Examens, school, op mezelf wonen...

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Kiyo

Re: Examens, school, op mezelf wonen...

Bericht door Kiyo »

Dat is echt balen Daniel =( Ik snap goed dat je het huis uit wil. Bij goedkoop wonen denk ik aan anti-kraak, misschien dat je dat zou kunnen proberen? Het nadeel is dat, wanneer een gebouw weer in gebruik wordt genomen, je er snel weer uit moet en een nieuwe woning moet gaan zoeken, maar ken een paar mensen die al een paar jaar op dezelfde plek wonen, dus hangt van het gebouw af :)

Mijn zusje heeft VAVO gedaan en werd uitbesteed door de middelbare school, dit scheelde in de eigen kosten. Ik heb ook geloof ik wat gehoord over de Rutte-regeling, maar weet niet de details ^^; Je zou eens kunnen informeren bij de middelbare school of de VAVO over de kosten.

Heel veel succes!
Gabriël

Bericht door Gabriël »

Rottige situatie zeg!

Als ik zo jouw beschrijvingen lees van de twee opties die je hebt, klinkt alsof je aan optie 2 (Vavo) meer hebt.

En wat Kiyo zegt, je zou nog anti-kraak kunnen proberen voor een goedkope woning.

In ieder geval heel veel sterkte ermee!
Daniel

Bericht door Daniel »

Hoi allemaal,
ik heb alles gelezen en ik wil jullie even bedanken voor jullie lieve reacties :)
Ik kan in Amsterdam wel aan een kamer komen, das geen heel groot probleem, het probleem is dat het redelijk duur is, maar ik ga dit deze zomer regelen. Wat betreft school, als ik niet slaag ga ik nog een jaar over doen, waarschijnlijk op een andere school, dit om de kosten te drukken, de VAVO is echt te duur, ik val net niet onder de rutteregeling en MBO is exreem demotiverend.
't Wordt hard werken, maar ik kom er wel.
Als ik op een of andere manier wel slaag ga ik een feest geven xD
It is never too late to be what you might have been. – George Eliot
EdwinJulian

Bericht door EdwinJulian »

Haha, geef dan een bring-your-own-party om de kosten te drukken ;) :P
Sometimes I wish I was born a girl. I'd like make-up and pretty clothes, instead of just having this vagina :(
Nathan90

Bericht door Nathan90 »

Dat klinkt weer wat positiever Daniel. Wel de vraag, mag je zomaar overstappen naar een andere school puur voor je examenjaar? Ik weet dat het bij mij school niet mogelijk was geweest, betekende dan dus eerst het vorige jaar overdoen (4havo of 5vwo) voordat je voor de examens mocht.
Harro

Bericht door Harro »

Lastig voor je Daniel,
ik duim voor je dat je het alsnog haalt, verder heb ik eigenlijk geen tips naast alles wat al is genoemd.

Sterkte in ieder geval
Daniel

Bericht door Daniel »

Het lijkt me dat als ik me inschrijf voor een school en betaal(en dan niet het amsterdams lyceum, ik ben niet zo slim xD) dat ik dan gewoon deel mag nemen aan het lesjaar. Ik ben eerder overgestapt in de derde klas en dat ging ook prima. Maar misschien heb je gelijk. Ik zal het even nakijken, want anders heb ik wel een probleem...
It is never too late to be what you might have been. – George Eliot
Nathan90

Bericht door Nathan90 »

Ja want derde jaar is anders dan examenjaar.

Ik geloof dat het te maken heeft met de schoolexamens. Landelijk zijn natuurlijk dezelfde, maar sommige/veel scholen zullen je dus niet alleen voor het examenjaar aannemen omdat ze dan dus schoolexamen cijfers van je oude school moeten overnemen. En deze komen dan natuurlijk niet overeen met hun eigen toetsen enzo.
mick1984

Bericht door mick1984 »

sterkte daniel.. lastig allemaal. alles wat opgestapeld is. Ik hoop voor je dat je wel slaagd. qwa huisjes heb ik geen advies. je hebt vaak ook huurtoeslag dat weet ik wel.
Martijn

Bericht door Martijn »

Hou nog even vol Daniel. Is er niet een decaan aanwezig op je school waarmee je dit kunt bespreken. Of je misschien in een andere klas kan of is er maar 1 klas per jaar?
Het leven jaagt geen angst meer aan
ik heb al zo ver moeten kruipen
Het laatste stuk zal ook wel gaan,
tot ik ga staan