Persoonlijkheid

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
anne-nienke

Re: Persoonlijkheid

Bericht door anne-nienke »

Als je heel mannelijk gaat gedragen...wat denk je dan of voel je dan? Als dat voelt alsof je een toneelstukje staat te doen dan ga je wellicht te ver.
Ted

Bericht door Ted »

Blijf vooral trouw aan jezelf, en kies het tempo dat bij je past. Ik merk aan mezelf, dat als ik te intensief met mijn proces en coming out bezig ben, ik in een soort stroom terecht kom. Dat ik dan te snel ga. Vervolgens denk ik: okay, rustig aan, even pauze. Dat werkt even, een paar dagen. Dan word ik onrustig, omdat er weinig progressie lijkt te zijn. Maar ik weet inmiddels dat dat toch nodig is. Andere zaken lopen ook door, en hebben ook aandacht nodig; werk, mijn kinderen & partner, mijn omgeving.
Mijn persoonlijkheid verandert niet. Ik voel me door mijn coming out wel veel meer mezelf, ik hoef geen concessies meer te doen aan sociaal wenselijk gedrag.
Chieftac

Bericht door Chieftac »

Gedrag en persoonlijkheid zijn twee verschillende dingen. Ik zelf probeer me als crossdresser/travestiet als ik gekleed ben als vrouw me zelf wel vrouwelijker te gedragen, maar daardoor verandert er nog niks aan mijn persoonlijkheid. Persoonlijkheid is het gene wat je bent (rustig of druk), en gedrag is het gene wat je doet (Werken op de bouwplaats of make-up op doen). Deze twee hebben natuurlijk wel een grote overlap met elkaar, en het is je eigen weg om te kijken hoe je deze twee met elkaar wilt combineren. Ik zelf ben ook een rustige en emotionele man qua persoonlijkheid en vind het leuk creatief bezig te zijn, maar dat maakt me nog nog niet gelijk een vrouw. Soms zou ik natuurlijk wel willen dat dit anders zou zijn zodat ik mijn vrouwelijke kant nog wat meer een plekje kan geven. Maar wie/hoe je bent kan je moeilijker veranderen dan wat je doet qua gedrag.
"Je mag zijn zoals je bent."
Fay

Bericht door Fay »

Verandering in persoonlijkheid niet, wel wordt ik milder , zachter, meer mezelf, rustiger, en merk dat ik in contact ook veel opener kan zijn dan ooit tevoren en dat is prettig

Ik denk dat het er alleen maar beter op wordt , je hoeft steeds minder aan een beeld te voldoen en wordt steeds meer jezelf, verrassend vind ik wie er nu naar boven komt, moet ik concluderen dat het zo ontzettend veel beter gaat dan ooit tevoren, veel natuurlijker, en dat dat in omgeving ook enorm wordt gewaardeerd, niet meer die eeuwig gespannen persoonlijkheid

Wat dat betreft is je persoonlijkheid je persoonlijkheid, dat veranderd niet, wel komt er meer ruimte om te laten zien wie je werkelijk bent

Vicky
Veronique

Bericht door Veronique »

In vele gevallen heb ik gezien dat de er behalve het uiterlijk weinig verandert aan persoonlijkheid. Wel kan het zo zijn dat je opeens verandert lijkt te zijn, maar dat kan het gevolg zijn van vele zorgen die verdampen. Ik denk dat als je opeens een totaal ander persoon bent dat je dan wel moet oppassen.
jacqueline

Bericht door jacqueline »

jen bent niet anders......je uit je anders... ;)
Harro

Bericht door Harro »

Ik krijg wel van mensen terug dat ik ben veranderd, maar dan niet zozeer mijn karakter. Krijg terug dat ik veel zelfverzekerder over kom, dat ik meer 'aanwezig' ben, relaxter, blijer etc.
Zo voelt het voor mij ook. Dus geen karakterverandering, maar voor mij is het denk ik zo dat ik altijd een rol gespeeld heb en mezelf niet kon zijn.
Nu ben ik wel mezelf, lekker ongedwongen en vrij
Irene_de_Vreede
Moderator
Voornaamwoorden: Zij/haar

Bericht door Irene_de_Vreede »

Van mijn zusje kreeg ik de feedback dat ik lachte met heel mijn hart.
Irene
Sebastian

Bericht door Sebastian »

hee herkenbaar joh. dat heb ik ook, maar je persoonlijkheid moet je niet veranderen, die is juist individueel. of je nou mannelijk of vrouwelijk qua persoon bent, nou en? een man heeft vrouwelijke kanten, een vrouw heeft mannelijke kanten. Dus extra mannelijk hoeft niet, extra vrouwelijk ook niet. want da's overdreven. Just be yourself Daan! :D
EdwinJulian

Bericht door EdwinJulian »

Jaa! De dagen dat ik als jongen ben voel ik me geweldig. Vrijer, zelfverzekerder en trots :) Heb ook het gevoel dat ik dan meer ruimte durf in te nemen (normaal ben ik heel erg op de achtergrond) en dat dan ook letterlijk doe :P Zit meer met mn benen wijd, leg mn benen over elkaar zoals een man (met zo'n open driehoekje, met je enkel op je knie zeg maar :P) en wordt daardoor ook grover in mijn presentatie, minder zoals van een vrouw wordt verwacht. Maar het voelt goed :)
Ik begin meer uit het hokje van een gewenste vrouw te breken waar ik mezelf een paar jaar geleden in heb gewurmd :)
Sometimes I wish I was born a girl. I'd like make-up and pretty clothes, instead of just having this vagina :(