En dan valt een blok van mijn hart

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Ted

Re: En dan valt een blok van mijn hart

Bericht door Ted »

Super Chieftac! Goede stap gezet.
Ze hebben ook tijd nodig om eraan te wennen. Mijn moeder zegt nu na drie weken: in mijn hart heb ik het geaccepteerd, maar ik moet er zo erg aan wennen.
En tja, dat begrijp ik wel. Ze kent me het langst ten slotte.
Wees er trots op dat je een hobbel hebt genomen.
Harro

Bericht door Harro »

Gefeliciteerd Chieftac met deze stap. Ben blij voor je
Chieftac

Bericht door Chieftac »

anne-nienke schreef:Was er eigenlijk ook een soort van herkenning? Je hoort wel vaker dat ouders al langere tijd zoiets in de gaten hebben....
Bedankt voor de reacties. Mijn ouders wisten al een lange tijd dat ik ondergoed droeg die ik uit de kast van mijn moeder haalde, maar ze waren hier eigenlijk alleen maar negatief op in gegaan. Hopelijk kan ik nu dus na deze coming-out er wat beter mee leren leven, ook al moet ik nog aardig wat stappen zetten tot het uiteindelijke resultaat voor mijn gevoel ook echt voldoende is (make-up en pruik dus nog!). Maar ja we zien wel wat er van komt in de toekomst.
"Je mag zijn zoals je bent."
laurien

Bericht door laurien »

Chieftac schreef:
anne-nienke schreef:Was er eigenlijk ook een soort van herkenning? Je hoort wel vaker dat ouders al langere tijd zoiets in de gaten hebben....
Bedankt voor de reacties. Mijn ouders wisten al een lange tijd dat ik ondergoed droeg die ik uit de kast van mijn moeder haalde, maar ze waren hier eigenlijk alleen maar negatief op in gegaan. Hopelijk kan ik nu dus na deze coming-out er wat beter mee leren leven, ook al moet ik nog aardig wat stappen zetten tot het uiteindelijke resultaat voor mijn gevoel ook echt voldoende is (make-up en pruik dus nog!). Maar ja we zien wel wat er van komt in de toekomst.
Misschien word het dan eens tijd om te gaan shoppen :D
Chieftac

Bericht door Chieftac »

laurien schreef:
Chieftac schreef:
Misschien word het dan eens tijd om te gaan shoppen :D
Dat ga ik ook zeker doen! Over twee weken gaan mijn ouders weer een weekje weg en in die tijd ben ik van plan weer wat dingetjes online aan te schaffen kwa persoonlijke verzorging (make-up, nagelverzorging) bij BOL.com (die hebben dat tegenwoordig ook). Om er echt een winkel voor binnen te stappen vind ik nog een te grote stap. Ik wil mijn ouders er ook niet al te veel mee lastig vallen. Maar bij die bestelling neem ik dus ook een aantal normaal uitziende feestpruiken om alvast uit te proberen welk kapsel een beetje goed staat bij mij als vrouw. Ja, ik weet dat ze van slechte kwaliteit zijn, maar ik wil eerst gewoon wat uitproberen voordat ik een duurdere pruik koop die echt gewoon goed is en bij me past. Met kleding zit het wel goed (dat heb ik al eerder gekocht), maar er kan natuurlijk altijd nog wat meer bij. Eventueel nog wat sieraden (oorbellen, armbanden) of zo kan natuurlijk ook nog maar eerst maar even kijken wat ik dus met die make-up en pruiken voor elkaar kan krijgen. En zo neem ik dus steeds kleine stapjes totdat ik echt helemaal tevreden ben en eindelijk de wereld van vrouwen kan binnenstappen :D
Venka

Bericht door Venka »

Ik begrijp het probleem van kopen niet,je kan toch ook in een mannelijke gedaante spullen kopen.Wat weet een verkoopster nou voor wie het is,misschien is het wel voor een vriendin.Je gaat je geld toch niet uitgeven aan prulletjes en dan bedoel ik feest pruiken.Je kan ook hier kijken en hier zijn pruiken niet zo duur http://www.alamp.com/Langhaar.htm" target="_blank maar vraag mij niet naar mijn mening want ik maak geen gebruik van pruiken.
Irene_de_Vreede
Moderator
Voornaamwoorden: Zij/haar

Bericht door Irene_de_Vreede »

Het probleem van kopen en passen in een winkel zit enkel en alleen tussen de eigen oren, ik heb nog nooit meegemaakt, dat ze je iets niet willen laten passen, ook niet als je je als man profileert op dat moment. Ik begrijp wel dat er een zekere huiver is, maar daar moet je gewoon een keer doorheen, als je gemerkt hebt dat het allemaal reuze meevalt, wordt het vanzelf gemakkelijker en uiteindelijk gewoon.
Irene
laurien

Bericht door laurien »

Aafke schreef:Ik begrijp het probleem van kopen niet,je kan toch ook in een mannelijke gedaante spullen kopen.Wat weet een verkoopster nou voor wie het is,misschien is het wel voor een vriendin..
Irene schreef:Het probleem van kopen en passen in een winkel zit enkel en alleen tussen de eigen oren, ik heb nog nooit meegemaakt, dat ze je iets niet willen laten passen, ook niet als je je als man profileert op dat moment. Ik begrijp wel dat er een zekere huiver is, maar daar moet je gewoon een keer doorheen, als je gemerkt hebt dat het allemaal reuze meevalt, wordt het vanzelf gemakkelijker en uiteindelijk gewoon.
Helemaal mee eens. Ik heb zeker wat gezweet toen ik voor het eerst de winkel in stapte voor een BH of een topje, de meeste van ons denk ik wel. Ik had zelfs een hele speech voorbereid voor aan de kassa, ik geloof iets met een weddenschap. Alleen maar om er achter te komen dat het de cassiere niet op was gevallen, totdat ik er zelf stotterend over begon. "Je hebt er zelf zo te zien meer problemen mee dan ik." Zei ze.

Moraal van het verhaal, de angst voor shoppen voor je verlangde geslacht is veelal onterecht en eigenlijk zonde. :)
Venka

Bericht door Venka »

Heel veel mensen gaan bijvoorbeeld een B.H kopen en die is dan voor zich zelf en zo staan ze ook bij de kassa.Ik heb zo vaak een B.H. moeten kopen voor een ander en dan sta je rustigere bij de kassa want hij is immers niet voor mij.Daar zit hem in,durf je als jongen geen B.H. te kopen doe dan alsof die voor een ander is en dan sta je een stuk rustigere bij de kassa.Als ik een tip mag geven koop je eerste B.H. bij de Hema of zo want daar is de persoonlijke aandacht minder dan bij Hunkemöller,livera of welke andere lingerie winkel
Chieftac

Bericht door Chieftac »

Het is niet dat ik niet durf een winkel binnen te stappen hoor, maar dit keer doe ik het gewoon een keertje online.