Ted schreef:Nou, mijn moeder zegt dat ze het in haar hart heeft geaccepteerd, maar er erg aan moet wennen.
En dat vind ik persoonlijk best positief klinken voor iemand die 78 jaar is, en nog nooit in haar omgeving dit heeft meegemaakt.
Ze stelt soms vragen die ik niet wil beantwoorden, bijvoorbeeld over intimiteit, transitie (waar ik nog niet helemaal zelf uit ben).
Maar dan zeg ik gewoon dat ik niet wil antwoorden.
Mijn oudste zus heeft meer geduld met haar, en die doet wel slimme dingen. Zo heeft ze een uitzending van de Wereld draait door gekeken, waarin Maxim Februari te gast was. En dat helpt haar wel. We zullen er wel komen, stapje voor stapje..
Veel succes met het opschrijven, vast opluchtend!
oh wow dat is echt heel fijn zeg! echt bijzonder
fijn dat het zo gelopen is voor je
"Are you not your own master? You should walk the path you desire. No one else should be able to stop you."
Lucas schreef:Hallo mede-Leidenaartje
Mijn ouders zijn ook gescheiden, en ook moeilijke mensen.
Pas toen ik echt duidelijk had gemaakt dat dit geen bevlieging is, niet iets tijdelijks. En dat het echt allemaal staat te gebeuren, dat de keuzes die maak, mijn keuzes zijn, voor mij zelf, om gelúkkig te worden, viel het kwartje pas echt bij ze, en hebben ze het ook geaccepteerd. Ik heb het via de mail gedaan, zodat ik mn hele verhaal kon doen zonder in de rede gevallen te worden, en zodat zij het ook makkelijker konden laten bezinken. Je hebt nog een hele weg te gaan, en dus ook nog lang de tijd om het duidelijk te maken...
Neem je tijd zou ik zeggen, en inderdaad, schrijf je verhaal op
hey ook uit leiden! tof ^^
heel erg mooi dat het zo gelukt is, fijn dat ze het hebben geaccepteerd, je kan ook niet anders als ouder lijkt me, maar dat is per persoon natuurlijk anders bij de een duurt het wat langer dan de ander, en helaas bij sommige mensen nooit..
haha ja ik heb zeker nog een hele weg te gaan, een ouder heb ik gelukkig al mee en wat vrienden van mij dus dat is wel fijn, dan sta je er toch niet voor je gevoel ''alleen'' voor zeg maar.
"Are you not your own master? You should walk the path you desire. No one else should be able to stop you."
Als je van plan bent een brief te schrijven aan je vader en je zou graag wat tips willen over hoe je dat het beste aanpakt kan je die vinden in het topic; "Advies gevraagd: coming-out brief" dat te vinden is in het verborgen forum.
Ik heb geen contact met mijn vader maar voor mijn gevoel vond ik het toch nodig dat hij wist dat zijn oudste zoon zijn oudste dochter is
Dus ik heb een tante van mij-zus van mijn vader- op FB opgezocht en haar een brief gestuurd omdat ik weet dat het nieuws dat Ik een V ben i.p.v M als een lopend vuurtje door mijn familie gaat.Ik heb ook nog 2 oma,s en die begrijpen niks van GD en ik ben niet van plan ben om dat die oude dames uit te leggen.Ik weet pas volgend jaar januari als ik weer verjaar of het nieuws tot mijn vader is door gedrongen want hij stuurt trouw elk jaar nog een verjaardag kaartje.
Als je van plan bent een brief te schrijven aan je vader en je zou graag wat tips willen over hoe je dat het beste aanpakt kan je die vinden in het topic; "Advies gevraagd: coming-out brief" dat te vinden is in het verborgen forum.
Liefs Daniéla
oh heel erg bedankt!
Aafke schreef:Ik heb geen contact met mijn vader maar voor mijn gevoel vond ik het toch nodig dat hij wist dat zijn oudste zoon zijn oudste dochter is
Dus ik heb een tante van mij-zus van mijn vader- op FB opgezocht en haar een brief gestuurd omdat ik weet dat het nieuws dat Ik een V ben i.p.v M als een lopend vuurtje door mijn familie gaat.Ik heb ook nog 2 oma,s en die begrijpen niks van GD en ik ben niet van plan ben om dat die oude dames uit te leggen.Ik weet pas volgend jaar januari als ik weer verjaar of het nieuws tot mijn vader is door gedrongen want hij stuurt trouw elk jaar nog een verjaardag kaartje.
Ja dat snap ik! want mocht hij naar je vragen of je ziet hem misschien ooit in de toekomst snapt hij het misschien niet ofzo, geen idee
maar een hechte familie dus