solliciteren

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
J170503jessica26

solliciteren

Bericht door J170503jessica26 »

hey hey,

ik ben nu zo`n anderhalf jaar in het traject en net begonnen met de hormoonbehandeling. nu ga ik ook weer werk zoeken. wat ik en me jobcoach afvroegen is het handig om bij de sollicitatie brief een brief te schrijven over dat ik transgender ben en me leven aardig opnieuw aan het indelen ben. hoe zijn de ervaringen hiermee hoe bedrijven hier mee omgaan?

gr jessica
Yentl

Re: solliciteren

Bericht door Yentl »

Geen idee. Laaste bedrijf waar ik een sollciatie heen heb gestuurd, heb ik vrouw ingevuld bij geslacht.

Dat is tot nu toe ook de enige sollicitatie als vrouw voorlopig.
Sweet kiss of goodbey
Anon20190122

Bericht door Anon20190122 »

Nee dat is niet handig!

Mocht je op gesprek mogen komen gewoon jezelf als de dame voordoen die je bent en niet als trans mochten er vragen zijn is het nog vroeg genoeg om er wat over te vertellen!
Yentl

Bericht door Yentl »

Pcies!
Sweet kiss of goodbey
Jessy

Bericht door Jessy »

Gewoon solliciteren als vrouw, want zo wens je toch in de maatschappij te functioneren.
Als er tijdens een gesprek vragen over komen, dan zij het zo. Maar ik zou het niet aan de grote klok hangen, dan loop je risico dat je na jouw brief op basis van vooroordelen al wordt geweigerd, of dat ze tijdens een gesprek teveel op dat onderwerp gaan focussen.

Gewoon jezelf zijn in de gewenste rol, maar wees enigszins voorbereid op vragen over het onderwerp tijdens een gesprek.
Grant me serenity to accept the things I cannot change,
courage to change the things I can,
and wisdom to know the difference.
Djay

Bericht door Djay »

Uit ervaring weet ik dat het juist wel gemeld moet worden. Heb het met mijn traject begeleider vanuit de WSW er over gehad. Ze zullen er uiteindelijk achter komen. Dan zullen ze je 9 van de 10 keer wel gaan ontslaan als ze er pas later achter gaan komen. Omdat je niet eerlijk bent geweest. En vanwege je trans zijn mogen ze je officieel niet weigeren i.v.m. discriminatie. Je kan gewoon in je sollicitatie brief een klein stukje vermelden dat je in het traject zit vermelden. En het niet aan de grote klok hangen maar wel eerlijk wezen. Veel bedrijven zullen het wel een punt van bezwaar vinden omdat je uiteindelijk veel afwezig zal gaan zijn vanwege de operaties. Maar zoals gezegd, meld je het niet en komen ze er later achter, dan heb je grotere problemen. Je hoeft het ook alleen te vermelden bij degene met wie je het gesprek hebt. Verder hoef je het niet gelijk te benoemen aan anderen.
Irene_de_Vreede
Moderator
Voornaamwoorden: Zij/haar

Bericht door Irene_de_Vreede »

Dat klopt niet helemaal. Als je dingen verteld die niet waar zijn kunnen ze je daar later op ontslaan, maar als je iets (wat in principe niets met de baan te maken heeft) niet verteld, kan dat nooit als frauduleus worden aangemerkt.
Irene
Anon20180730

Bericht door Anon20180730 »

Irene_de_Vreede schreef:Dat klopt niet helemaal. Als je dingen verteld die niet waar zijn kunnen ze je daar later op ontslaan, maar als je iets (wat in principe niets met de baan te maken heeft) niet verteld, kan dat nooit als frauduleus worden aangemerkt.
als ze maar iets aan je ruiken, kom je niet binnen hoor of je krijgt een hell. Je baas (als ie niet wil) zal woedend kunnen zijn. Gewoon dame zijn en niet iets anders (MtF)
Laatst gewijzigd door Anon20180730 op 13 aug 2015, 22:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Emma
Beheerder

Bericht door Emma »

[mod mode on]
Irene, je weet dat je dat anders had kunnen verwoorden. zou je dit zelf recht willen zetten? Dit is volstrekt onnodig.
[mod mode off]

Edit: ik zie dat je het hebt aangepast. Dank je wel.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Emma
Beheerder

Bericht door Emma »

Je moet gewoon jezelf zijn. En als je een dame bent en geen MtF ga je daar niet de nadruk op leggen. Natuurlijk zijn er wel obstakels, je zult vast een proeftijd hebben. Maar in feite is alleen relevant of je je werk goed doet. Dat is denk ik het punt van Irene_de_Vreede en dat zal in de meeste gevallen ook zo zijn. Mocht je T achtergrond als je bent aangenomen ter sprake komen, kun je dat ook aanvoeren: ik ben goed in mijn werk.

Als er reden is om je er tijdens je proeftijd uit te werken zullen ze dat toch wel doen, daar heeft Irene gelijk. Maar als je aangenomen wordt ben je binnen, en kun je jezelf bewijzen. Dat kan niet als je jezelf van tevoren al diskwalificeert...
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]