Zorgverzekering 2017

Psychologen en procedures
Heleen Vrukalakos

Zorgverzekering 2017

Bericht door Heleen Vrukalakos »

Zorgverzekering 2017

Het is weer bijna afgelopen met 2016 dus is het ook weer tijd om te kijken welke zorgverzekering het beste bij je past.
Voor mij persoonlijk is er een hoop veranderd en is het belangrijk om eens te kijken wat het beste bij mij past aan zorgverzekering.
Ik zit nu bij Menzis, voor zover heb ik nog weinig problemen gehad met de vergoedingen althans ik ga ervan uit dat ik alle rekeningen binnen heb gekregen. Wel kwam ik wat dingen tegen bij anderen die aangaven dat ze bij Menzis problemen onder vonden met vergoedingen.
Mijn vraag is dan ook wat is de beste zorgverzekering voor 2017 als transgender zijnde.

Met vriendelijk groet
Heleen :hbeat: :hbeat: :hbeat:
Nisss

Re: Zorgverzekering 2017

Bericht door Nisss »

Goeie vraag zeg. Ik zit momenteel bij ditzo. Tot nu toe kan ik nog niks zeggen omdat mijn behandelingen 2017 starten (wachttijden vu). Ik ben al wel op papier als mezelf (vrouw).

Verstuurd vanaf mijn SM-G901F met Tapatalk
Venusss
Voornaamwoorden: Vrouw

Bericht door Venusss »

Ik zit bij CZ top met aanvullend verzekerd voor fysio en tandarts maar niet perse vanwege transgender redenen
Jannet V

Bericht door Jannet V »

Gedurende de hele transitie was Menzis mijn zorgverzekering. Het enige probleem wat ik ooit heb gehad was de aanhef op post en mail. Voor de rest ging het goed. En ik zit nog steeds bij Menzis.
Samen hand in hand door de stormen van de stilte langs het eindeloze strand, ...was ik een stukje van jou. Nu de wind is gaan liggen, rust jij als herinnering in mij.
Emma
Beheerder
Voornaamwoorden: Zij/haar

Bericht door Emma »

Alle zorg die we krijgen valt onder de basisverzekering. In principe zou er dus geen verschil tussen de verzekeraars moeten zijn. Het enige verschil zit in de hoeveelheid moeite die je moet doen om dingen vergoed te krijgen. Ik heb de indruk dat bij de grotere verzekeraars de eerste lijn minder goed geïnformeerd is, en je daar dus eerder ten onrechte afgwezen wordt als je om zorg vraagt. Maar uiteindelijk krijg je het gewoon.

Er is één uitzondering, ProLife. Dit is een zorgverzekering die ooit in het leven is geroepen voor mensen die vanuit hun geloofsovertuiging zich eigenlijk niet wilden laten verzekeren, maar wel akkoord gingen als de verzekering 'onchristelijke' zaken als anticonceptie, abortus en euthanasie niet zou dekken. Ook transgenderzorg wordt niet gedekt.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Anon20190501

Bericht door Anon20190501 »

Emma schreef:Er is één uitzondering, ProLife. Dit is een zorgverzekering die ooit in het leven is geroepen voor mensen die vanuit hun geloofsovertuiging zich eigenlijk niet wilden laten verzekeren, maar wel akkoord gingen als de verzekering 'onchristelijke' zaken als anticonceptie, abortus en euthanasie niet zou dekken. Ook transgenderzorg wordt niet gedekt.
:o :o En dit is in Nederland, niet in de Deep South van de US of A?
O jee o jee o jee. Wist niet dat dit überhaupt nog bestond/mogelijk was in deze contreien (i.e. West-Europa). De middeleeuwen zijn dus duidelijk nog niet voorbij.
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)
Jer158

Bericht door Jer158 »

Ook een uitzondering zijn de hormonen voor transmannen. Voor sommige soorten wordt een eigen bijdrage gevraagd. Voor zover ik weet heeft het weinig zin om daar je verzekering op aan te passen, aangezien je dan meer premies gaat betalen dan je aan de hormonen kwijt zou zijn geweest.
Hung her from the branches of a mango tree
Jannet V

Bericht door Jannet V »

Voor mensen met een laag inkomen en ook hoog gebruik van eigen risico is het misschien te overwegen om gebruik te maken van de Zorgverzekeringen die aangeboden worden door je eigen Gemeente in samenwerking met grote verzekeraars. Het komende jaar heb ik een relatief dure verzekering met een hoge dekking in de aanvullende voor netto minder dan die van dit jaar. Een verzekerd eigen risico, hele ruime aanvulling voor een haarwerk, redelijke vergoeding voor bril of lenzen en een vergoeding voor de eigen bijdrage van medicijnen. En ik zit nog steeds bij Menzis.
Voor wie eens wil kijken: https://www.gezondverzekerd.nl/
Samen hand in hand door de stormen van de stilte langs het eindeloze strand, ...was ik een stukje van jou. Nu de wind is gaan liggen, rust jij als herinnering in mij.
wiggeltje

Bericht door wiggeltje »

Sigy schreef:
Emma schreef:Er is één uitzondering, ProLife. Dit is een zorgverzekering die ooit in het leven is geroepen voor mensen die vanuit hun geloofsovertuiging zich eigenlijk niet wilden laten verzekeren, maar wel akkoord gingen als de verzekering 'onchristelijke' zaken als anticonceptie, abortus en euthanasie niet zou dekken. Ook transgenderzorg wordt niet gedekt.
:o :o En dit is in Nederland, niet in de Deep South van de US of A?
O jee o jee o jee. Wist niet dat dit überhaupt nog bestond/mogelijk was in deze contreien (i.e. West-Europa). De middeleeuwen zijn dus duidelijk nog niet voorbij.
wij hebben de bijbelbelt ;)

Als er een pro-transgender-verzekering komt, dan wordt dat vast aan de mast van deze forum gehesen. Ik heb een jaar lang Ditzo. Eerst altijd Zilveren Kruis, maar Z.K is een steeds gieriger verzekering geworden. Veel van mijn familieleden zijn dan ook overgestapt om die reden. Gierig kwantiteit = slecht kwaliteit.
Emma
Beheerder
Voornaamwoorden: Zij/haar

Bericht door Emma »

Alle zorgverzekeraars horen pro-T te zijn. Zo is de wet... maar een veredelde brievenopener die de uitzonderingen op de basisverzekering niet kent zal op een verzoek voor bijvoorbeeld gezichtsontharing altijd een afwijzing sturen. En bij een aantal verzekeraars duurt het even voor je je door de eerste lagen veredelde brievenopeners heen geworsteld hebt. Dat heb je bij de kleinere minder.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]