Bril advies

Make-up, kleding, en zo voort
Jessy

Re: Bril advies

Bericht door Jessy »

Ik ben zelf geen fan van opvallend aanwezige brillen. Ook al mag dat dan misschien mode zijn, ik zie liever discrete modellen, en qua algemeen brilmodel neig ik dan naar 32.
Maar het moet je ook staan. Je hebt een vrij lang gezicht, en minder hoge modellen brillen met een platte onderkant benadrukken dat nog eens. Dan vind ik qua vorm een model 31 veel beter bij jouw gezicht passen.
Als je voor een niet-neutrale kleur gaat, oriënteer je dan vooral op jouw kleding en make-up stijl, want daar moet de kleur een beetje bij combineren. Vergeet niet: blauw is een koude kleur, rood is een warme kleur, en koude en warme kleuren gooi je best niet bij elkaar.

Voor de rest: ga gewoon passen bij een goede opticiën en vraag ook daar advies.
Grant me serenity to accept the things I cannot change,
courage to change the things I can,
and wisdom to know the difference.
Nate_0

Bericht door Nate_0 »

Ik vond anders dat ik bij de Pearle in Groningen ook prima en persoonlijk geholpen werd... dacht toch echt dat dat ook een zaak "zoals Hans Anders" was (waar ik ook meerdere keren brillen heb gekocht, en ook niet echt ontevreden was over hún klantvriendelijkheid). Pearle heeft ook een goed scala aan wat "goedkopere" brillen maar ik vind hun keuze tegenwoordig beter aansluiten op de markt/op mijn smaak dan Hans Anders en ze hebben ook meer monturen voor "moeilijke" hoofden.
meerdere zakken met zaagsel
Jer158

Bericht door Jer158 »

Vind 1 je goed staan! Een iets hoger en breder model past wel bij je gezicht. Als je vaak een rood hoofd heb (zie een flinke blos op je gezicht op de foto, vandaar), past rood waarschijnlijk wel goed. Om die reden heb ik ook een rode bril. Als je iets prominenter wil, moet je juist voor een andere kleur gaan.
Hung her from the branches of a mango tree