Daten als FTM/MTF

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Sebastian

Daten als FTM/MTF

Bericht door Sebastian »

Hoi :)

Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe dates reageren op jullie als FTM/MTF? :)

Ik ga nog door het leven als vrouw, heb lang haar, draag alleen wel mannen kleding. Hoop ooit FTM te durven zijn volledig..:D
Maar ehm, ik ben dus in de lesbische wereld, en daar vinden meiden toch wel fijn dat ik een vrouw ben uiteraard.
Maar eh, hoe reageren de meiden/jongens op jullie, als jullie vertellen dat je MTF/FTM bent.

Hoe gaan jullie om met rejection, en hebben jullie wel eens iemand gehad die je wel accepteerde of die je zelfs als relatie hebt?

Ben eig wel benieuwd ^^

Groet,

Sam..
Rense

Re: Daten als FTM/MTF

Bericht door Rense »

Momenteel ben ik tegenover iedereen 'uit de kast' en is het eigenlijk nooit een probleem. Iedereen weet het dus mensen voor wie het een barriere is beginnen gewoon niet met flirten. En er zijn genoeg over die wel geinteresseerd zijn. :)

Maar toen ik er nog erg vrouwelijk uit zag was het lastig. Homoseksuele jongens vonden me vaak niet aantrekkelijk en hetero's, tjaa, dat werkte in de praktijk nooit. Maar gelukkig bestaat er naast homo's en heteros ook nog biseksuelen. Onder hen ben ik nooit iemand tegen gekomen die het vervelend vond dat mijn lichaam en identiteit niet overeen kwamen.
maaike

Bericht door maaike »

HOi Sebastiaan,

Ik ben 25 jaar geleden van man naar vrouw gegaan en val op mannen. Dat geeft 9 van de 10 keer ernstige problemen ook al zie ik er goed uit en weten ze het niet totdat ik het vertel. Maar ik ben bevoordeeld wel 10 jaar getrouwd geweest met een man die het niks uitmaakte zolang het bij zijn familie en vrienden niet bekend was. Ben nu enige tijd geleden gescheiden en sinds jaar aan daten. En ben dus met enige regelmaat afgewezen op mijn verleden. Ben alsnog zelf uit gemaakt voor homo. Zelfs als ik al enkele malen met ze naar bed was geweest wilde ze niet met mij verder. Kortom drama's. Maar er zijn ook mannen die er op kikken. Ook niet altijd even fijn. En gelukkig ook mannen zoals mijn ex of een man die ik recent heb gedate maar waarbij het gewoon niet werkte, die het niks uit maakt.

Van de vrouwen die man worden en uit de lesbische wereld komen hebben het over het algemeen iets makkelijker als het op daten en relaties aangaan aankomt. Soms blijft de lesbische relatie gewoon in stand. Lees bijv i am your man eens. Is zeer informatief. Als je straks volledig man bent, zul je zien dat er een grote groep hetero vrouwen voor wie het niet zo n probleem is.
Ken twee mannen met het zelfde verhaal en nu een heel mooi gezin hebben met een vrouw.

Laat dat je dus niet in de weg staan voor je gevoelens. Kies voor wie je bent en wilt zijn!
finesse

Bericht door finesse »

je zegt "Hoop ooit FTM te durven"

mijn advies: richt je eerst op jezelf en dan op daten/relatie....etz (behalve als je die al hebt). want:
how can you expect anyone to like you if you don't know who you are &
het kost net zoveel tijd voor een ander om aan 'jou' te wennen als het jezelf kost om je zelf te accepteren...verwacht niet dat dat binnen 1 maand gebeurt. als je er zelf x jaar over hebt gedaan geef de ander dan x + 2 jaar minimaal. en bij een eerste date wordt je altijd nog op je uiterlijk beoordeeld...(ook dat is menselijk)
mick1984

Bericht door mick1984 »

ik ben eht met dat advies eens.. ik date voorlopig ook niet..
en ik leef bijna als ftm.. bijna iedereen weet dat ik mick genoemt wiol worden.. eind april hoop ik bijna helemaal uit de kast te zijn
Tyler

Bericht door Tyler »

Succes Mick, lastige tijd idd maar komt goed.

Ik ben inmiddels wel aan het rond kijken of er wat te daten valt. Niet dat ik nu echt ruimte heb in mijn hoofd voor een relatie maar een beetje oefenen met flirten en seks lijkt me geen slecht plan. Ik ken een bi meisje die wel interesse heeft, hoorde ik van een gezamenlijke vriend, dus ik zal eens met haar gaan praten, of haar gewoon een keer uit vragen. Ben heel benieuwd. In de kroeg is het lastig. De meeste plekken waar ik 'uit' ga ben ik ook actief als vrijwilliger en ben ik dus meestal voor een groot deel in functie. Schiet niet echt op. Beetje jammer ook dat ik meestal op zondag ochtend sportles moet geven...
velouria

Bericht door velouria »

maaike schreef: Maar ik ben bevoordeeld wel 10 jaar getrouwd geweest met een man die het niks uitmaakte zolang het bij zijn familie en vrienden niet bekend was.
Hoi Maaike,

Helaas weet ik uit eigen ervaring dat het klopt wat je hier zo verteld over daten met mannen.

Vond je het niet moeilijk dat je niet over je "transseksualiteit" mocht vertellen tegen zijn vrienden en familie?

Ik weet dat dit een van de struikelblokken is voor mannen die normaal gesproken best wel iets met een transseksueel willen beginnen.
Het beeld wat er bestaat over transseksuelen (waardoor het niet zo vreemd is dat er dikwijls heel terechte vooroordelen bestaan).

Ook is het best goed te begrijpen dat een man niet door een gedwongen "coming-out" wil gaan, terwijl hij normaal gesproken
gewoon op vrouwen valt en eens een uitzondering maakt.

Aan de andere kant ben ik zelf open over mijn transseksualiteit (misschien ook wel omdat ik niet stealth en passabel genoeg ben),
maar ook omdat ik me er niet voor schaam en ik er ook wel trots op kan zijn.
Mannen die met me willen daten en zich vervolgens als een kat gedragen op straat (je eigen kat doet vaak alsof ie je niet herkent op straat),
daar kan ik niet mee in zee gaan omdat dat in conflict komt met mijn gevoel voor eigenwaarde.

Ik raak dan vrijwel automatisch mijn interesse in hem kwijt (romantisch, seksueel en mentaal). Het is voor mij dus
wel een enorme afknapper. Heb jij je niet heel gevangen gevoeld in je huwelijk omdat je niet open mocht zijn over jezelf?

Groetjes
Velouria
"Alles went, behalve wonen in het lichaam van een vent"
mick1984

Bericht door mick1984 »

Tyler schreef:Succes Mick, lastige tijd idd maar komt goed.

Ik ben inmiddels wel aan het rond kijken of er wat te daten valt. Niet dat ik nu echt ruimte heb in mijn hoofd voor een relatie maar een beetje oefenen met flirten en seks lijkt me geen slecht plan. Ik ken een bi meisje die wel interesse heeft, hoorde ik van een gezamenlijke vriend, dus ik zal eens met haar gaan praten, of haar gewoon een keer uit vragen. Ben heel benieuwd. In de kroeg is het lastig. De meeste plekken waar ik 'uit' ga ben ik ook actief als vrijwilliger en ben ik dus meestal voor een groot deel in functie. Schiet niet echt op. Beetje jammer ook dat ik meestal op zondag ochtend sportles moet geven...
trouwens nog als aanvulling.. ik date niet actief maar als er uit een vriendschap wat voort bloeit ofzoiets..en het hoeft ook niet seriueze relatie te zijn.. tja en iemand accepteert me zoals ik ben /word dus iemand die kan switchen prima..
Anon20190712

Bericht door Anon20190712 »

Niet dat ik nu echt ruimte heb in mijn hoofd voor een relatie maar een beetje oefenen met flirten en seks lijkt me geen slecht plan.[/quote]
Zo voelt dat precies voor me, alsof er opnieuw geoefend moet worden met flirten en seks! Mijn laatste relatie is uitgegaan omdat de ex zich toch echt tot vrouwen aangetrokken voelt, nouja, dan houd het op he. Ik heb daardoor besloten maar even geen serieuze relatie aan te gaan, en eerst aan mezelf te denken.
SandraK

Bericht door SandraK »

Ik leef nog niet zo lang als volledig vrouw. Vrienden belden me vrijdag op of ik ook naar het café kwam. Ze zaten zo leuk met een paar vrouwen te praten. Ik ben niet gegaan. Bij wie hoor ik dan in het flirtspel? Hoe gaat dat dan? Ik heb nog geen idee. Volgende keer ga ik wel en komik er wel achter. Voor nu lijkt het me een beetje ongemakkelijk.
Je kunt mijn avonturen volgen op: http://katja01.wordpress.com/" target="_blank