Zorgverzekering 2017

Psychologen en procedures
Beardelady

Re: Zorgverzekering 2017

Bericht door Beardelady »

Bij mij draait het waarschijnlijk om twee verzekeraars omdat ik daar tot €1000,- bij kan verzekeren voor een haarwerk, OHRA of Delta Lloyd. Iemand nog ervaring die je delen kan over deze verzekeraars?
Emma
Beheerder
Voornaamwoorden: Zij/haar

Bericht door Emma »

Niet specifiek met deze. Zowel OHRA als Delta Lloyd wordt uitgevoerd door CZ.

Als je overstapt zul je wel te maken krijgen met acceptatievoorwaarden. Let daar op... ik weet van mijn aanvullende verzekering dat er een vraag tussen zat of ik verwachtte het komend jaar een haarwerk nodig te hebben. Antwoord je daar dan 'ja' op, krijg je de mededeling dat je de aanvullende verzekering niet kunt afsluiten.
Dikke kans dat als je dan het eerste jaar een haarwerk declareert, ze zeggen dat je de vragenlijst niet naar waarheid hebt ingevuld, en wordt je aanvullende verzekering stopgezet.

https://www.independer.nl/zorgverzekeri ... uiken.aspx
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Alexandra

Bericht door Alexandra »

Ik zit bij Ohra. Hiervoor bij 3 anderen gezeten (Zilverenkruis, Achmea, CZ). Ohra was de enige verzekeraar die alles heeft vergoed zonder vragen te stellen of moeilijk te doen. Zilverenkruis deed met alles moeilijk.
The body is a temple. Know yourself, and you shall know the gods. — Ancient Egyptian Proverb
Beardelady

Bericht door Beardelady »

Emma schreef:Niet specifiek met deze. Zowel OHRA als Delta Lloyd wordt uitgevoerd door CZ.

Als je overstapt zul je wel te maken krijgen met acceptatievoorwaarden. Let daar op... ik weet van mijn aanvullende verzekering dat er een vraag tussen zat of ik verwachtte het komend jaar een haarwerk nodig te hebben. Antwoord je daar dan 'ja' op, krijg je de mededeling dat je de aanvullende verzekering niet kunt afsluiten.
Dikke kans dat als je dan het eerste jaar een haarwerk declareert, ze zeggen dat je de vragenlijst niet naar waarheid hebt ingevuld, en wordt je aanvullende verzekering stopgezet.

https://www.independer.nl/zorgverzekeri ... uiken.aspx
Heb jij misschien een idee of de acceptatievoorwaarden erger vinden kan?..
Emma
Beheerder

Bericht door Emma »

Niet direct, ik kreeg de vragen vorig jaar bij de aanvraag op de website bij mijn verzekeraar, en heb een beetje met de antwoorden zitten spelen. De aanvraag is op dat punt toch nog niet definitief.

Wat trouwens ook een mogelijkheid is, is dat je wel geaccepteerd wordt maar dat dat deel het eerste jaar of zo uitgesloten wordt van vergoeding.
It's easy

สวัสดีค่ะ

@[email protected]
Heleen Vrukalakos

Bericht door Heleen Vrukalakos »

Dank jullie wel voor de vele reacties,

Helaas worden bepaalde hulp verleende instanties ( zoals de vaart) niet vergoed, deze hebben geen over een komst met elkaar kunnen sluiten, gevolg is dat je dat dus grotendeels zelf kunt gaan betalen dat is wel jammer.
Om niet nog eens voor zon dilemma te staan ( de Vaart leek en was (in eerste instantie) de beste oplossing). Welke verzekering is het beste, alles dekkend, en geen fratsen zoals ze dat zeggen in de reclame en het maakt me niets uit als ik iets meer moet betalen, alles beter dan zon duur jaar als afgelopen keer :(

Met vriendelijke groet
Heleen
Emma
Beheerder

Bericht door Emma »

Dan moet je de betreffende behandelaar bellen en vragen met wie ze contracten hebben voor het komende jaar...
It's easy

สวัสดีค่ะ

@[email protected]
Ylse
Voornaamwoorden: zij/haar

Bericht door Ylse »

Heleen Vrukalakos schreef:Dank jullie wel voor de vele reacties,

Helaas worden bepaalde hulp verleende instanties ( zoals de vaart) niet vergoed, deze hebben geen over een komst met elkaar kunnen sluiten, gevolg is dat je dat dus grotendeels zelf kunt gaan betalen dat is wel jammer.
Om niet nog eens voor zon dilemma te staan ( de Vaart leek en was (in eerste instantie) de beste oplossing). Welke verzekering is het beste, alles dekkend, en geen fratsen zoals ze dat zeggen in de reclame en het maakt me niets uit als ik iets meer moet betalen, alles beter dan zon duur jaar als afgelopen keer :(

Met vriendelijke groet
Heleen
Heel eigenaardig dat de behandeling bij de Vaart bij jou niet vergoed wordt. Ik heb daar nog nooit een rekening van gezien. En ik ben er toch al 2 jaar onder behandeling geweest. Overigens zit ik bij De Friesland.
All changes;
even the most longed for,
have their melancholy;
for what we leave behind us is a part of ourselves;
we must die to one life before we can enter another.

Anatole France
Heleen Vrukalakos

Bericht door Heleen Vrukalakos »

Ylse schreef:
Heel eigenaardig dat de behandeling bij de Vaart bij jou niet vergoed wordt. Ik heb daar nog nooit een rekening van gezien. En ik ben er toch al 2 jaar onder behandeling geweest. Overigens zit ik bij De Friesland.
Ik zit bij menzis vandaar Ylse, ik ga ook over stappen aangezien ik wel tevreden ben over de behandeling en begeleiding die bij hun krijg. het staat ook wel vermeld op hun site maar dan nog om persoonlijke reden ben ik bij hun terecht gekomen.
Anon20190501

Bericht door Anon20190501 »

tussendoor een vraagje voor mijn goed begrip: Is de zorgverzekering in NL 100% geprivatiseerd (i.e. de zorgverzekeraars hebben slechts één stakeholder, namelijk de aandeelhouder en ze streven dus uitsluitend naar winstmaximalisatie) of heeft de overheid ook nog een belang - slash - vinger in de pap?
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)