TED TALK: Uiterlijk van vrouwen

Make-up, kleding, en zo voort
Nate_0

Re: TED TALK: Uiterlijk van vrouwen

Bericht door Nate_0 »

maar heb een tijdje overwogen mij onder een naderende vrachtwagen te gooien.
Ja, doe dat maar niet. Als je het overleeft lig je zo 4 weken in het ziekenhuis en sterft er waarschijnlijk meer af dan een deel van je neus...
meerdere zakken met zaagsel
82c65d4a

Bericht door 82c65d4a »

Jer158 schreef:Aanvulling @fenke: Bedoel je allicht dat iemand duidelijk LGBT (of subcultuur) is en zo bepaalde (negatieve) reacties uitlokt? Ook dat lijkt me (na de middelbare school i.i.g.) niet verder te gaan dan de eerste indruk, tenzij de sociale omgeving van deze persoon bang is om in elkaar geslagen te worden ofzo...
Ik had dat niet eens direct voor ogen, maar ja, ook dergelijke gebeurtenissen hebben hun impact. Overigens, men lokt dergelijke reacties niet uit, dergelijke agressie is gewenst noch uitgelokt.
82c65d4a

Bericht door 82c65d4a »

Simão schreef:Ik heb wel evengoed gewoon vrienden en heb contact met familie, maar dat komt meer van hun kant dan dat ik dat nou zo opzoek.
Dan hoor je toch ook bij een groep, of bij verschillende groepen? En die buurvrouw past zo te horen prima in haar lokale samenleving, die hoort er bij, duidelijk.
Simão schreef: En waar het om gaat, en dat is genoemd, we zijn inderdaad afgedwaald, is dat je niet een bepaald uiterlijk nodig hebt om je in een groep te kunnen bewegen.
We zijn niet afgedwaald, het ging in de video over uiterlijk en hoe (absurd) belangrijk dat voor veel mensen is. Je moet er volgens mij niet van uit gaan dat dat een of andere waan is van die mensen, een ziekte of een falen van hun kant, maar een gevolg van opvoeding en (ontspoorde) cultuur in combinatie met die drang om erbij te horen, deel uit te maken van een groep, familie, de samenleving. Je moet dan, naar mijn mening, ook niet de focus leggen op het veranderen van die mensen, maar op het veranderen van de cultuur waarin ze opgroeien en leven.

Neem, bijvoorbeeld, beugels. Je komt nog nauwelijks kinderen tegen die geen beugel dragen, of hebben gedragen. Ze moeten allemaal een perfect gebit hebben. Daar zit een boodschap in die duidelijk met uiterlijk te maken heeft.

Nog even en het niet hebben van een perfect gebit wordt gezien als een vorm van verwaarlozing door de ouders. Maar dat terzijde.
Het blijft op onzekerheid en zelfacceptatie terugkomen...
En misschien heeft het zijn nut gehad gedurende onze (vroege) evolutie, om individuele onzekerheid in te bakken en om zelfacceptatie te koppelen aan acceptatie door de groep. We zijn als soort enorm succesvol deels juist doordat we zo 'groepsgericht' zijn - en die drang tot acceptatie werkt wel in de hand dat je je conformeert aan de groep.
Nate_0 schreef:Ik heb geen sociaal netwerk, Fenke, en daar voel ik mij beter bij dan wél vrienden moeten hebben.
Je bent daarmee misschien wel een beetje een uitzondering, of liever een variatie, maar er zijn vele andere variaties en voor een flink deel is dat groepsgedoe allemaal best wel belangrijk. Je kunt moeilijk zeggen dat zij maar net als jou moeten zijn en dat groepsgedoe niet meer belangrijk vinden.
"Ergens bij horen" is o.a. jezelf in een hokje plaatsen (qua diagnose e.d.). Daar haal ik dat vandaan.
Nee, dat zie ik niet zo, ergens bij horen, deel uit maken van een groep is heel normaal en menselijk. Dat heeft verder weinig met hokjes en diagnoses te maken.

Die tieners uit de video willen gewoon deel uit maken van hun omgeving, de groep(en), waar ze dagelijks mee, en binnen, leven. Ze willen erbij horen, geaccepteerd worden, en zeer zeker niet buitengesloten (dat was levensgevaarlijk in prehistorische tijden). En overal wordt ze vertelt, meestal indirect, wat ze daarvoor moeten doen en laten, waaronder ook hoe ze er uit dienen te zien. Het helpt niet om die dynamiek te ontkennen of te negeren.
Mensen zijn zo gefocust op ergens bij horen (of dat nou een hokje is of een sociaal groepsgebeuren), dat op het moment dat iemand iets anders is, diegene het zwarte schaap wordt.
Prehistorische groepsdynamiek die nog steeds een rol speelt, je hoeft daar niet aan mee te doen, prima zelfs, maar het is en blijft voor veel mensen een realiteit en een motivatie om vooral niet het zwarte schaap te worden. Je kunt ze dát niet verwijten.
Anon20230219
Voornaamwoorden: zij/haar

Bericht door Anon20230219 »

Nate_0 schreef:
maar heb een tijdje overwogen mij onder een naderende vrachtwagen te gooien.
Ja, doe dat maar niet. Als je het overleeft lig je zo 4 weken in het ziekenhuis en sterft er waarschijnlijk meer af dan een deel van je neus...
Even voor het beeld, ik was toen 35% kwijt aan ene kant van mijn neus en de andere kant was nog heel en dan wordt er gewoon tegen je gezegd...je moet er mee leven punt uit..
Zou zeggen lees een bericht even goed voor je uberhaupt er op reageert want juist voor dit soort reacties wilde ik mij gewoon dood hebben.
Heb niet om dit nieuwe gezicht gevraagd, het overkomt mij en als ik dan op moment vraag of er nog enige verbetering op de huidige situatie komt is het antwoord gewoon nee..
Vind je antwoord gewoon respectloos en valt mij ontzettend van je tegen en eis gewoon excuus..
Je hebt mij en mijn verhaal gewoon ten gronde gericht...
Heb respect voor een mens en zijn verhaal ondanks dat ik er voor jou persoon niet doe...
Waar haal je de gore moed vandaan met een dergelijk trauma mijnerzijds zo lichtelijk mee om te gaan..
Ik eis genoegdoening!!!
Lezen voor je reageert!!!
Mensen zoals jij hebben mij er extra jaren van tegen gehouden mijn proces te beginnen vanwege mijn litteken..
Snap nogmaal echt niet waar je de moed vandaan haalt zo te reageren, omdat ik misschien voor jou persoon in interessant genoeg was??
Me PB berichten sturen hoe ik mijn contacten kon verbeteren maar nu je mijn ware ik heb gezien me zo af te serveren...
Waar haal je de gore kut moed vandaan vraag ik mij dan af!!!!!!!!!!!!!!!!
Anon20180501

Bericht door Anon20180501 »

Nate zal net als ik begrijpen dat je er nog heel veel onder te lijden hebt Lisa, en het ligt natuurlijk allemaal nog heel gevoelig en dan valt al snel iets verkeerd. De opmerking was misschien niet goed doordacht maar Nate kennende was het beslist niet kwetsend bedoeld...

Ik hoop dat de nachtrust je goed gedaan heeft want ik merkte gisteravond op de chat al dat je zeer geïrriteerd en boos was
Misschien is het beter om in het vervolg als je je zo slecht voelt om het even wat rustiger aan te doen, iets anders te gaan doen.

Ik denk overigens dat ik zondag om een uur of half drie bij jou zal zijn
Wil je je adres even doorgeven via pb..

grts Daniéla
Emma
Beheerder
Voornaamwoorden: Zij/haar

Bericht door Emma »

Dan nog geldt dat we niet van iedereen verwachten een gebruiksaanwijzing te kunnen bijhouden van alle forumleden. Als Nate het niet zo bedoeld heeft denk ik dat hij dat wel wil rechtzetten, toch?
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Anon20180501

Bericht door Anon20180501 »

Als Nate het wel kwetsend bedoeld heeft bemoei ik me er verder niet meer mee Emma
dan is het aan jullie. :)
Dieuwertje

Bericht door Dieuwertje »

Emma schreef:Dan nog geldt dat we niet van iedereen verwachten een gebruiksaanwijzing te kunnen bijhouden van alle forumleden.
Ja precies, maar dat geld dan voor alle partijen. En dat betekend dat in het geval iemand een opmerking maakt waarbij je denkt 'wat een *&#$@)#(* opmerking is dat, daar word ik niet blij van (understatement)' dat een erg heftige opmerking daar weer over niet handig is. Zou best wel eens een reactie kunnen geven van 'OK, zo had ik het niet bedoeld, maar dan zeg ik wel niets meer'. En we willen toch ieder hier op het forum zoveel mogelijk mee laten doen toch?

Maar wat mij betreft, terug naar het onderwerp.
Anon20230219
Voornaamwoorden: zij/haar

Bericht door Anon20230219 »

Ja excuus dat ik zo uit mijn stekker ben gegaan maar het viel op dat moment verkeerd, even mijn excuus naar het forum toe..
Niet netjes hoe ik reageerde maar als je het verhaal wat ik bij mijn foto schreef even goed had doorgelezen snap je toch wel dat een dergelijke zin uit zo'n context halen op dat moment niet echt goed binnen kan komen..
Zal de tekst even aanpassen..oeps dat kan niet meer...misschien dat het beheer dit even voor mij kan doen??
Had eigenlijk vannacht al meteen de tekst aangepast maar de oude is blijven staan :(
Maar ik had het juist gezellig gehad op de chat en daarom kwam dit nogal rauw op mijn dak..
Nogmaals excuus voor het nogal bot reageren richting Nate toe..dat doet een dame niet :)

Liefs:Lisa
Emma
Beheerder
Voornaamwoorden: Zij/haar

Bericht door Emma »

Kun je me een PB sturen met de tekst die je had willen plaatsen?
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]