solliciteren

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
micheal-richard

Re: solliciteren

Bericht door micheal-richard »

Klinkt misschien raar maar ik ben jaren terug op sollicitatie geweest en daar zaten verschillende testen bij. Denk aan fysiek en psychologisch en tijdens indelen van de groepen bleek dat ze niet echt kijken naar sekse. Ik werd namelijk op basis van mijn beroep ingedeeld bij de heren.
Deze bloem is zich er niet van bewust dat de tijd verstrijkt. Zij bestaat alleen in het heden, gewoon zoals ze is.
J170503jessica26

Bericht door J170503jessica26 »

thanks allemaal.

een hoop goede adviezen en ervaringen. voor mij wordt dit de eerste keer solliciteren sinds ik in het traject zit.
had verleden jaar wel een baan maar toen ik daar ging solliciteren zat ik nog niet in het traject. uiteindelijk wel vertelt op het werk en ze gingen er wel goed mee om.

denk dat ik idd gwn als vrouw ga solliciteren en dan als ik wordt uitgenodigd voor een gesprek kan ik het altijd nog vertellen.

het was een idee van me jobcoach maar zat hiermee wel in me maag juist vanwege het feit dat een hoop bedrijven dan gelijk iets hebben van laat maar.

thanks xx
Yentl

Bericht door Yentl »

Succes ermee.
Sweet kiss of goodbey
Emma
Beheerder
Voornaamwoorden: Zij/haar

Bericht door Emma »

Succes!

Mocht het toch ter sprake komen, gewoon rustig blijven, komt goed.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Danielle

Bericht door Danielle »

Dat is een goede tip van Emma. Blijf rustig als het ter sprake komt, probeer alvast een antwoord te hebben zodat je daar niet net je nond vol tanden staat als ze er naar vragen.

Ik zou het zelf misschien wel noemen in een sollicitatie, maar alleen als het relevant is. Als ik mijn schrijfvaardigheid wil benadrukken en verwijs naar mijn blog bijvoorbeeld. Dan ontkom ik er niet aan.
Mijn transitieblog: Fading Gender
Jeste
Voornaamwoorden: Zij / haar, die / diens

Bericht door Jeste »

Toen ik begin te lezen was mijn gedachte gelijk: Niets vertellen. Ga gewoon in je gewenste genderrol, in jouw geval dus vrouw, en vertel verder niets.
Maar... Het zou in sommige gevallen wel goed uitkomen om toch wat meer over jezelf los te laten. Dat bedacht ik me opeens toen ik de post van Danielle las. Dat is dus wel heel erg afhankelijk van de situatie.
"Gendercreatief" vind ik eigenlijk mooier dan "Non-binair", want "Gendercreatief" zegt namelijk wat het wel is, in plaats van niet.
Eveliene

Bericht door Eveliene »

In je sollicitatiebrief zou ik niets anders vermelden dan dat je vrouw bent (bij ftm andersom natuurlijk) en tijdens het gesprek afwachten of ze er zelf mee komen. De kans dat je een positief gesprek krijgt is groter dan dat je weggestuurd word.
Anon20180730

Bericht door Anon20180730 »

vreemd als je CV iets anders vermeldt dan de brief en houdt er rekening mee dat je bij aanname cc van je ID kaart moet verstrekken. Daar staat ook je geslacht op aangegeven
Yentl

Bericht door Yentl »

Het is allemaal ook hardstikke oneerlijk. Grrrrrr.
Sweet kiss of goodbey
Jeste
Voornaamwoorden: Zij / haar, die / diens

Bericht door Jeste »

Irene schreef:vreemd als je CV iets anders vermeldt dan de brief en houdt er rekening mee dat je bij aanname cc van je ID kaart moet verstrekken. Daar staat ook je geslacht op aangegeven
Maar dan is het al zo ver dat je bent aangenomen. Er is dan dus wel iets om uit te leggen. Dat is niet anders. Als het dan toch een probleem blijkt op te leveren, dan blijkt het toch niet het juiste bedrijf te zijn waar je bent aangenomen. Is dat tenminste duidelijk. Jammer van die baan, maar beter geen baan, dan een baan op een werkplek die niet de juiste is.
"Gendercreatief" vind ik eigenlijk mooier dan "Non-binair", want "Gendercreatief" zegt namelijk wat het wel is, in plaats van niet.