ervaring/gevoel na srs/orchidectomie.
-
Summer
Re: ervaring/gevoel na srs/orchidectomie.
post verwijderd.
Laatst gewijzigd door Summer op 09 aug 2014, 11:25, 1 keer totaal gewijzigd.
-
LisaM
Vast een goed idee om je hele leven een plaspil te blijven slikken die bij elke pil je nieren een optater geeft...diederique schreef:Te snel geschreven. Ik vergiste me. Blijft staan het advies om na de SRS met de halve dosis door te gaan (= spiro).Arike schreef:Ik hoor overigens bijzonder weinig transen uit de States die andro gebruiken ... De meesten gebruiken spirodiederique schreef:Suzanne, helaas. Na 4 jaar androcur/progynova of systen 100 val ik nog steeds iedere avond om 21.00 als een blok in slaap. Misschien helpt de SRS ooit, maar ik verwacht er niet veel van.. Een Amerikaans advies is om na de SRS/Orchidectomie een halve dosis androcur te blijven gebruiken
Hier alvast de bijsluiter: http://www.apotheek.nl/Medische_informa ... 4&rId=1833" target="_blank
-
doll89
Ik heb me na SRS niet heel anders gevoeld of dingen opgemerkt, behalve dat ik blij was dat ik nu volledig vrouw was.
Wat ik wel een beetje ervaar is misschien moeilijk uit te leggen maar toen ik nog mannelijke hormonen had, had ik vaker zin in sex en had ik vaker seks uit opwinding. En na de SRS heb ik het gevoel dat ik een band en liefde veel belangrijker vind. Dus zegmaar echt wat ze soms zeggen van mannen en vrouwen, mannen willen gewoon seks en vrouwen liefde haha. (maar ook nog wel opwinding hoor)
en ik merk dat ik veel beter presteer met mijn studie nu na SRS en met alleen de vrouwelijke hormoonpleister, dan in het jaar zonder SRS en met androcur. maar dat kan ook te maken hebben met opluchting en minder stress etc.
Wat ik wel een beetje ervaar is misschien moeilijk uit te leggen maar toen ik nog mannelijke hormonen had, had ik vaker zin in sex en had ik vaker seks uit opwinding. En na de SRS heb ik het gevoel dat ik een band en liefde veel belangrijker vind. Dus zegmaar echt wat ze soms zeggen van mannen en vrouwen, mannen willen gewoon seks en vrouwen liefde haha. (maar ook nog wel opwinding hoor)
en ik merk dat ik veel beter presteer met mijn studie nu na SRS en met alleen de vrouwelijke hormoonpleister, dan in het jaar zonder SRS en met androcur. maar dat kan ook te maken hebben met opluchting en minder stress etc.