Mijn gevoel was dat een stap naar het genderteam met ongeveer een half jaar wachttijd en dan nog alle gesprekken alvorens er stappen gezet zouden worden een kostbaar verlies van tijd gezien mijn leeftijd van bijna 60. Mij psychologe is daarom het gesprek aan gegaan met mijn huisarts om in afwachting van de intake door het genderteam al een aanvang te maken met de start van HRT onder controle van de huisarts (bloed etc). Mijn huisarts stond hier net positief tegenover gezien zijn gebrek aan kennis
Afgelopen vrijdag heb ik zelf een gesprek met hem gehad, heb hem ook de informatie van Kate Kira die ik had ontvangen gegeven. Mijn huisarts begreep mijn vraag i.v.m. de verloren tijd om eerder te starten ook zag hij het gevaar in van zelf aanmodderen met internet medicatie. En de uitgebreide informatie in het document gaven hem de nodige houvast.
Tot mijn verbazing ging hij mee in mijn verzoek om gefaseerd op te starten met hormoon therapie in afwachting van het genderteam. Dus kreeg ik mijn eerste recept voor de eerste vier weken voor Estradiol pleisters en tabletje Cypro. Een en ander bracht bij de dorpsapotheek een boel stress en vragen naar boven aangezien ze niet de link konden leggen naar overgangsverschijnselen en de (in hun ogen) man die voor de balie stond.Maar uiteindelijk na de nodige telefoontjes, inbreuk op mij privacy en uitleg kreeg ik mijn eerste medicatie overhandigd
Dus vanaf zondag 30-10-2016 kan ik met dank aan mijn huisarts de start maken van het nieuwe hoofdstuk in de zoektocht en ontwikkeling van de persoon die ik ben.
Groetjes,
Petra