Is dat zo? Ik begin echt aan mn gender te twijfelen nuChieftac schreef:1 ding is zeker: Mannen praten meer over zich zelf, en vrouwen praten meer over andere mensen. Maar waarom ze dat doen zullen wij mannen nooit begrijpen. Wat is er zo boeiend aan andere mensen? Wat maakt mij het uit wat iemand anders uitspookt! Als ik zelf maar gelukkig ben! Dat is het grote verschil tussen mannen en vrouwen. Mannen zijn meer bezorgt om zichzelf, en vrouwen zijn meer bezorgt om andere (en zich daar dan ook mee vergelijken).
Wat kun je nou beter als man of vrouw NIET doen :)
-
velouria
Re: Wat kun je nou beter als man of vrouw NIET doen :)
"Alles went, behalve wonen in het lichaam van een vent"
-
anne-nienke
Dat zijn ook wel goede voorbeelden van gespreks onderwerpen. Filosofie is iets dat ik echter niet zo vaak tegenkom als gespreks onderwerp. Wetenschap, tja, in mijn vrienden groep zitten niet van die denkers, wetenschap is ook niet echt aan ze besteed, een uitzondering daar gelaten. Het merendeel zijn van de praktische HBO'ers.FAtham schreef: Doorsnee mannen avond pffttt, sport en auto's? Ik ga met hele vreemde mannen om dan want we hebben het altijd over wetenschap, nieuws, filosofie, kunst en...vrouwen.Dat laatste is dan wel weer zo standaard.
Ik weet overigens niet of mannen louter over zichzelf praten en vrouwen meer over anderen, ik zie dat verschil niet zo duidelijk.
Om maar weer even terug te komen op het onderwerp: Velourie, wellicht moet je je is onder de mannen mengen als je bij een gemengd gezelschap bent. Ik heb dat een tijdje met 2 meiden gedaan, en dat ging me eigenlijk best makkelijk af. Zo weet je een beetje wat er speelt bij de mannen, en zo heb je snel wat te kleppen als er alleen maar mannen zijn.....
-
Figó
Wat ik vooral merkte in de 'vrouwen wereld' was dat die heel hard is. De ene dag zijn ze beste vriendinnen en de andere dag haten ze elkaar. Vrouwen kunnen heel gemeen en achterbaks zijn. Gelukkig zijn ze niet allemaal zo 
Ik heb echt een hekel aan praten achter iemands rug om. Helaas zien ze mij wonderbaarlijk gezien op school nog steeds aan als 100% vrouw dus ik word regelmatig meegeslingerd in gesprekken over 'dat stomme wijf' of 'iel moet je haar make-up eens zien'. Ik heb daar dus he-le-maal niks mee en ik snap niet waarom ze bij daar nog steeds in betrekken. In de pauzes zit ik ook altijd bij mijn vrienden en dan gaat het meestal over mobieltjes, nieuws, software, alledaagse dingen en ook vrouwen
Ik heb echt een hekel aan praten achter iemands rug om. Helaas zien ze mij wonderbaarlijk gezien op school nog steeds aan als 100% vrouw dus ik word regelmatig meegeslingerd in gesprekken over 'dat stomme wijf' of 'iel moet je haar make-up eens zien'. Ik heb daar dus he-le-maal niks mee en ik snap niet waarom ze bij daar nog steeds in betrekken. In de pauzes zit ik ook altijd bij mijn vrienden en dan gaat het meestal over mobieltjes, nieuws, software, alledaagse dingen en ook vrouwen
Mijn weblog over mijn gedachten en gebeurtenissen:
http://www.gender-idee.nl
http://www.gender-idee.nl
-
velouria
Ja precies Fiego!... Dat is toch veel leuker. Dat harde achterbakse moet ik ook niks van hebben hoor. Ik heb ook geen zin om de concurrentie aan te gaan met vrouwen omdat ik vind dat die oneerlijk is en ook niet terecht. Het is wel grappig dat ik me van binnen echt wel vrouw voel maar heel veel dingen aan het zogenaamde "vrouw-zijn" staan me eigenlijk helemaal niet aan. Stof om over na te denken eigenlijk.xxxFiegó schreef:Wat ik vooral merkte in de 'vrouwen wereld' was dat die heel hard is. De ene dag zijn ze beste vriendinnen en de andere dag haten ze elkaar. Vrouwen kunnen heel gemeen en achterbaks zijn. Gelukkig zijn ze niet allemaal zo
"Alles went, behalve wonen in het lichaam van een vent"
-
anja
Ik heb eerder en ook nu geen speciale mannen of vrouwen groep, alleen een gemengde groep met vrienden en vriendinnen. In de groep merk je wel dat mannen of vrouwen naar elkaar trekken. De vrouwen in de groep weten dat ze met mij geen gesprekken over bevallingen of kinderen kunnen hebben omdat ik daar geen ervaring mee heb of ga krijgen, wij hebben het vooral over uiterlijk en verzorging, ik heb van hen ook veel geleerd.
Het klopt dat mannen het onderling over vrouwen en vooral hun lichaam hebben. Intussen heb ik gemerkt dat vrouwen het zelfde doen over mannen, zij krijgen ook een cijfer. Leuk is dat de grote fantasie gaat over dat wat je niet kunt zien. Bij vrouwen is dat waar mannen over fantaseren wel zichtbaar, of je moet wel een erg ruime trui dragen.
Je merkt dat er dus niet zo veel verschil is tussen mannen en vrouwen, het is hoe je er mee om gaat.
Het klopt dat mannen het onderling over vrouwen en vooral hun lichaam hebben. Intussen heb ik gemerkt dat vrouwen het zelfde doen over mannen, zij krijgen ook een cijfer. Leuk is dat de grote fantasie gaat over dat wat je niet kunt zien. Bij vrouwen is dat waar mannen over fantaseren wel zichtbaar, of je moet wel een erg ruime trui dragen.
Je merkt dat er dus niet zo veel verschil is tussen mannen en vrouwen, het is hoe je er mee om gaat.
-
FAtham
Dat is ook zeer zeker mijn ervaring. De emoties lopen soms echt superhoog op en als er eenmaal ruzie is dan blijft die ook, als ik ruzie heb gehad met ene mata komt die gewoon de volgende mijn huis binnen.Fiegó schreef:Wat ik vooral merkte in de 'vrouwen wereld' was dat die heel hard is. De ene dag zijn ze beste vriendinnen en de andere dag haten ze elkaar. Vrouwen kunnen heel gemeen en achterbaks zijn. Gelukkig zijn ze niet allemaal zo
"Sorry, ik was een lul."
Okay...een biertje?"
Geen uitleg of hele discussies over emoties en hoe je het heb ervaren, gewoon meteen doorgaan. Ik vind dat wel fijn, bij vrouwen is er echt meer drama. Sorry dames, misschien heb ik gewoon de verkeerde vrouwen ontmoet?
-
anne-nienke
@ FAtham,
Het klinkt allemaal verschrikkelijk. Het is mijn ervaring ook wel dat mannen ook veel minder genegen zijn om ergens een putn van te maken, het is over het algemeen relaxed...
Daar staat tegenover dat ik vind dat vrouwen het over het algemeen iets knusser maken. Om eerlijk te zijn voel ik me bij beide groepen vaak wel redelijk op me gemak. Als er echte macho mannen zijn die nogal aanwezig zijn dan heb ik daar vaak wel moeite mee, mja.
@ velouria, wat staat je zoal niet aan aan het "zogenaamde" vrouw zijn? Het wordt soms ook wel erg zwartwit neergezet.
Het klinkt allemaal verschrikkelijk. Het is mijn ervaring ook wel dat mannen ook veel minder genegen zijn om ergens een putn van te maken, het is over het algemeen relaxed...
Daar staat tegenover dat ik vind dat vrouwen het over het algemeen iets knusser maken. Om eerlijk te zijn voel ik me bij beide groepen vaak wel redelijk op me gemak. Als er echte macho mannen zijn die nogal aanwezig zijn dan heb ik daar vaak wel moeite mee, mja.
@ velouria, wat staat je zoal niet aan aan het "zogenaamde" vrouw zijn? Het wordt soms ook wel erg zwartwit neergezet.
-
Fay
Werkschoenen stalen neus?
Ik heb vriendinnnen die ik er regelmatig op zie lopen,kisten idem, waarom ik niet?
Wat dat betreft voel ik me daar prima bij, mij een biet of dat nu wel of niet zou kunnen volgens de bestaande niet bestaande mode/genderregels, en ik vind het leuk te spelen met de balans tussen - en vrouwelijk - en wat stoerder en 'mannelijk'
Vicky
Ik heb vriendinnnen die ik er regelmatig op zie lopen,kisten idem, waarom ik niet?
Wat dat betreft voel ik me daar prima bij, mij een biet of dat nu wel of niet zou kunnen volgens de bestaande niet bestaande mode/genderregels, en ik vind het leuk te spelen met de balans tussen - en vrouwelijk - en wat stoerder en 'mannelijk'
Vicky
-
Minne
Ik heb vooral mannen vrienden, maar echt mannenavondjes heeft onze vriendengroep niet, we hebben gewoon avondjes en zowel mannen als vrouwen komen en er is meestal veel bier, video games, bordspelletjes en artsyfartsy films waar je nog maar een biertje van neemt in de hoop dat je de volgende ochtend vergeten bent dat je 'm ooit gezien hebt XD Er zijn wel een paar meisjes in de groep die niet zo houden van het biergezuip, maar die nemen dan heel subtiel een flesje van een of ander sterk drankje mee wat dan onzichtbaar door de avond steeds ietsje leger wordt xD En maar denken dat ze zo onschuldig en nuchter zijn...ik zie wel verschil in mannen en vrouwen groepen bij bijvoorbeeld de vriendengroep van m'n zusje, daar gaat het inderdaad bij de vrouwen over kinderen, part-time werken en de nagellak in de aanbieding bij het Kruidvat en bij de mannen over bier, vrouwen en sport. Dat lijkt me drie keer niks, dan ben ik best blij met mijn vrienden waar alles door elkaar loopt. Dus ik heb ook niet zo veel tips over wat je wel of niet zou moeten doen, maar ik zou zeggen, wees maar gewoon lekker jezelf, daar ben je die transitie tenslotte voor ingegaan
Volgens mij letten wij transmensjes veel meer op of iets in een genderhokje past dan de gemiddelde cis persoon..
-
Fay
We worden min of meer gedwongen om aandacht te besteden aan die rollen, je gaat je vanzelf afvragen hoe het komt dat andere mannen onder elkaar in gezelschap het zo leuk met elkaar hebben mbt voetbal, bier en nog wat slap gezever en jij je kompleet een alien voelt in dat sociale mannenrollenspel
Ook nooit begrepen waarom ik me als kind bij meisjes zo op mijn gemak voelde, inmiddels wel natuurlijk en dat is nog steeds niet veranderd, kheb meer met vrouwen, it fits more en voelt natuurlijker , als 1 van hen, leuke vindt ik dat die vrouwen me inmiddels ook zo benaderen en zien, en daar ook hun best voor willen doen
Vicky
Ook nooit begrepen waarom ik me als kind bij meisjes zo op mijn gemak voelde, inmiddels wel natuurlijk en dat is nog steeds niet veranderd, kheb meer met vrouwen, it fits more en voelt natuurlijker , als 1 van hen, leuke vindt ik dat die vrouwen me inmiddels ook zo benaderen en zien, en daar ook hun best voor willen doen
Vicky