Na mijn aanmelding op dit forum had ik mijzelf voorgenomen alles na mijn examens aan mijn ouders te vertellen. Later werd dit na de uitslag. En vervolgens heb ik het nog steeds niet verteld...
Maar aangezien ik nu al weken doorlopend buikpijn en paniekaanvallen naar aanleiding van deze situatie heb, besloot ik toch maar stappen te ondernemen. Ik heb een mail gestuurd naar Transvisie en volgende week kan ik terecht voor een intake.
Nu wil ik dit gesprek aangrijpen om te zorgen dat mijn ouders het toch eindelijk te weten komen. Een paar dagen voor het gesprek moet ik in de woonplaats van mijn ouders zijn en ga ik bij ze op bezoek. Nu wil ik ze vlak voordat ik weer naar huis ga vertellen dat ik een gesprek heb in Amsterdam, maar niet kan vertellen waarom. Vervolgens geef ik ze een papier met het adres ter informatie, vertel ze dat ze dat kunnen googelen als ze willen. Daarna sprint ik naar de bushalte.
Nu is mijn vraag: wat is jullie mening over deze aanpak? Inmiddels ben ik behoorlijk wanhopig aan het worden, dus misschien zie ik de zaken niet helemaal helder meer. Daarom wil ik jullie om advies vragen.
Ik zie er als een berg tegenop omdat ze momenteel apetrots op me zijn omdat ik mijn havo met hele mooie cijfers heb gehaald. Bij mijn diploma-uitreiking was mijn vader echt heel trots en bleef me dit vertellen (met in elke zin minstens één keer het woord 'meis'). Het enige wat ik dacht was: 'ik moet hier maar even van genieten, want volgende week is dit in één klap weg en blijft het waarschijnlijk ook voor een lange tijd weg...'. Ook hebben ze het nog steeds erg zwaar en ik ben bang dat ze dit er absoluut niet bij kunnen hebben.
Toch ga ik het ze vertellen, hoe dan ook. Al die spanning trek ik niet meer en dat wordt door mijn omgeving ook niet meer begrepen nu ik mijn diploma heb gehaald.
Bedankt voor het lezen.