Dank jullie wel voor de reacties. Ik ben blij dat ik het hier nog even gevraagd heb, want zoals het in mijn hoofd zat is blijkbaar niet de beste oplossing.
Van jullie tips lijkt mij de e-mail het handigst. Ik denk dat ik het vandaag schrijf, het per pb door een medeforummer laat beoordelen (iemand die dit wil doen?) en het morgen naar mijn ouders verstuur. Ik ga maandag bij ze op bezoek, hoewel mijn vader dan naar zijn werk is dus met hem zal ik apart moeten praten.
Ik ben echt bang dat ze nooit me zo van me zullen houden als nu. Vooral mijn moeders liefde is op veel vlakken voorwaardelijk en onvoorspelbaar. Maar ik moet het nu toch echt doen.
Iemand nog tips voor informatieve websites die ik in de mail kan vermelden? Die van Transvisiezorg zet ik er sowieso in.
Advies gevraagd
-
Elijah
-
mick1984
Re: Advies gevraagd
het blijft moeilijk.. en als je in je nieuwe szchooljaar helemaal jezelf wil zijn zal ik gewoon nu outen! Uitstellen is niet goed. En het lucht enorm op als je het vertelt heb
-
Jannet V
Hoi Elijah. Een heel erg duidelijk en openlijke beschrijving van transgender mensen vindt je hier. http://www.transgendernederland.nl/wp-c ... -06-18.pdf" target="_blank (die link staat hier ook al ergens op het forum)
Als je behoefte voelt om het van tevoren te laten lezen aan iemand van het forum bied ik me graag aan. Ik wens je heel veel sterkte!
Groetjes Jannet
Als je behoefte voelt om het van tevoren te laten lezen aan iemand van het forum bied ik me graag aan. Ik wens je heel veel sterkte!
Groetjes Jannet
Samen hand in hand door de stormen van de stilte langs het eindeloze strand, ...was ik een stukje van jou. Nu de wind is gaan liggen, rust jij als herinnering in mij.
-
Elijah
Je hebt vast gelijk, Mick. Dat is ook de reden dat ik het zeker weten volgende week aan ze verteld wil hebben.
Jannet, dank je wel voor het aanbod, ik heb de e-mail naar je gepb't.
Ik ben dus net klaar met schrijven en zit nu rillend, zwetend en half jankend achter de pc. Dat wordt nog wat.
Jannet, dank je wel voor het aanbod, ik heb de e-mail naar je gepb't.
Ik ben dus net klaar met schrijven en zit nu rillend, zwetend en half jankend achter de pc. Dat wordt nog wat.
-
Elijah
Ik heb net de mail verzonden. Na tien minuten met de muis boven de verzendknop de hebben gehangen heb ik toch maar geklikt. Ik kan het bijna niet geloven dat ik het eindelijk gedaan heb en ben doodsbang. Vandaag had ik mijn moeder aan de telefoon en ze sloot af met 'dag, meisje, ik houd van je'. Ik hoop zo dat ze toch nog van me zullen houden. 
Toch voel ik ook een zekere opluchting.
Toch voel ik ook een zekere opluchting.
-
Jake
Geweldig Eli! Je hebt echt lef getoond. De moeilijkste stap heb je nu gehad in mijn ogen. Wat je ouders ook zeggen, je hoeft niet meer met dat geheim rond te lopen.
-
Elijah
Dank je wel, Jake!
Momenteel zit ik echt te huilen van geluk. Vanavond probeerde mijn vader me te bellen, maar aangezien ik niet durfde op te nemen en ik het niets iets vind om telefonisch te bespreken had ik mijn telefoon uitgezet. Toen ik hem later weer aan deed stond er een voicemail op van mijn vader, ook namens mijn moeder. Hij zei dat ze me zullen steunen en helpen, want ik ben hun kind en ze houden heel veel van me. Morgen zullen we er verder over praten.
Ik wacht het gesprek van morgen af, maar momenteel kan ik mijn geluk niet op en ben erg opgelucht.
Momenteel zit ik echt te huilen van geluk. Vanavond probeerde mijn vader me te bellen, maar aangezien ik niet durfde op te nemen en ik het niets iets vind om telefonisch te bespreken had ik mijn telefoon uitgezet. Toen ik hem later weer aan deed stond er een voicemail op van mijn vader, ook namens mijn moeder. Hij zei dat ze me zullen steunen en helpen, want ik ben hun kind en ze houden heel veel van me. Morgen zullen we er verder over praten.
Ik wacht het gesprek van morgen af, maar momenteel kan ik mijn geluk niet op en ben erg opgelucht.
-
Freetouch
Hoi Elijah,
dat is fantastisch om te horen...
Ga het niet uit de weg, er zulllen heel veel vragen komen, maar het feit dat ze jou steunen is een fantastisch iets...
Mooi joh!
X
dat is fantastisch om te horen...
Ga het niet uit de weg, er zulllen heel veel vragen komen, maar het feit dat ze jou steunen is een fantastisch iets...
Mooi joh!
X
“good enough”
-
Claire
Hoi Elijah, werkelijk heel knap gedaan wat dat opluchten
Er komt een ogenblik in het leven
dat de pijn
om altijd een knop te blijven
groter is
dan de angst
een bloem te worden.

dat de pijn
om altijd een knop te blijven
groter is
dan de angst
een bloem te worden.
-
Engel
Hoi Elijah,
Sterkte met je gesprek of heb je dat al gehad. Fantastisch toch zoals je ouders reageren en jij hoeft er niet meer mee rond te lopen.
Sterkte met je gesprek of heb je dat al gehad. Fantastisch toch zoals je ouders reageren en jij hoeft er niet meer mee rond te lopen.