Waarom is het toch altijd weer zo dat....

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
La-Clau

Waarom is het toch altijd weer zo dat....

Bericht door La-Clau »

Tja, ik weet niet waar ik het moet plaatsen, maar aangezien vele leden het forum dagelijks bezoeken lijkt mij "dagelijks leven" nog de beste plaats.
Wat mij opviel op andere fora, wat mij nu ook hier weer opvalt, is dat het toch ergens een gewoonte lijkt op transgenderfora is om elkaar toch zo veel mogelijk in zo krap mogelijke hokjes te duwen.
Of het nu gaat om taalgebruik, kledingkeuze, manier waarop we er mee omgaan, er lijkt een vaste standaard te zijn waar ieder zich aan dient te houden. Zo niet, wordt men afgebrand. Om nog maar te zwijgen van het feit dat de kleine minderheid van transgenders zich een geheel eigen woordenschat heeft aangemeten, die daarbuiten maar zelden wordt begrepen, en zich een naar mijn idee vrij eenzijdig beeld van de sekse waartoe men wil behoren heeft gevormd.
Maar helaas, transgenders zijn net zo divers als welke andere bevolkingsgroep dan ook. Niet alle homo's dragen een roze shirt, niet alle bouwvakkers drinken liters bier, en niet alle transgenders zijn grijze muizen met grote problemen.
Ik gun ieder het hare, of het zijne, maar is het niet mogelijk om iets meer respect te hebben voor elkaar, elkaars taalgebruik e.d. gewoon te accepteren en ons bij de essentie van een topic te houden? Vrij vervelend als door zoiets een topic uit de hand loopt, zeker voor degene die het heeft aangekaart.
In ieder geval is het voor mij een reden geweest mijn bijdragen op dit forum tot een minimum te beperken. Gelukkig voor sommigen, maar jammer voor anderen, omdat ik ook graag mijn ideeen geef, al is het alleen maar om een ander een idee te geven.

Claudia
If only I could find a way, I'd feel like I'm the one you believe I am
But it gets harder every day for me, to hide behind this dream you see: Someone I'll never be
Judiana

Re: Waarom is het toch altijd weer zo dat....

Bericht door Judiana »

ik had mezelf beloofd niet meer te posten, maar ik ben het volledig met je eens, daarom ben ik afgehaakt op het forum... lees nog wel eens in de zoveel tijd iets maar verder....
Irene_de_Vreede
Moderator
Voornaamwoorden: Zij/haar

Bericht door Irene_de_Vreede »

Ik ben het ook met je eens Claudia (alweer), maar ik heb gemerkt dat het geen typisch transenverschijnsel is, maar dat je het eigenlijk overal ziet waar men in relatieve anonimiteit elkaar kan aanvallen en de eigen mening als enige waarheid kan ventileren
Irene
Judiana

Bericht door Judiana »

ik ben het ook met Irene eens helaas :(
TanteJuut

Bericht door TanteJuut »

Vind dat je zeker gelijk hebt. Transen zijn in mijn ogen ook gewoon geen groep, omdat ze vaak zo snel en passabel mogelijk uit de groep willen stappen (detranseksualisatie). En er is een grote broodnijd (vooral bij MtF) over de mate van een succesvol nieuw uiterlijk, wat niet altijd uitgesproken wordt (jaloezie) en dan omgezet kan worden in muggenzifterij (of is het muggezifterij) ;). Irene heeft ook een punt. Internet zorgt ook voor extra bescherming om anoniem elkaar stevig aan te pakken.
`wees gewoon jezelf, maar in jouw geval dringend een ander`
Venka

Bericht door Venka »

Dat hokjes gedoe heeft ook niks met GD te maken en komt voor in alle lagen van de bevolking maar ik heb soms het idee dat er hier ook mensen komen die enkel posten als ze hun boodschap over kunnen brengen (lees opdringen).In andere topics zie je ze nooit en zodra ze bloed ruiken in een topic gaan ze los en dat is jammer en verpest vaak de mooie en open sfeer op dit forum.Ik vind dat die onderlinge strijd helemaal niet nodig moet zijn en in mijn ogen zijn ze te vergelijken met 2 voetbal supporters die hun gelijk wil hebben over hun clubje.De meesten die hier komen komen voor informatie,herkenning en hulp en hoe iemand zijn/haar identiteit beleeft gaat niemand wat aan.laat staan dat een lotgenoot daar ook nog commentaar op moet leveren.Niemand weet van elkaar hoe iemand zijn/haar GD beleeft en voor elke individu kan dat anders zijn omdat we allemaal mensen zijn en we zijn allemaal uniek en bijzonder en niemand mag en kan daar inbreuk aan doen.

Ik zelf leef ook niet in de wereld van transgenders en ik heb daar ook geen behoefte aan maar ik loop ook niet weg voor andere transgenders. Dit forum is de enige vorm voor mij om toch met lot genoten in contact te komen maar ook om informatie te delen of te vinden.Wat ik wel merk op dit forum is dat heel veel transgenders naast GD ook andere complexe problemen hebben en dat maakt het soms best moeilijk om anderen niet te kwetsen en ik lees alles wat ik schrijf een paar keer door voor het te posten.Ik ben ook heel eerlijk over dat ik veel problemen niet begrijp en dat ik sommige situatie,s niet begrijp en ik vind dat je gewoon respect moet hebben voor elkaar.Het doet er niet toe of iemand passabeler is dan iemand anders en niemand hoeft op dit forum een ander daar op aan te vallen want vaak denk ik dat passabel zijn een doel op zich word i.p.v. jezelf worden/zijn en in mijn ogen is dat de reden dat je aan een transitie begint.Je eigen geluk vinden en jezelf recht in je ogen durven kijken als je in de spiegel kijkt en dat het beeld klopt is zoveel belangrijker dan wat een ander van je vind.
Eva
Beheerder
Voornaamwoorden: zij/haar

Bericht door Eva »

Aafke schreef:... want vaak denk ik dat passabel zijn een doel op zich word i.p.v. jezelf worden/zijn en in mijn ogen is dat de reden dat je aan een transitie begint. Je eigen geluk vinden en jezelf recht in je ogen durven kijken als je in de spiegel kijkt en dat het beeld klopt is zoveel belangrijker dan wat een ander van je vind.
Amen
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Raisa

Bericht door Raisa »

Voor mij zijn passabel zijn en een beeld in de spiegel zien dat klopt een en hetzelfde.
Merel77

Bericht door Merel77 »

Raisa schreef:Voor mij zijn passabel zijn en een beeld in de spiegel zien dat klopt een en hetzelfde.
:hug2:
Toch zijn er mensen die dat los van elkaar kunnen zien.
Fay

Bericht door Fay »

Wat meespeelt in heftigheid is imo dat we allemaal in een situatie zitten die niet bepaald makkelijk is, het lontje wordt als vanzelf wat korter door die situatie, hormoongebruik ed dragen daar zeker aan deel

Toch is het meerendeel in staat desondanks overwegend respectol en tactvol te reageren, en zijn er maar enkelen die dat niet op kunnen brengen, laat dat los zou mijn advies zijn

mijn id, tot 10 tellen voordat je wat post, beseffen dat we het allemaal niet makkelijk hebben, meer begrip voor jezelf en anderen tentoonspreiden en dan komt het wel goed

Vicky - eeuwig positief in crisissituaties