Mooi gezegd AafkeAafke schreef:Dat hokjes gedoe heeft ook niks met GD te maken en komt voor in alle lagen van de bevolking maar ik heb soms het idee dat er hier ook mensen komen die enkel posten als ze hun boodschap over kunnen brengen (lees opdringen).In andere topics zie je ze nooit en zodra ze bloed ruiken in een topic gaan ze los en dat is jammer en verpest vaak de mooie en open sfeer op dit forum.Ik vind dat die onderlinge strijd helemaal niet nodig moet zijn en in mijn ogen zijn ze te vergelijken met 2 voetbal supporters die hun gelijk wil hebben over hun clubje.De meesten die hier komen komen voor informatie,herkenning en hulp en hoe iemand zijn/haar identiteit beleeft gaat niemand wat aan.laat staan dat een lotgenoot daar ook nog commentaar op moet leveren.Niemand weet van elkaar hoe iemand zijn/haar GD beleeft en voor elke individu kan dat anders zijn omdat we allemaal mensen zijn en we zijn allemaal uniek en bijzonder en niemand mag en kan daar inbreuk aan doen.
Ik zelf leef ook niet in de wereld van transgenders en ik heb daar ook geen behoefte aan maar ik loop ook niet weg voor andere transgenders. Dit forum is de enige vorm voor mij om toch met lot genoten in contact te komen maar ook om informatie te delen of te vinden.Wat ik wel merk op dit forum is dat heel veel transgenders naast GD ook andere complexe problemen hebben en dat maakt het soms best moeilijk om anderen niet te kwetsen en ik lees alles wat ik schrijf een paar keer door voor het te posten.Ik ben ook heel eerlijk over dat ik veel problemen niet begrijp en dat ik sommige situatie,s niet begrijp en ik vind dat je gewoon respect moet hebben voor elkaar.Het doet er niet toe of iemand passabeler is dan iemand anders en niemand hoeft op dit forum een ander daar op aan te vallen want vaak denk ik dat passabel zijn een doel op zich word i.p.v. jezelf worden/zijn en in mijn ogen is dat de reden dat je aan een transitie begint.Je eigen geluk vinden en jezelf recht in je ogen durven kijken als je in de spiegel kijkt en dat het beeld klopt is zoveel belangrijker dan wat een ander van je vind.
Waarom is het toch altijd weer zo dat....
-
Claire
Re: Waarom is het toch altijd weer zo dat....
Er komt een ogenblik in het leven
dat de pijn
om altijd een knop te blijven
groter is
dan de angst
een bloem te worden.

dat de pijn
om altijd een knop te blijven
groter is
dan de angst
een bloem te worden.
-
Aris
helemaal mee eens, ik maak het op vele andere fora ook mee 
is dus niet aan te ontkomen, wordt het me te gorrtig dan plaats ik minder tot niets meer en lees alleen maar wat me intresseerd.
en passabel, ach ik ben passabel voor me zelf, dat vind ik het belangrijkste
wat een ander er van denkt of zegt boeit me echt niet
verder zit ik hier ook zeker om contact te houden met anderen , hoe of wat jullie ook zijn, jullie zijn gewoon mensen en verder kijk ik ook niet 
heb het even erg druk dat is ook de enige rede dat ik even niet veel hier ben
.
is dus niet aan te ontkomen, wordt het me te gorrtig dan plaats ik minder tot niets meer en lees alleen maar wat me intresseerd.
en passabel, ach ik ben passabel voor me zelf, dat vind ik het belangrijkste
wat een ander er van denkt of zegt boeit me echt niet
heb het even erg druk dat is ook de enige rede dat ik even niet veel hier ben
.
-
Freetouch
Vergeet niet dat velen van ons heel hun leven al gepest zijn en continu bekritiseert zijn. Op een fora als deze zijn er dan personen bij die het nodig hebben om even niet slachtoffer te zijn van pesten, of bekritiseerd te worden maar zelf zich de rol van de pester of baas willen aanmeten...
(over een rolletje spelen gesproken.)
Dat kan ik niet en wil ik niet.
Elke keer als ik gepest word doet dat zeer. Maar dat ik onlangs ordinair en daardoor niet passabel ben heeft me heel veel pijn gedaan. Dan ken je me niet, maar hoe kan ik dat aantonen. hierover is al het nodige traantje gevloeid, en maakt me onzeker in het voeren van gesprekken.
Daarom vind ik dit topic zo goed omdat ik me opeens minder alleen voel.
Dank jullie wel. xxx
(over een rolletje spelen gesproken.)
Dat kan ik niet en wil ik niet.
Elke keer als ik gepest word doet dat zeer. Maar dat ik onlangs ordinair en daardoor niet passabel ben heeft me heel veel pijn gedaan. Dan ken je me niet, maar hoe kan ik dat aantonen. hierover is al het nodige traantje gevloeid, en maakt me onzeker in het voeren van gesprekken.
Daarom vind ik dit topic zo goed omdat ik me opeens minder alleen voel.
Dank jullie wel. xxx
“good enough”
-
Arike
Ik ben blij met alle eensgezindheid die ik lees in dit topic 
Hou dit vast voor de andere topics!
"You try to forget but it's impossible
That song stays in your head and it's unbearable
It says remember who you are remember what you want"
That song stays in your head and it's unbearable
It says remember who you are remember what you want"
-
Venka
Het gros is er ook wel mee eens maar net als met the world population zitten er altijd rotte appels tussen die de boel voor de ander loopt te verpesten.Arike schreef:Ik ben blij met alle eensgezindheid die ik lees in dit topic
-
LisaM
Zie je dan een weerspiegeling van licht of van je eigen ziel?Raisa schreef:Voor mij zijn passabel zijn en een beeld in de spiegel zien dat klopt een en hetzelfde.
-
Raisa
Een weerspiegeling van licht die niet overeenkomt met de ziel. Om het maar zo abstract te noemen.
-
Judiana
iedereen is ander en prachtig mooi vrouw op haar manier ( en man op zijn manier)
iedereen heeft wat al eerder gezegd is in deze draad, hele specifieke emotionele en persoonlijke motieven hoe iemand zich voelt op welke manier dan ook
laten we alstublieft met elkaar een eenheid zijn en elkaar helpen in de moeilijke tijden die we moeten ervaren als genderdysforisch individu
bijzonder om wat Arike al zei de eensgezindheid te ervaren zo....
iedereen heeft wat al eerder gezegd is in deze draad, hele specifieke emotionele en persoonlijke motieven hoe iemand zich voelt op welke manier dan ook
laten we alstublieft met elkaar een eenheid zijn en elkaar helpen in de moeilijke tijden die we moeten ervaren als genderdysforisch individu
bijzonder om wat Arike al zei de eensgezindheid te ervaren zo....