door Irene_de_Vreede »

Ik zelf niet maar een van mijn kinderen komt er regelmatig.
Irene
zuidwest
Berichten: 108
Lid geworden op: 05 jun 2019, 22:19
Gender: Trans MtF

Re: naar de kapper

Bericht door zuidwest »

Even dit draadje reactiveren, want ik heb een vraag voor jullie

Ik ben nog niet in transitie (moet zelfs nog starten met diagnostisch traject) maar heb wel mijn haar voor mijn doen als man al behoorlijk lang laten groeien (het viel namelijk al een aantal mensen op het werk op dat mijn haar behoorlijk lang was). Echter, ik kan nu nog niet een typisch dameskapsel nemen, maar er zal binnen enkele weken toch wel iets gefatsoeneerd moeten worden omdat ik anders dingen moet gaan uitleggen die ik nu nog niet kan uitleggen.

Maar ik weet niet goed naar welke kapper te gaan (regio Den Haag). Naar een herenkapper, dameskapper of kapper voor zowel man/vrouw? Er moet wat af maar het moet enkel gefatsoeneerd worden, het moet zeker niet kort. Is het verstandig om aan te geven dat ik transgender ben en op termijn voor een dameskapsel kom, zodat met het knippen van mijn haar daar al rekening mee wordt gehouden?

Omdat ik gelukkig veel haar heb, wil ik op termijn een lang kapsel dat ik mooi kan opsteken of lekker sportief in een staart, maar is het dan misschien goed om daar nu al de basis bij deze knipbeurt te leggen?

Deze new-born-vrouw weet namelijk nog niet hoe ze hier mee moet omgaan.
Gebruikersavatar
Marica
Berichten: 2917
Lid geworden op: 31 mei 2018, 15:57
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Woubrugge

Re: naar de kapper

Bericht door Marica »

zuidwest schreef: 12 nov 2019, 22:07 Even dit draadje reactiveren, want ik heb een vraag voor jullie

Ik ben nog niet in transitie (moet zelfs nog starten met diagnostisch traject) maar heb wel mijn haar voor mijn doen als man al behoorlijk lang laten groeien (het viel namelijk al een aantal mensen op het werk op dat mijn haar behoorlijk lang was). Echter, ik kan nu nog niet een typisch dameskapsel nemen, maar er zal binnen enkele weken toch wel iets gefatsoeneerd moeten worden omdat ik anders dingen moet gaan uitleggen die ik nu nog niet kan uitleggen.

Maar ik weet niet goed naar welke kapper te gaan (regio Den Haag). Naar een herenkapper, dameskapper of kapper voor zowel man/vrouw? Er moet wat af maar het moet enkel gefatsoeneerd worden, het moet zeker niet kort. Is het verstandig om aan te geven dat ik transgender ben en op termijn voor een dameskapsel kom, zodat met het knippen van mijn haar daar al rekening mee wordt gehouden?

Omdat ik gelukkig veel haar heb, wil ik op termijn een lang kapsel dat ik mooi kan opsteken of lekker sportief in een staart, maar is het dan misschien goed om daar nu al de basis bij deze knipbeurt te leggen?

Deze new-born-vrouw weet namelijk nog niet hoe ze hier mee moet omgaan.
Ik heb dat gewoon gezegd tegen mijn kapper (dames en heren kapper) En er werd rekening mee gehouden omdat ik ook lang haar wilde (ik had stekeltjes)
Nu kan ik een staartje in doen heb ik een vrouwelijk kapsel. Soms rol ik die staart op en zet die vast met een haarklem. Staat superleuk.
ImageJeg er Marica, jeg er en Lastebilsjåfør og Norge gal :)
Lise
Berichten: 629
Lid geworden op: 23 dec 2013, 00:25
Gender: Onzeker
Locatie: Utrecht

Re: naar de kapper

Bericht door Lise »

ik zou doen waar jij je zelf comfortabel bij voelt; als je zoiets persoonlijks met een kapper wil bespreken, vooral doen. maar anders, het hoeft echt niet.

m/v kapper lijkt me sowieso het handigst, maar die zijn er ook het meest toch? als je het lastig vindt het erover te hebben, kan je dan niet gewoon aan je kapper omschrijven wat voor soort haar je wil zonder het daarbij over gender te hebben? ook veel mannen hebben lang haar dat je kan opsteken.

ik ben ruim een half jaar geleden naar mijn kapper gestapt met de foto van een vrouw met een (heel tof) androgyn kapsel. sindsdien werken we daar een beetje in fases naar toe zonder dat ik het idee heb dat mijn kapper daar nou van op keek. misschien is dat een idee?
Gebruikersavatar
Vethrvolnir
Berichten: 2347
Lid geworden op: 27 mei 2019, 20:07
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: hij/hem

Re: naar de kapper

Bericht door Vethrvolnir »

ik ga dus naar de barbier tot nu toe en ik heb ook gezegd ' ik wil een mannenkapsel' . maar volgens mij beginnen ze zich ongemakkelijker te voelen bij ieder bezoek. ik in ieder geval wel. :/ ik zoek een nieuwe barbier. jammer deze is erg goed.
:shock:
Tiffan
Berichten: 68
Lid geworden op: 09 sep 2019, 20:54
Gender: Non-binair

Re: naar de kapper

Bericht door Tiffan »

zuidwest schreef: 12 nov 2019, 22:07 Er moet wat af maar het moet enkel gefatsoeneerd worden, het moet zeker niet kort. Is het verstandig om aan te geven dat ik transgender ben en op termijn voor een dameskapsel kom, zodat met het knippen van mijn haar daar al rekening mee wordt gehouden?

Omdat ik gelukkig veel haar heb, wil ik op termijn een lang kapsel dat ik mooi kan opsteken of lekker sportief in een staart, maar is het dan misschien goed om daar nu al de basis bij deze knipbeurt te leggen?
Je hoeft nog niet te zeggen dat je transgender bent, denk ik, maar ik zou het persoonlijk wel doen als je echt voor het dameskapsel wilt gaan. Anders begrijpen ze het misschien verkeerd, en laten ze er met de beste bedoelingen te veel mannelijke elementen in zitten. (Ik heb het omgekeerde ervaren toen ik het er meer mannelijk uit wilde laten zien.)

Ik heb geen ervaring met krullen maar wel met lang stijl haar. Als je het nu gewoon 'rechttoe, rechtaan' laat fatsoeneren zonder dat er veel af gaat, dan kan er niet veel kwaad denk ik, wat betreft later er een dameskapsel van maken. Gewoon zeggen dat je er zo min mogelijk af wilt. Hoe meer je er nu aan laat zitten, hoe meer kanten je later op kan als je meer een dameskapsel wilt. Daar hoef je nu volgens mij dus nog geen basis in te leggen. Je kunt wel zeggen dat je het nog langer wilt laten groeien, dus alleen bijpunten/fatsoeneren, dan groeit het tenminste duidelijk, in plaats van dat het aan de onderkant sneller splijt en klit dan er aan de bovenkant bij kan groeien.

Voor in de toekomst, als je een dameskapsel wilt: stel je er laagjes in wilt, vertel er dan bij dat je het wel/niet allemaal in een staart wilt kunnen dragen, of dat je het misschien niet erg vindt als er haar (bijv aan de voorkant bij je gezicht) niet lang genoeg is om weggebonden te worden. Ik kan niet goed tegen haar in mijn gezicht, dus dat was mijn belangrijkste criterium toen het nog lang was: het moet allemaal nog in een lage staart kunnen! Ik hou niet van clipjes of schuifjes om het mee vast te zetten, maar dat kan natuurlijk wel.
Succes :)
Tiffan
Berichten: 68
Lid geworden op: 09 sep 2019, 20:54
Gender: Non-binair

Re: naar de kapper

Bericht door Tiffan »

Vethrvolnir schreef: 13 nov 2019, 15:05 ik ga dus naar de barbier tot nu toe en ik heb ook gezegd ' ik wil een mannenkapsel' . maar volgens mij beginnen ze zich ongemakkelijker te voelen bij ieder bezoek. ik in ieder geval wel. :/ ik zoek een nieuwe barbier. jammer deze is erg goed.
Waarom denk je dat ze zich ongemakkelijk voelen? En waarom jij?