Ik vroeg mij af wat voor gevoel jullie hebben ervaren na een srs/orchidectomie maw wat voor gevoel heb je ervaren toen de bron van testosteron weg was ten op zichte van het onderdrukken met androcur.
Volgende maand word er een orchidectomie uitgevoerd (dit als tussen-operatie voor de uiteindelijke srs) omdat ik last heb van de bijwerkingen van androcur.
Ik ben vooral benieuwd of de klachten (opvliegers, dipgevoelens, ...) verdwenen en of dat je een euforie aan heerlijkheid ervaart, want daar doen we het uiteindelijk toch allemaal voor!! ?
verleden jaar op 27 mei 2013 men srs gehad , dus ook natuurlijk een bilaterale castratie , dus , nu meer dan 1 jaar terug , en ja , alles in en rond je verandert ,
dat begon bij mij al het eerste jaar na kontrole van androcur 50 mg , ik nam dit 1 jaar en de endocrinoloog in het UZ gent zei me ( prof.T'Sjoeng dat ik na 1 jaar androcur en vrouwelijke hormonen , 4 kg spiermassa kwijt was en 4 kilo vet erbij was , en ik 60 % van men mannelijk kracht weg was .
Nu , na meer dan 1 jaar srs , heeft dezelfde prof me in het UZ gent nagezien op 25 february 2014 , resultaat , 8 kg spiermassa kwijt en 12 kg vet erbij ( brrrrrrrrrrrrrrrrrrrr) 82 % van men mannelijke kracht weg ??????????????????
het dipgevoel is erg evenals de opvliegers , bovendoen erger totaal verlies van mannelijke kracht ( eigenlijk normaal he als je op vrouwelijkr hormonen leeft )
besef wel goe waar je aan begint , want eens je fabrikanten van je testosteron weg zijn ( je teelballen ) je voor de rest van je leven afhankelijk bent van vrouwelijke hormonen , pillen , of pleisters of gel , of .....als je terug wil , testosterron spuiten
hetgeen ik vroeger als man kon doen , bv. men haag scheren , zij is 110 meters lang , vroeger met mannelijke hormonen duurde dat 1 week , ( 3 kanten dus 3 x 110 meters ) wel daar doe ik nu minstens 6 weken over
dus ik wil maar zeggen , de ingrepen zijn irreversible , of onomkeerbaar dus , denk er goed over na
Het leven begint op het moment waarop je je niets meer aantrekt van wat andere mensen over je denken!!!
Ik zat voor de srs aan de Spiro en gelukkig had ik alleen last van vermoeidheid en slaperigheid. Ik dacht eerst dat dat alleen aan de Spiro lag maar toen ik na de srs weer begon met de hrt (alleen Estradiol) speelde dezelfde klachten wederom op. Weliswaar kortstondig en in iets minder mate maar behalve aan de middelen zelf wijt ik deze verschijnselen mede aan het steeds weer veranderen van de hormoonhuishouding.
Helaas heb ik na mijn srs maar even mogen genieten van een euforische stemming (apart verhaal) maar wat ik vooral merk is dat de weinige keren dat ik mezelf betrapte op gevoelens van frustratie, dat dat in zijn geheel verdwenen is en dat daar een soort van vrijheidsgevoel voor in de plaats is gekomen en ik eindelijk met volle teugen kan genieten van al het moois wat het leven te bieden heeft. Euforie-Light zeg maar...
Ik grapte laatst dat ik door de jaren heen zoveel veranderd ben - zowel emotioneel als fysiek - dat ik in geen enkel opzicht dezelfde ben als vroeger behalve dan dat ik rechtshandig ben gebleven. Dat proces is nog steeds aan de gang dus wie weet word ik straks ook nog linkshandig. Onhandig ben ik namelijk al...
Goeie vraag Kimberley!
Ik ben vooral benieuwd naar het overgaan/minder worden van de vermoeidheids verschijnselen erna, want dat begint hier een beetje uit de hand te lopen.
Het lijkt wel of ik een lek heb ergens waar alle energie en kracht in verdwijnt, en dat kan ik niet gebruiken in de dagelijkse gang van zaken. (werk, gezin etc.)
Weet iemand of dit zowiezo minder/milder kan worden als je wat langer aan de androcur zit? zeg maar dat je er aan went, of blijft dit zolang je andro gebruikt? . . . . .
Suzanne, helaas. Na 4 jaar androcur/progynova of systen 100 val ik nog steeds iedere avond om 21.00 als een blok in slaap. Misschien helpt de SRS ooit, maar ik verwacht er niet veel van.. Een Amerikaans advies is om na de SRS/Orchidectomie een halve dosis androcur te blijven gebruiken
we voelen ons meer vrouw dan man , de medische weterschap geeft ons dus androcur en vrouwelijke hormonen , om lichamelijk zo dicht mogelijk als een bio vrouw te komen , dat gaat , maar ja , dat is ten koste van energie , krachten enz. een vrouw immers is anders gemaakt dan een man , een man immers heeft meer energie en kracht , dus wat doet androcur en vrouwelijke hormonen , juist , alles in ons verandert langzaam , ook de kracht en energie als man verdwijnt .
Bij mij , nu meer dan 1 jaar na men srs heb ik 8 kg spiermassa verloren en 12 kg vet erbij , dat kunnen ze testen bij endocrinologie .
Bij mij was in het begin na men srs , dat ik veel dingen nog dacht te doen die ik vroeger kon , toen ik nog testosterron in men lichaam had , maar veel dingen gaat niet meer hoor , een simpel voorbeeld , een fles champagne , de stop met de hand eruit halen , vroeger ging dat gemakkelijk , nu moet ik een griptang gebruiken hahaha
En zo is dat met veel dingen zo , bv. ik heb een haag in men tuin van 110 m .vroeger kon ik ze scheren op 1 week , wel nu ben ik daar al 6 weken mee bezig en nog ni in de helft
je moet zelf kiezen he , blijven leven met testosterron , geen androcur en geen srs , of wel androcur en srs , en vrouwelijke hormonen , maar dan wel aanvaarden dat je lichamelijk zoals een vrouw word
Het leven begint op het moment waarop je je niets meer aantrekt van wat andere mensen over je denken!!!
diederique schreef:Suzanne, helaas. Na 4 jaar androcur/progynova of systen 100 val ik nog steeds iedere avond om 21.00 als een blok in slaap. Misschien helpt de SRS ooit, maar ik verwacht er niet veel van.. Een Amerikaans advies is om na de SRS/Orchidectomie een halve dosis androcur te blijven gebruiken
Androcur is puur gif, na SRS weggooien en heel hard wegrennen! :
Volgens Arike ben ik nog steeds een stuiterballetje, toch ook bij mij minder energie dan voorheen. Gelukkig maar, best wel lekker om wat rustiger te zijn...
diederique schreef:Suzanne, helaas. Na 4 jaar androcur/progynova of systen 100 val ik nog steeds iedere avond om 21.00 als een blok in slaap. Misschien helpt de SRS ooit, maar ik verwacht er niet veel van.. Een Amerikaans advies is om na de SRS/Orchidectomie een halve dosis androcur te blijven gebruiken
Ik hoor overigens bijzonder weinig transen uit de States die andro gebruiken ... De meesten gebruiken spiro
"You try to forget but it's impossible
That song stays in your head and it's unbearable
It says remember who you are remember what you want"
De reden dat er geen Androcur, cyproteronacetaat, gebruikt wordt in de USA is dat het niet voorgeschreven mag worden van de overheid, FDA,. Dit als enig land ter wereld.
Waarom dit in de USA verboden is is niet geheel duidelijk.
Las op een forum dat bij de test (FDA) de proefdieren, muizen, die, Androcur, toegediend kregen overleden waren. Bij nadere gegevens onderzoek bleek dat men wel erg grote hoeveelheden aan de proefdieren gegeven had. Een opmerking werd gegeven ‘dat als de hoeveelheid cyproteronacetaat die gegeven werd aan de proefdieren in verhouding tot mensen dodelijk kan zijn, zeker als die hoeveelheid in een zak/doos gedaan werd en men vanaf de 5de verdieping op een mens liet vallen.’
‘euforie aan heerlijkheid’ na een srs.
Na afloop van alles verkeerde ik zeker niet in een euforische stemming. Wel een soort opluchting dat alles achter de rug was en het goed gegaan was.
Herstel: DEA = FDA ( US Food and Drug Administration).
Laatst gewijzigd door Alice op 08 aug 2014, 21:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Alice; "Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
Ik hoor overigens bijzonder weinig transen uit de States die andro gebruiken ... De meesten gebruiken spiro
Te snel geschreven. Ik vergiste me. Blijft staan het advies om na de SRS met de halve dosis door te gaan (= spiro).