TED TALK: Uiterlijk van vrouwen
-
Anon20230219
- Voornaamwoorden: zij/haar
Re: TED TALK: Uiterlijk van vrouwen
Nou niet schrikken maar kijk maar eens rechts, en denk dat dan in over de wang met grote stalen krammen waarmee ik erg lang moest blijven lopen en een neus waar een gat in zat.

-
Jer158
Niet schrikken, zegt ze.
Lisa, ik zie serieus helemaal niets wat ik bij een ander niet zou zien. Natuurlijk zal het er in het verleden opvallender hebben uitgezien, maar volgens mij heb je nu niets meer te vrezen qua reacties! Je ziet er hartstikke goed uit. Vrouwelijk kinnetje enzo. Krijg je nu nog steeds vervelende reacties? Ik kan mij oprecht niet voorstellen dat iemand hierom raar zou doen. Misschien vat je dingen wat negatiever op dan ze bedoeld zijn, omdat je zo weinig zelfvertrouwen hebt? Nergens voor nodig, meid!
Laatst gewijzigd door Jer158 op 21 okt 2016, 21:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Hung her from the branches of a mango tree
-
Simão
Het zal er inderdaad wel indrukwekkend hebben uitgezien. Zijn er veel ingrepen geweest om het zo mooi te herstellen?
"We vinden steun bij de mensen die het met ons eens zijn, en groei bij de mensen die het met ons oneens zijn" Frank A.Clark
-
Anon20180501
Beide Jer, het is een wisselwerking maar het begint ermee hoe ik het zelf ervaar. Ik raakte in die tijd een stukje gevoel van eigenwaarde kwijt, je hebt ook een bepaald imago opgebouwd en die had ik graag willen behouden, ik althans, en schaamte speelt daarin ook zeker een rol, maar beslist geen leidende...Jer schreef...
@ Daniéla: Dus meer hoe je zelf je eigen uiterlijk ervaart, in plaats van wat fenke aangeeft: hoe jouw uiterlijk door anderen ervaren wordt en hoe jij dát weer ervaart? Ik denk dat dysforie voor veel mensen ook zo ervaren kan worden.
Het heeft inderdaad heel wat raakvlakken met gd...
-
Anon20230219
Nou ik vind je er goed uit zien hoor Daniéla maar je kan misschien geestelijk even een optater krijgen waardoor je even minder zeker voelt.Daniéla schreef:Beide Jer, het is een wisselwerking maar het begint ermee hoe ik het zelf ervaar. Ik raakte in die tijd een stukje gevoel van eigenwaarde kwijt, je hebt ook een bepaald imago opgebouwd en die had ik graag willen behouden, ik althans, en schaamte speelt daarin ook zeker een rol, maar beslist geen leidende...Jer schreef...
@ Daniéla: Dus meer hoe je zelf je eigen uiterlijk ervaart, in plaats van wat fenke aangeeft: hoe jouw uiterlijk door anderen ervaren wordt en hoe jij dát weer ervaart? Ik denk dat dysforie voor veel mensen ook zo ervaren kan worden.
Het heeft inderdaad heel wat raakvlakken met gd...
-
Anon20230219
Nou je ziet het nog best goed hoor en vooral kinderen die kleiner zijn zien dat er iets ontbreekt.Jer158 schreef:Niet schrikken, zegt ze.Lisa, ik zie serieus helemaal niets wat ik bij een ander niet zou zien. Natuurlijk zal het er in het verleden opvallender hebben uitgezien, maar volgens mij heb je nu niets meer te vrezen qua reacties! Je ziet er hartstikke goed uit. Vrouwelijk kinnetje enzo. Krijg je nu nog steeds vervelende reacties? Ik kan mij oprecht niet voorstellen dat iemand hierom raar zou doen. Misschien vat je dingen wat negatiever op dan ze bedoeld zijn, omdat je zo weinig zelfvertrouwen hebt? Nergens voor nodig, meid!
Weet nog dat ik na de zoveelste bloeduitstorting in de nacht in de spiegel keek en dacht:Nou ik kan zo in Hellraiser deel zoveel..
Een week later met spoed opgenomen omdat mijn neusvleugel begon af te sterven, nadat die operatie eenmaal achter de rug was ben ik jankend het ziekenhuis uit gerend, het is dat mijn moeder thuis zat te wachten maar heb een tijdje overwogen mij onder een naderende vrachtwagen te gooien.
In totaal is het 7 keer geopereerd geweest en alles bij elkaar zo'n 3 jaar mee bezig geweest, maart 2013 was de laatste operatie in Utrecht..
Dit om even ook antwoord te geven op Samao zijn vraag
-
Jer158
-
Anon20180501
O maar dat geloof ik wel hoor Simão, net als ik natuurlijk ook gewoon af en toe thuis ben...Simão schreef...
Ik beweeg me gewoon in de maatschappij hoor, met de kudde mee, ik leef niet geisoleerd in een hutje op de hei. Zo wóón ik wel, maar dat is weer een ander verhaal.
En verder heb je natuurlijk gelijk dat je je niet moet kisten omdat anderen iets vinden van je uiterlijk, en als het wel zo is dan moet daar inderdaad aandacht aan besteedt worden, eventueel hulp van buitenaf. Maar soms ligt het net even iets anders, maar dat heb je inmiddels al wel gelezen denk ik...
-
Anon20180501
Dank je Lisa, maar jij ook hoor en ik vind dat Jer het wel heel mooi gezegd heeft, ik sluit me daar zonder meer of minder bij aan...Lisa schreef...
Nou ik vind je er goed uit zien hoor Daniéla maar je kan misschien geestelijk even een optater krijgen waardoor je even minder zeker voelt.
Die geestelijke optaters die jij hebt gehad heb ik inderdaad ook zat gehad, en op die momenten kon je me ook oprapen, wat kan een mens toch klein worden soms. Maar niet alles heeft me eronder gekregen en ik kan nog steeds vechten... net als jij, we zijn niet zielig...
-
Anon20180501
• 1x is wel genoeg