Daten als FTM/MTF
-
Martijn
Re: Daten als FTM/MTF
Ik kijk om me heen en dat is het dan ook. Ben niet actief bezig met relaties. Vind mezelf momenteel eerst belangrijker.
Het leven jaagt geen angst meer aan
ik heb al zo ver moeten kruipen
Het laatste stuk zal ook wel gaan,
tot ik ga staan
ik heb al zo ver moeten kruipen
Het laatste stuk zal ook wel gaan,
tot ik ga staan
-
Harro
Zo sta ik er nu ook in. Wil eerst voor mezelf meer helderheid in hoe ik mijn leven als man wil gaan vormgeven. Daarnaast ben ik zo druk met het genieten van 'mezelf zijn' dat ik niet tot nauwelijks bezig ben met een eventuele relatie.
-
FAtham
Zou wel een relatie willen maar denk niet dat het gaat lukken omdat ik een beetje in de kast leef. Het idee dat ik mijn geschiedenis moet uitleggen. een blauwtje loop, en daarna heel de buurt het weet krijg ik een paniekaanval van. Misschien een lat-relatie
Nee maar serieus ik ben echt te voorzichtig en ik heb al zo vaak rotdingen en afwijzingen op zulke lullige manieren meegemaakt dat ik er eigenlijk niet zo veel trek meer in heb.
Ik ga er in ieder geval niet naar op zoek, als het gebeurd spring ik echter wel een gat in de lucht.
Ik ga er in ieder geval niet naar op zoek, als het gebeurd spring ik echter wel een gat in de lucht.
-
Minne
Ik ben er ook niet zo mee bezig, uberhaupt niet eigenlijk, niet alleen vanwege het trans gebeuren, ik ben gewoon niet echt een relatie persoon. Het lijkt me wel gezellig hoor, maar ik ben een beetje een wiebelkont, ik hou niet van vastigheid en lang op dezelfde plaats blijven enzo, en de meeste mensen zoeken toch vastigheid in een relatie. Komt ook nog eens bij dat ik aseksueel ben. Niet echt relatiemateriaal dus xD Ik mis het wel eens als ik zie hoe blij andere mensen er van worden, maar dan bedenk ik me dat ik andere mensen niet ben en ik zelf blijer word van vrijheid. Sowieso zie ik het niet echt voor me. Hoe vertel je het dan, en wanneer, en moet je dan dingen die voor jou belangrijk zijn mt je genderidentiteit opzij zetten omdat je potentiele relatie het niet trekt? Jah, nee, ik heb er ook niet om gevraagd trans te zijn en als een meisje me niet wil nemen zoals ik ben is het niet echt een vriendin voor mij. Misschien een trans meisje daten, die weet in elk geval hoe het voelt! 
-
JoeySoldier
Ja relaties zijn toch even net wat ingewikkelder als trans zijnde..
Veel mensen kunnen het toch maar moeilijk accepteren.
Ik heb zelf wel een relatie gehad van 5,5 jaar dus wat dat betreft heb ik niets te klagen,
maar ik merk wel dat ik het nu lastig vind om op zoek te gaan naar een nieuwe vlam.
Eigenlijk gewoon bang om afgewezen te worden op het moment dat ik eerlijk vertel hoe het in elkaar zit.
Veel mensen kunnen het toch maar moeilijk accepteren.
Ik heb zelf wel een relatie gehad van 5,5 jaar dus wat dat betreft heb ik niets te klagen,
maar ik merk wel dat ik het nu lastig vind om op zoek te gaan naar een nieuwe vlam.
Eigenlijk gewoon bang om afgewezen te worden op het moment dat ik eerlijk vertel hoe het in elkaar zit.
-
Anne1957
Joh maak je niet zo'n zorgen over dat daten.Zo maar ineens kan je een leuk iemand tegenkomen. gebeurd meestal als je het niet verwacht. Kan in de supermarkt zijn, in de kroeg, bij de bushalte of op een forum. Meestal komt het gewoon vanzelf.
Zie ook: http://annemarijeblog.wordpress.com/
-
MrLouis
Ik zou mij ook niet zo'n zorgen maken over het daten, er zijn genoeg mannen en vrouwen die niet zo'n probleem maken van het transgender zijn. En vind je het wel eng/awkward/te snel dan spreek je gewoon met een groep af, the more the merrier 
Mijn vriendin maakt geen probleem van mijn transgender zijn, ze noemt mij gewoon haar vriend etc. en zij identificeert zichzelf als een lesbienne. Jouw persoon loopt wel rond, probeer eerst gewoon zelf uit te vogelen wat je wilt. Maakt het voor jou ook makkelijker lijkt mij
Mijn vriendin maakt geen probleem van mijn transgender zijn, ze noemt mij gewoon haar vriend etc. en zij identificeert zichzelf als een lesbienne. Jouw persoon loopt wel rond, probeer eerst gewoon zelf uit te vogelen wat je wilt. Maakt het voor jou ook makkelijker lijkt mij
Always Strive And Prosper
-
anja
Voor mij was het niet zo een probleem, mijn huidige vriend had ik tijdens het eerst chatten al over mij verteld. Bij de eerste date was hij natuurlijk wel nieuwsgierig naar hoe het transgender zijn er uit zou zien en hoe het zou zijn een transgender meisje te daten. Voor mij werkte het goed en we zijn nu een half jaar samen, wel is hij mijn eerste vriendje en is echt heel lief voor mij. Ik leef al 15 jaar als vrouw en ben 5 jaar vrouw, deze tijd heb ik gebruikt om zelf uit te zoeken wie ik ben en wat ik wil. Het pakt voor mij tot nu dus goed uit.
-
Freetouch
het word pas eng als je eigen vrienden met je beginnen te flirten... 
“good enough”
-
Anne1957
En toen was ik haar tegengekomen. Zomaar bij de bushalte (geen grapje). En ze is zo lief. Dat ik T ben maakt haar niks uit. Kortom het kan dus gewoon...
Zie ook: http://annemarijeblog.wordpress.com/