Het is inmiddels zo dat ik (zo goed als) zeker weet dat ik niet ga slagen voor mijn examens. Daarbij komt dat ik het liefste voor het einde van de zomervakantie op mezelf ga. Ik hou het thuis niet lang meer uit, en zeker niet nog een jaar.
Hierbij moet ik even vermelden dat ik het niet ruim heb en dat mijn moeder een uitkering heeft.
Als ik niet slaag dan heb ik twee opties: 1. Naar mijn middelbare school blijven gaan, zonder kosten, met motivatie, maar met heel veel stress, want de volgende klas is niet heel erg cool met mijn transitie. Of 2. Ik ga naar het volwassenen onderwijs. Nadelen zijn dat ik dat helemaal niet kan betalen, maar naast school wel (bijna fulltime) kan werken zodat ik het wél kan betalen. De stress van school is weg omdat ik dan maar 3 à 4 vakken hoef te volgen, maar de motivatie/stimulans kan ook verdwijnen. Hierbij is mijn scholieren tegemoetkoming wel veeeel hoger (bijna het dubbele) dus ik kan dan meer dan overleven.
Thuis blijven is zo goed als geen optie.
Waarschijnlijk krijg ik ook nog eens 300 jaar huisarrest als ik niet slaag zodat ik niet eens kán werken, dus als iemand nog een goede brug weet ga ik er graag onder wonen, dan pak ik nu mijn spullen.
Ik heb geen idee wat ik moet en kan doen, en ik weet al helemaal niet wat het meest wijze of verstandige is...